וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ליל השלימה את הסנסציה וזכתה באליפות אחרי עשור

ההפתעה הגדולה של חמש הליגות הבכירות: 1:2 בחוץ על אנז'ה סידר לליל את האליפות הרביעית בתולדותיה והשאיר את פ.ס.ז' העשירה מאוכזבת

שחקני ליל חוגגים אליפות. רויטרס
סיפור הסינדרלה הושלם. שחקני ליל חוגגים/רויטרס

אל באיירן מינכן, אינטר, מנצ'סטר סיטי ואתלטיקו מדריד, הצטרפה הערב (ראשון) האלופה המפתיעה מכולן בחמש הליגות הבכירות. ליל השלימה את העונה הסנסציונית שלה עם ניצחון חוץ 1:2 על אנז'ה וחגגה אליפות רביעית בהיסטוריה וראשונה מאז הדאבל ב-2011. היא עשתה את זה בליגה בה פריז סן ז'רמן שלטה ביד רמה בשנים האחרונות, אבל הפעם הקבוצה מהבירה הסתפקה בגביע בלבד וגם 0:2 בברסט לא עזר לה. מונאקו שמרה על המקום השלישי והכרטיס לליגת האלופות בעקבות הפסדה המפתיעה של ליון 3:2 לניס, ולמרות 0:0 מול לאנס. מבין שבע הקבוצות שחששו מהמבחנים, נאנט הפסידה במחזור האחרון ונשארה במקום ה-18.

האלופה: ליל
עוד בליגת האלופות: פריז סן ז'רמן, מונאקו (מוקדמות)
בליגה האירופית: ליון, מארסיי
בקונפרנס ליג: ראן
ירדו: נים, דיז'ון
עלו: טרואה, קלרמון
במבחנים: נאנט מול טולוז
מלך השערים: קיליאן אמבפה (27)

ג'ונתן דייויד שחקן ליל. רויטרס
עונה גדולה שלו. ג'ונתן דייויד/רויטרס

אנז'ה - ליל 2:1

איזה ערב גדול לקבוצה הצנועה מצפון צרפת. כאשר כריסטוף גאלטייה הגיע למועדון בדצמבר 2017, ליל הייתה מסובכת בתחתית והוא השאיר אותה בליגה בקושי רב עם המקום ה-17. אחר כך לקח אותה לליגת האלופות, בעונה שעברה פספס את הכרטיס רק בגלל הקורונה, והנה כעת הוא אלוף לראשונה בקריירה. האוהדים שהיו מאושרים בחגיגות עם אדן הזאר ויתר הכוכבים ב-2011, קיבלו הפעם גיבורים חדשים בדמות ג'ונתן דייויד ובוראק יילמאז.

צמד החלוצים שוב סיפק את הסחורה, כשהקנדי הצעיר (13 שערים) נהנה מבישול של רנאטו סאנצ'ס בדקה ה-10 והטורקי הוותיק חגג את ה-16 שלו העונה עם פנדל מדויק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. אנז'ה, שניצחה רק פעם אחת ב-10 המחזורים האחרונים, רק קלקלה למייק מניאן את המאזן עם שער מצמק של אנג'לו פולג'יני בתוספת הזמן. ההגנה הטובה בחמש הליגות הבכירות הייתה הנשק העיקרי באליפות המדהימה של ליל, שתגיע ב-1 באוגוסט לבלומפילד כדי לפגוש את פריז סן ז'רמן בסופרקאפ הצרפתי.

עוד בוואלה!

ליל כל הקדושים: גיבורי האליפות המפתיעה של ליל, והעתיד המעורפל

לכתבה המלאה
כריסטוף גאלטייה מאמן ליל חוגג אליפות. רויטרס
מגיע לו. כריסטוף גאלטייה חוגג אליפות/רויטרס

ברסט - פריז סן ז'רמן 2:0

מחזיקת הגביע הטרייה רוצה להשלים דאבל, אבל כדי שזה יקרה היא תצטרך את עזרתה של אנז'ה במשחק המקביל. ניימאר יחזור להרכב ויפתח לצד קיליאן אמבפה, שכבש ובישל בגמר הגביע מול מונאקו וזו עשויה להיות הופעתו האחרונה במדי פ.ס.ז', אם נאמין לדיווחים על סיכום בריאל מדריד. האלופה הייתה בפיגור רק במשך 51 דקות העונה במשחקי החוץ, ואם תשמור על זה היא תשבור את שיא הליגה הקודם של סנט אטיין מ-1969/70 (68 דקות). ברסט סוחבת רצף של שמונה הפסדים במפגשים עם פ.ס.ז' ולא ניצחה אותה ב-20 המשחקים האחרונים בכל המסגרות, מאז ה-1:3 הביתי בליגה בינואר 1985. אם תפסיד ובמקביל נאנט ולוריין ישיגו לפחות נקודה, היא תרד למקום ה-18 ותשחק במבחנים מול טולוז.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
אין אליפות, אבל יש בשורה. קיליאן אמבפה/רויטרס

ליון - ניס 3:2

איזה כישלון של ליון במחזור הסיום. ניצחון היה מחזיר אותה לליגת האלופות בעקבות התיקו של מונאקו, אבל היא איבדה יתרון 1:2 מצמד של קרל טוקו אקמבי (14 ו-40) ומי שהשאיר אותה במקום הרביעי הוא דווקא הבלם וויליאם סאליבה, אקס היריבה המרה סנט אטיין שמיהר להשתיק את אנשי ליון לאחר נגיחת הניצחון שלו בדקה ה-57. קספר דולברג (27) וחסן קמארה (50) השוו לפני כן.

משחקים נוספים

לאנס - מונאקו 0:0

מץ - מארסיי 1:1
למץ: פאריד בולאיה (90+7 בפנדל). למארסיי: ארקדיוש מיליק (90+13 בפנדל)

נאנט - מונפלייה 2:1
לנאנט: רנדל קולו מואני (32). למונפלייה: גאטן לאבורד (30), אנדי דלור (76)

ריימס - בורדו 2:1
לריימס: אל בילאל טורה (15). לבורדו: יאסין עדלי (44), אנוק קוואטנג (58)

ראן - נים 0:2
לראן: סרו גיראסי (25), בנז'מן בוריז'ו (51)

שטרסבורג - לוריין 1:1
לשטרסבורג: חביב דיאלו (18). ללוריין: טרבו צ'אלובה (55)

סנט אטיין - דיז'ון 1:0
לדיז'ון: אבובקאר קמארה (39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully