וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הכדורגלן ש"נולד" חמש שנים אחרי מות אמו

24.5.2021 / 7:31

סערה באפריקה: ההתאחדות הקונגולזית טוענת כי שחקן נבחרת גאבון גלור קאנגה נולד ב-1985 ולא ב-1990, וזייף גם את שמו ואת ארץ הולדתו

הכדורגלן גלור קאנגה. Darko Vojinovic, AP
הסנקציות בדרך. קאנגה/AP, Darko Vojinovic

זיוף גילאים בכדורגל האפריקאי הוא בעיה ידועה, אבל הסיפור הבא הוא מופרך בכל מובן אפשרי. "גיבורו" הוא גלור קאנגה, לכאורה כדורגלן גאבוני בן 30, אלא שחקירה בה פתחה בשבועות האחרונים ההתאחדות הקונגולזית גילתה לא מעט פרטים מרעישים: ראשית, לטענתם קאנגה בכלל נולד בקונגו, ועל כן אסור היה לו לשחק בנבחרת גאבון - בה רשם 47 הופעות.

אבל זה כלום לעומת הפרט הבא: קאנגה טוען שהוא בן 30, יליד 1990, אולם לפי חקירת ההתאחדות הקונגולזית, אמו בכלל מתה ב-1985 - חמש שנים לפני שנולד.

שמו האמיתי, כך נטען, הוא בכלל קאייקו קאייקו קינגאנה והוא נולד ב-5 באוקטובר 1985 בקינשאסה, קונגו, ולא ב-1 בספטמבר 1990 באויים, גאבון, כפי שהוא וההתאחדות הגאבונית טענו במשך כל השנים הללו.

החקירה עוד בעיצומה, אולם לפי דיווחים, ייתכן כי גאבון תורחק מאליפות אפריקה הקרובה בשל הכשלים. "פתחנו בחקירה ולא נגיב עד אשר נקבל את כל הפרטים", מסרו בהתאחדות הכדורגל האפריקאית.

קאנגה, שהחל את הקריירה האירופית שלו ברוסטוב ב-2013, עבר מאז גם בספרטה פראג ובכוכב האדום בלגרד - גם היא נאלצה להגיב למקרה ואמרה: "אנחנו סומכים על גלור באופן מלא".

  • עוד באותו נושא:
  • אפריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully