וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט המזויף של ליאו מסי חורך את הרשת: "ישראל רוצחת ילדים חפים מפשע"

פוסט מפוברק של כוכב ברצלונה בו הוא מביע תמיכה בפלסטינים זכה ליותר מ-12 אלף שיתופים בפייסבוק, נציגיו הבהירו: "פייק ניוז"

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
רתמו אותו למאבק בכוח. ליאו מסי/רויטרס

"אני לא יכול לשחק כדורגל נגד אנשים שרוצחים ילדים חפים מפשע. חייבים לבטל את המשחק נגד ישראל, כי לפני שאנחנו כדורגלנים, אנחנו בני אדם".

אלו המילים שיוחסו לליאו מסי, בפוסט מפוברק בספרדית שחורך את הרשת בימים האחרונים. הפוסט שנכתב על ידי משתמש בשם מוחמד קארים, מציג תמונה של מסי כביכול כשהוא מציג חולצה עם הכיתוב "שחררו את פלסטין", ומציג ציטוטים מזויפים שהובאו בשמו, אחרי שבוטל משחק ידידות בין ארגנטינה לישראל ב-2018.

הפוסט אף תורגם לצרפתית ולאנגלית והתפשט כמו אש בשדה קוצים ברחבי הרשת. נכון לאתמול, הפוסט צבר יותר מ-12 אלף שיתופים ומאות אלפי צפיות, שלושה ימים בלבד אחרי שפורסם.

הפוסט הפרו פלסטיני המזויף של ליאונל מסי. מתוך AFP, צילום מסך
הפוסט המזויף/צילום מסך, מתוך AFP

בין היתר, הפוסט הגיע גם לארגנטינה, מה שאילץ את חברת יחסי הציבור שעובדת עם מסי להבהיר שמדובר בפוסט מפוברק ושקרי. "מדובר בפייק ניוז. ליאו מסי מעולם לא התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני - לא בתקופה האחרונה ולא לפני שלוש שנים".

למעשה, מדובר בפייק ניוז שמתגלגל ברשת במשך כמה שנים. הכל החל כשב-2018 אכן בוטל מפגש ראווה בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת ישראל באצטדיון טדי, בעקבות לחץ פלסטיני בינלאומי. לפי דיווחים, מסי היה בין השחקנים שלחצו לבטל את המשחק בשל לחצים כבדים שהופעלו עליו על ידי גורמים שטענו שהגעתו לישראל "תתפרש כמתן לגיטימציה לכיבוש".

בשעתו, אפילו תחנת הטלוויזיה הארגנטינאית TyC Sports הפיצה את אותם ציטוטים שקריים. ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית דאז, אף הודה למסי על הדברים שיוחסו לו וכתב: "מכל פלסטין, תודה לך ליאו מסי".

עוד בוואלה!

"שיפוצצו לך את הברך, אינשאללה": ערן זהבי שוב הרתיח את העולם הערבי

לכתבה המלאה

צפו בביקור של מסי בישראל ב-2019

ליאונל מסי, שחקני נבחרת ארגנטינה מגיעים לישראל/צילום וידאו: מיה בנאי

בסופו של דבר מסי הגיע לישראל ב-2019 להשתתף במשחק ידידות בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת אורוגוואי, שהתקיים באצטדיון בלומפילד. השבוע הותקף מסי לאחר שהציג בגד חדש באינסטגרם, שכלל שרוול קטן שנדמה כדגל ישראל. "איך אתה בעד ישראל?", כתבו לו עוקבים ערבים, "אתה תומך בפשעי מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully