וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפופים הירוקים: השד של מכבי חיפה שוב יצא מהבקבוק

27.5.2021 / 9:45

אוהדי מכבי חיפה יצאו מקרית שמונה אבלים לא רק בגלל התיקו, אלא משום שהם יודעים שההיסטוריה לרעתם כשהקבוצה שלהם מגיעה למשחק הכרעה במחזור האחרון. דוד רוזנטל סבור שהירוקים יזכו בתואר למרות הכול, וחושב שגם גדולי התומכים בז'וזואה מבינים שהסיפור איתו נגמר

תקציר: ה-1:1 הדרמטי של קרית שמונה מול מכבי חיפה/ספורט1

את האליפות הראשונה שלה ב-1984 מכבי חיפה השיגה בצורה דרמטית ולא צפויה, עם מהפך מדהים בטבלה וניצחון דחוק בבית במשחק הנעילה. מאז, המחזור האחרון מהווה עבורה מפח נפש. ארבע פעמים היא הגיעה למעמד, בכל הארבע נותרה בלי התואר. ב-1985/6 הכריע אותה גילי לנדאו מהפועל תל אביב בקרב ישיר על האליפות, ב-1994/5 מכבי תל אביב ניצחה בבאר שבע והשאירה אותה מאחור, ב-2002/3 זה נגמר בהפרש שערים, שוב לטובת הצהובים, וב-2009/10 נעץ זהבי את כדור הדאבל המפורסם. אז מה הפלא שבדקה ה-93 בקרית שמונה אנשים נכנסו להלם ובכו ביציעים, ושחקנים נשכבו על הדשא כאילו הסיפור נגמר?

אליפות ירוקה אתמול הייתה מגיעה בתזמון הכי נכון. ביום ראשון, ערב המשחק מול אשדוד, החמצמצות של ההפסד בגביע עדיין לא עברה. הכתרה במשחק ההוא הייתה מייצרת חגיגה מעט מאולצת. הניצחון שיכך את התחושה לחלוטין והכין את הבמה, תרתי משמע, לזכייה הגדולה. מכבי חיפה לא נראתה טוב אתמול, אבל משחקי הכתרה כמעט אף פעם לא יפים. העצבנות מהיציעים מחלחלת למגרש, לשחקנים יש משקולות על הרגליים. זה לא אירוע שגרתי.

השער של דוניו היה דרדל'ה שלא קשור למציאות, גול מכוער מהימים היפים של ניר קלינגר, בדיוק מסוג השערים שכובשים במשחקי אליפות. הוא הגיע מאוחר, אחרי 75 דקות רעות ובניגוד למהלך האירועים במגרש, שבו דווקא קרית שמונה הייתה קרובה לעלות ליתרון. ואז באה הקורה של עידן נחמיאס וכמו במחזה טוב, אקדח שהופיע בדקה האחרונה ירה בזמן הפציעות. אחרי ההחמצה הזאת בא השער המהמם של אמנגה וקבע: מכבי חיפה נסחבת לעוד מחזור אחרון של הכרעה.

רמי גרשון, נטע לביא, עאיד חבשי שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. מאור אלקסלסי
לא מפתיע שאחרי המשחק הם ירדו בתחושה שהכול אבוד/מאור אלקסלסי

זה הזמן לשים הכול על השולחן: אם מכבי חיפה תאבד את האליפות, הקבוצה של 2020/21 תקועקע לנצח כלוזרית הגדולה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. אף אחד לא יעשה לה הנחות. בשנה שאחרי מפח הנפש ב-2010 מכבי חיפה התגברה ולקחה את האליפות האחרונה שלה עד כה. אני סבור שאם היא תפסיד הפעם, ההתרסקות תהיה קשה וההחלמה תיקח יותר משנה.

אבל זה תרחיש אימים. מכבי חיפה תחגוג ביום ראשון תואר. ואם וכאשר זה יקרה צריך לומר כבר מעכשיו - הוא יהיה ראוי ביותר. למרות המפלה בגביע, למרות התיקו בקרית שמונה. אחרי ההפסד למכבי תל אביב ברק בכר אמר שכבר הצליח השנה להרים את הקבוצה מהר על הרגליים. אמר, ובמשחק מול אשדוד הוכיח, כמו הרבה פעמים קודמות, שצדק. הוא מכיר את הסיטואציה, הוא היה בה ב-2016, כשבאותו אצטדיון שיקווה לחגוג בו ביום ראשון חטף גול מאייל משומר, נקלע לפיגור בשבוע שלאחר מכן מול סכנין וירד בסיום עם צלחת.

ביום ראשון זה אמור להגיע, וכשזה יגיע זה יהיה הכי מתוק וצודק בעולם. למרות העצבנות, למרות הרגליים הקרות, למרות ההלם ולמרות התזכורת שקיבלנו אתמול בקרית שמונה לצד האחר והמדכא של מכבי חיפה.

אוהדי מכבי חיפה ברגע הספיגה (צילום: חן ביאר)

אוהדי מכבי חיפה בהלם בעת הבקעת שער השוויון של עירוני קרית שמונה/על פי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים

המשחק הזה יהיה מורכב מהרבה מאוד פיקנטריה. לא רק בכר בפלאשבק ל-2016, אלא בכר מול אותה באר שבע, כשבצד השני רוני לוי נגד מכבי חיפה. שניהם המאמנים האחרונים שזכו שלוש פעמים ברצף באליפות. ברור שלבכר יש הרבה יותר להפסיד מהמשחק הזה, אבל גם עבור לוי הוא משמעותי. תיקו של באר שבע יקנה לו מקום באירופה, ולאור הסיומת הטובה אולי גם עונה נוספת בנגב.

הניצחון של באר שבע על מכבי פתח תקווה היה הישג בהתחשב בהשתלשלות האירועים שקדמה למשחק. "נכנסתי, לא ידעתי עדיין מה קרה... נראה כאילו מישהו נרצח שם, דם על הרצפה", העיד אחד השחקנים על הקרב חסר הגבולות בין ז'וזואה לשגיב יחזקאל. בכל יום נתון אחר, הסיפור הזה מגיע לשער של כל האתרים והעיתונים. בערב שבו מאבק האליפות בדרך להכרעה, הוא נדחק לכותרות המשניות. מכל המהומות והתגרות שחווינו בשנים האחרונות בכלל ומצד ז'וזואה בפרט, זו כנראה הייתה הברוטאלית ביותר. התיאורים הגרפיים, האביזרים (קומקום ומלחייה) שהוטחו, הדם על הרצפה - כל אלה מייצרים, גם עבור אוהדי הפועל באר שבע, את התובנה שזו כנראה הייתה תקרית אחת יותר מדי.

היו כוכבים אלימים, פיזית או רגשית, ומשוגעים יותר מז'וזואה בספורט העולמי. פול גאסקוין לא היה אדם שכיף במיוחד להיות בסביבתו, בלשון המעטה, גארינצ'ה היה שתוי לפני, במהלך ואחרי משחקים, ג'ון טרי שכב עם בת הזוג של חבר לקבוצה ושחקן הפוטבול ארון הרננדז התגלה בכלל כרוצח סדרתי.

כולנו מרגישים מוסריים וצודקים ואומרים ש"אצלנו לא היה משחק פרא אדם כזה", אבל בסופו של דבר, הכול נמדד בתמורה שאתה מקבל. ככה זה בחיים, לא רק בספורט. קל יותר לסלוח לכדורגלן סורר אם הוא נותן צמד או לכדורסלן שדופק ממוצע של 30 נקודות למשחק. הבעיה עם ז'וזואה היא לא רק האלימות המתפרצת והבלתי נשלטת שלו. שחקן שמחמיץ יותר מעשרה משחקים בגלל בעיות משמעת, שהאחרונה שבהן פוגעת בסיכויי ההעפלה לאירופה ולפיכך גם בעלת פוטנציאל לנזק כלכלי גדול, פשוט לא צריך לשחק בקבוצה.

בבאר שבע יצטרכו לקבל בימים הקרובים החלטה. לפי הידיעה של יניב טוכמן מאמש, הפורטוגלי בדרך החוצה. בניגוד לעבר, נראה שהפעם גם גדולי התומכים בו ביציע מבינים שזה כנראה הסוף.

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע מול מוחמד שכר שחקן עירוני קרית שמונה. לירון מולדובן
די, אי אפשר יותר. ז'וזואה בעוד עימות/לירון מולדובן

ומשהו בקטנה. רק לפני יומיים חזינו במפגן האשמות מכוער בליגה הלאומית. ביטויים כמו "מכירות משחקים" ו"פוליגרף" נזרקו לאוויר בלי אבחנה. אתמול הגיעה קרית שמונה למשחק שאליו היא אמורה לשמש קישוט ושלחה את מכבי חיפה לעוד כמה ימים של חרדה. מתוך ערימת הסחלה שאליה נקלענו יצאה אתמול סינדרלה יפהפייה. קרית שמונה שימשה מופת של ספורטיביות וראויה לכל מחמאה אפשרית.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully