וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר, שרי, האופי והקהל: הערב בו מכבי חיפה שוב הוכיחה את העוצמות שלה, בדרך לאליפות

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 10:01

מכבי חיפה שוב התאוששה מהפסד, והראתה את האופי והחוסן. בכר שוב הרים את שחקניו, וכבר "מחכה לחגיגות". הקהל שוב סחף את הקבוצה, ומתכונן ל"טירוף" בקרית שמונה. שרי הצטיין, רוקאביציה חזר, והירוקים כבר מרגישים את זה מגיע: "כל אחד רק רוצה להבטיח לו מקום בהיסטוריה"

תקציר: מכבי חיפה - מ.ס. אשדוד 0:2/ספורט1

1. שלושה ימים קריטיים עברו על ברק בכר. מאמן מכבי חיפה, שכבר רשם הישגים בקריירה עם גביע בקרית שמונה ושלוש אליפויות בהפועל באר שבע, הגיע לאחד המבחנים הכי גדולים שלו. אחרי ההפסד ביום חמישי למכבי תל אביב בחצי גמר הגביע, החשש הורגש בקרב 27 אלף הצופים ביציעים בחיפה. בכר הבין את גודל השעה כבר עם שריקת הסיום בחמישי, והתחיל בשלושה ימים של עבודה בעיקר בצד המנטלי. "מדברים על זה הרבה העונה", אמר בכר בסיום, "אחרי כל הפסד מדברים על הצד המנטלי שלנו ואוהבים לצחוק על הצוות המנטלי אבל הנה ההוכחה שנעשתה עבודה מנטלית טובה".

ואכן בכר וצוותו השקיעו לא מעט זמן ואנרגיות בשיחות אישיות וגם באסיפות כלליות. בכר אסף לפני המשחק את חניכיו לאסיפה והציג בפניהם את כל המשחקים שהגיעו אחרי הפסדים העונה. מההפסד לטוטנהאם ועד המשחקים בליגה אחרי ההפסדים מול הפועל כפר סבא, מ.ס אשדוד, מכבי פתח תקוה ומכבי תל אביב. הוא הראה לשחקניו איך הם התרוממו מהקרשים והצליחו לנצח, פעם אחר פעם. "גם הפעם אנחנו נקום וננצח", הבטיח בכר לחניכיו, "אנחנו עושים עונה נהדרת והנה עוד משחק להוכיח את זה". בקרב השחקנים חלחלו המסרים, כולל המסר של הבעלים יעקב שחר, שלמרות שלא היה במיטבו הגיע במיוחד ביום שישי לאימון הקבוצה. "שמענו את כל הביקורות בימים האחרונים", הסביר שחקן בקבוצה, "זה הגיע לנו, אבל ידענו את העוצמות שלנו והבנו שאם נעלה בגישה הנכונה יהיה קשה לעצור אותנו".

ואכן הירוקים עלו למחצית הראשונה "כמו מלוע של תותח", ושחקנים שהציגו משחקים פחות טובים בתקופה האחרונה דוגמת חוסה רודריגס, עופרי ארד ונטע לביא הציגו משחק הקרבה נהדר וחזרו לעצמם בדיוק בעיתוי הנכון. "עלינו מחויבים מאוד", קבע גורם בקבוצה, "הקצב במחצית הראשונה לא היה רגיל. מגיע שאפו לברק על ההכנה ולשחקנים על כך שהצליחו ליישם הכל ולהראות שוב שאנחנו ראויים לאליפות".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שוב שיקם את הקבוצה, שוב לא נתן לה להיכנס למשבר. בכר/מאור אלקסלסי
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
חזרו, ובגדול. רוקאביציה ורודריגס/מאור אלקסלסי

2. אם יש משהו שהיה חסר מאוד לירוקים ביום חמישי היה הקהל שמאחוריהם. אמש, חצי שעה לפני שריקת הפתיחה, סיימו השחקנים את החימום ועמדו לרדת לתדרוך אחרון. רגע לפני הירידה התכנסו כל השחקנים וכל אנשי הצוות המקצועי שהיו על הדשא במעגל ודרבנו אחד את השני. עשרות אלפים שכבר היו ביציעים ראו את המאורע ולפתע רעש אדיר מהיציעים קרא מילה אחת בלבד והיא "מלחמה" במשך כחצי דקה. "שמענו את הקריאות של הקהל", הודה שחקן בקבוצה, "בטח שזה דרבן אותנו. הבנו מה הקהל רוצה מאיתנו וזה מחויבות. והאמת, זה גם מה שציפינו מעצמנו בדיוק".

אבל זה לא היה הרגע היחידי שהקהל שימש באמת כשחקן ה-12. בדקה ה-63, כאשר אשדוד היו בשליטה של כמה דקות, קריאות בוז מחרישות אוזניים נשמעו תוך כדי התקפה של אשדוד, ונראה היה שאותן שניות הביאו לשינוי אצל הירוקים שהחלו להתעורר כאשר שחקני אשדוד ששלטו בכדור בקלילות החלו להילחץ. "זה היה מרגש מאוד", הודה בכר כשנשאל על הקהל, "כשאצטדיון מלא דוחף אותך, זה מרגש. אני רק רוצה לחשוב על החגיגות שיהיו כשנעשה את זה, אני כל כך רוצה שזה יקרה ואני לא רוצה לפספס את זה, ובשביל זה אנחנו צריכים לנצח את קרית שמונה ונגיע מוכנים".

גם בסיום האוהדים חגגו בסביבת האיצטדיון במה שנראו כחגיגות אליפות, אבל בחיפה הבהירו שאוהדים אולי חוגגים בצדק, אך במקביל אסור לשחקנים לחגוג והם צריכים להיות מפוקסים להשלים את המשימה ביום רביעי.

אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
תחושה מיוחדת. השחקן ה-12, הכוח המניע, הקהל/מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
מי זוכר את הגביע? האליפות בדרך חזרה לחיפה/מאור אלקסלסי

3. ביומיים האחרונים עלתה אפשרות גם אצל אנשי עירוני קרית שמונה שאם חיפה הייתה מבטיחה סופית את האליפות אמש הם יעבירו את המשחק לאצטדיון בחיפה. אבל מכבי תל אביב ניצחה, הירוקים עדיין לא הבטיחו את האליפות, ולכן העברת המשחק לחיפה לא צפויה להיות מאושרת.

כבר עם שריקת הסיום אמש החלו האוהדים לחשוב כיצד הם משיגים כרטיס למשחק האליפות, כאשר האיצטדיון הצפוני מכיל 5,300 מקומות בלבד. "יהיה טירוף סביב הכרטיסים, וגם אלפי אוהדים יגיעו בלי כרטיס", הבטיחו בסיום האוהדים, "כל אחד רק רוצה להבטיח לו מקום בהיסטוריה אחרי עשר שנים".

כמו כן, שישה ימים לפני משחק הבית האחרון שעשוי להיות משחק ההכתרה, נגמרו כל הכרטיסים למשחק הבית מול הפועל באר שבע. בחיפה עשויים לפנות לבאר שבע בבקשה למכור כרטיסים גם ליציע המיועד לאוהדים הדרומיים.

הירוקים יגיעו למשחק מול קרית שמונה ללא בוגדן פלאניץ' שככל הנראה סיים את העונה ולא ייקח חלק בשני המחזורים האחרונים. הבלם הרגיש כאב חד בשריר האחורי ויעבור צילום כדי לברר האם מדובר במתיחה או בקרע, כאשר בשני המקרים הוא לא יוכל לחזור בתוך שבוע. מי שיחזור הוא מוחמד אבו פאני. בכר הרוויח אמש גם את ניקיטה רוקאביצה שחזר לכבוש וצפוי לקבל את הקרדיט גם בעוד יומיים במשחק שיכול להפוך למשחק האליפות.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה עם ילדיו. מאור אלקסלסי
התרגש עם הקהל ביום חגו. שרי/מאור אלקסלסי
ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
עונה שבה כולם מצטיינים. כהן/מאור אלקסלסי

4. לצד כל השחקנים שקיבלו מחמאות היה זה צ'ארון שרי שזכה למירב המחמאות אמש. הקשר ההולנדי היה המצטיין על הדשא והוסיף בישול מצוין בשער השני לדוניו גודסווי. בסיום המשחק כאשר הסתיימו החגיגות עם כל השחקנים שירדו לחדר ההלבשה, נקרא שרי אל הקהל. ההולנדי התקרב ליציעים עם שני ילדיו, כשבנו הקטן על כתפיו. הקהל שנכנס לטירוף שר לשרי את שיר השחקן שלו, כששורה אחת אולי אפיינה יותר מכל את מה ששרי הציג אמש על המגרש: "הולנדי שמשגע את כולם".

שרי ידע הרבה עליות וירידות העונה אך בשורה הסטטיסטית הוא עומד כבר על 11 שערים ושישה בישולים והוא אחד מהגורמים הכי עיקריים באליפות, אם וכאשר היא תושג. גם רודריגס שרשם תקופה פחות טובה בלט אמש וזכה להרבה מחמאות מאנשי הקבוצה. רודריגס כמו גם שרי מחזיקים בחוזים לעונה הבאה אך לא מעט שחקנים בחיפה וכן בכר עצמו עדיין לא מחזיקים בחוזה וחושבים על עתידם בעונה הבאה.

בכר ביקש משחקניו בימים האחרונים לא להתעסק בחוזים ובעונה הבאה ולהתעסק רק במשימה. "זה הזמן לא להתעסק בכלום מסביב", אמר שחקן בקבוצה, "ברק ביקש את זה מאיתנו אבל האמת שגם את אף אחד מאיתנו לא מעניין כרגע העונה הבאה או החוזה אלא רק לעשות היסטוריה ולזכות באליפות. היינו הקבוצה הכי טובה העונה ואנחנו חייבים להשלים את זה כדי להוכיח לכולם שזו תהיה אליפות מתוקה וענקית. המשימה עוד לא הושלמה ואסור לנו לפספס את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully