וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "המועדון חיכה לרגע כזה הרבה שנים, נעשה הכול כדי לשמח את הקהל"

מאמן מכבי חיפה דיבר לקראת המשחק הגורלי מול הפועל באר שבע: "כולם מודעים לחשיבות של המשחק" (ראשון, 20:30). גל אלברמן צפוי לפקח על פרויקט שת"פ עם קבוצה מהלאומית

מחזור 36הסתיים30/05/2021
מכבי חיפה
  • אצילי (13, פנדל)
  • רוקאביצה (34)
  • שרי (45, פנדל)
2:3
  • (57) יוספי
  • (80) רוסה
הפועל באר שבע
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
בכר מתלבט אם לפתוח איתו או עם דוניו. רוקאביציה/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה

אחרי שאתמול (שישי) זכו ליום חופש יערכו היום שחקני מכבי חיפה בשעות אחר הצהריים את האימון המסכם לקראת משחק הנעילה של ליגת העל שיכריע האם חיפה תזכה באליפות או תפספס אותה ברגע דרמטי במיוחד. "כולם מבינים את גודל השעה", קבע שחקן בקבוצה. "במועדון הולך הכול קשה בשנים האחרונות ואנחנו רגילים לזה. אם ניקח אליפות זה יהיה פתח לשנים קלות יותר ואנחנו מאמינים בעצמנו שנעשה את זה". ברק בכר אמר לקראת המשחק: "כולנו מודעים לחשיבות של המשחק, המועדון חיכה הרבה שנים לרגעים האלה. אין לי ספק שביחד עם הקהל האדיר שתומך בנו כל השנה ובטח מחר יבוא וידחוף אותנו, נהיה יחידה אחת ונעשה הכול כדי לשמח אותם".

ברק בכר מתלבט מאוד בין דוניו לבין ניקיטה רוקאביציה בחוד. ההתלבטות של בכר היא בעיקר בנוגע לשאלה האם במידת הצורך רוקאביציה יוכל לעלות מהספסל ולהשפיע, בעוד שדוניו עושה זאת בדרך כלל טוב.

באצטדיון יהיו 30 אלף צופים, כאשר אוהדי מכבי חיפה רכשו 27 אלף כרטיסים עוד בתחילת השבוע. ביום חמישי ביקשו בבאר שבע אלף כרטיסים אלא שבאופן מפתיע אוהדי באר שבע קנו במהירות את הכרטיסים ובמועדון פנו לחיפה לקבל עוד 1,500 כרטיסים כפי שהגיע להם מלכתחילה אלא שבחיפה כבר מכרו גם אל הכרטיסים הללו והעבירו עוד 150 כרטיסים שנותרו מה שאומר שהאיצטדיון יהיה מלא כשבערך 28 אלף ירוקים יהיו ביציעים. "ידענו העונה להתמודד עם משברים לא פעם", אמר גורם במועדון. "כל פעם שהיינו עם הגב לקיר עשינו את זה וגם הפעם נדע לעשות את זה".

במכבי חיפה נמצאים במגעים מתקדמים עם הפועל עפולה על שיתוף פעולה מתקדם. לפי השיחות בין המועדונים, כ-8-10 שחקנים יושאלו לקבוצה מהלאומית, כאשר ההחלטה על הצוות המקצועי תישאר של עפולה. מי שינהל את הפרויקט מטעם מכבי חיפה יהיה הסקאוט הראשי גל אלברמן, שיהיה אחראי על פיתוח השחקנים שיעברו לעפולה וזאת במטרה להכשיר אותם למכבי חיפה. הירוקים נפגשו גם עם הפועל ניר רמת השרון, אך בשלב זה נראה שההסכם ייחתם מול עפולה.

אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
28 אלף ירוקים צפויים למלא את האצטדיון/מאור אלקסלסי

הפועל באר שבע

הפועל באר שבע תערוך הבוקר את האימון המסכם לקראת המשחק מחר מול מכבי חיפה. בקבוצה יודעים שהמשימה שלהם לשמור על המקום הרביעי תהייה קשה מאוד, שכן מכבי חיפה מחוזקת בשלושים אלף אוהדים תרצה לנצח ולזכות באליפות. במקביל מקווים בבאר שבע שמכבי פתח תקווה לא תנצח את מ.ס. אשדוד ותעבור אותם.

רוני לוי יצטרך להסתדר עם סגל חסר במיוחד: מיגל ויטור ואור דדיה מוצהבים, חאתם עבד אלחמיד, לואי טהא ומרואן קבהא פצועים, ובנוסף אליהם תחסר הפועל באר שבע את צמד המושעים שגיב יחזקאל וז'וז'ואה. בהפועל באר שבע דחו את ההתעסקות בוועדת המשמעת הפנימית של השניים כדי להיות מרוכזים לגמרי במשחק מחר, אבל די ברור לכולם במועדון שהסיפור של הקשר הפורטוגלי יגיע בקרוב לקיצו. "הפועל באר שבע הייתה לפני ז'וזואה ותהיה גם אחריו", אומרים במועדון.

בשל היעדרות כה גדולה של שחקני הגנה יצטרך לוי לאלתר רביעייה אחורית שמעולם לא שיחקה יחד. הבלם איתן רצון אמור לפתוח במרכז ההגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הרכבי הקבוצות

שופט: אוראל גרינפלד
אצטדיון: חיפה
קהל: 30000
אנתוני וארן שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
צפוי לפתוח בחוד של באר שבע. אנתוני וארן/דני מרון

טריוויה

* ניצחון או תיקו יעניק למכבי חיפה את תואר האליפות בפעם ה-13 ולראשונה זה עשור. הירוקים יוכתרו גם במקרה של הפסד, אם מכבי תל אביב לא תנצח במקביל.

* המאזן בין הקבוצות בליגה הבכירה בשנות ה-2000 עומד על 7:27 למכבי חיפה בניצחונות ועוד 12 תוצאות תיקו.

* שני המפגשים הקודמים הסתיימו ב-1:1 וכך הפועל באר שבע קטעה רצף של שמונה הפסדי ליגה מול הירוקים. הניצחון האחרון שלה היה 0:2 ביתי בדצמבר 2017, עם ברק בכר על הקווים. ניצחון החוץ האחרון היה שמונה חודשים לפני כן (0:1).

* הפועל באר שבע הפסידה בכל ארבעת הביקורים האחרונים שלה אצל מכבי חיפה בליגה, ולפני כן היה גם תיקו מאופס.

* את האליפות הראשונה שלו מתוך השלוש עם הפועל באר שבע לקח בכר במחזור הסיום. זה קרה בעונת 2015/16, כשקבוצתו פיגרה אז בבית מול בני סכנין, אבל הפכה ל-1:3 והוכתרה אחרי 40 שנה.

* מכבי חיפה ללא הפסד ב-11 המחזורים האחרונים: חמש תוצאות תיקו (כולן בפלייאוף) ושישה ניצחונות.

* תיקו יספיק גם להפועל באר שבע כדי להבטיח את המקום הרביעי וקמפיין אירופי שמיני ברציפות. היא לא הייתה מחוץ לארבע הראשונות מאז 2012/13, אז סיימה רק במקום השמיני.

* סינטאיהו סלליך, שערך את הופעת הבכורה שלו בליגה כאשר מכבי חיפה איבדה את הפסגה ואת האליפות במחזור הסיום ב-2010, ניצב הפעם בצד השני של המתרס ויכול לקלקל לה כשחקן הפועל באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully