וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר הגיע לאימון מכבי חיפה: "שימו את מה שהיה בצד"

21.5.2021 / 15:15

הבעלים חרג ממנהגו וניסה להרים את השחקנים. בקבוצה בטוחים שההדחה לא תשפיע על תמונת האליפות: "כבר היינו עם הגב לקיר, ותמיד חזרנו כמו גדולים"

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט1

1. מיד אחרי שנשמעה השריקה ומכבי חיפה הפסידה 2:0 למכבי תל אביב, דולב חזיזה ירד אל חדר ההלבשה כשהוא עצבני במיוחד. מי שמיהר לגשת לעבר אליו היה ברק בכר, שעודד את השחקן. המאמן יודע שעיקר העבודה שלו עד סוף העונה היא מנטלית, ולא הסתפק רק בניסיונות להרים את חזיזה.

הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר הגיע לאימון הקבוצה אחרי ההפסד למכבי תל אביב ושוחח עם השחקנים. שחר, שלא נכח במשחק אמש בגלל סיבות אישיות, אמר לשחקנים: "צריך לשים את מה שהיה אתמול בצד ולהתמקד במשימה שמחכה לנו".

שלא כהרגלו, ברק בכר נכנס לחדר ההלבשה לשוחח עם השחקנים בסיום. "שאף אחד לא ייקח את המשחק הזה למקום של האשמות", ביקש בכר. "כולנו אשמים במה שהיה היום וכולנו אחראים לעונה הטובה שלנו. אנחנו צריכים להמשיך מכאן ביחד והדבר הכי חשוב זה המשחק בראשון מול אשדוד".

השחקנים שמעו את המונולוג של המאמן, והבינו שזה לא הזמן לשקוע. "אין ספק שזה ההפסד הכי מאכזב העונה", הודה אחד השחקנים. "רצינו מאוד לנצח בעיקר בשביל האוהדים, אבל לא עשינו את זה. למרות זאת, אסור לנו לחשוב על המשחק הזה ולתת לו להשפיע, כי יש פה אליפות על הפרק. אנחנו חייבים להגיע מול אשדוד בגישה אחרת לגמרי ולעשות עוד צעד ענק לעבר המטרה העיקרית".

חיפה תערוך מחר אימון שחרור ובשבת אימון מסכם לקראת המשחק שיכול להביא לקץ של עשר שנים שחונות עבור הקבוצה מהכרמל, ולהכתיר אותה כאלופה. בינתיים, גם האוהדים משתדלים להסתכל על חצי הכוס המלאה ורבים מהם שלחו הודעות עידוד לשחקנים.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
גם בכר מבין: האתגר עכשיו הוא מנטלי./מאור אלקסלסי

עיקרי הדברים

  • ברק בכר ערך שיחת מוטיבציה חריגה אחרי ההדחה של מכבי חיפה: "אל תתחילו בהאשמות"
  • ההחלטה לספסל את דולב חזיזה הפתיעה, אבל המאמן מבין: "הפסדנו קודם כל בגלל הגישה"
  • השחקנים בטוחים שההפסד לא ישפיע על מאבק האליפות: "תמיד הצלחנו עם הגב לקיר העונה"
  • טאלב טואטחה ידרוש הבהרות אחרי שאפילו לא זומן להתכנסות. גם עאיד חבשי בדרך החוצה

2. כך או כך, בקבוצה נשמעו גם ביקורות על המשחק אמש, שכוונו גם כלפי שחקנים וגם כלפי הצוות המקצועי. הירוקים נראו רכים מאוד, מה שגרם לבכר לכעוס על שחקניו במהלך המשחק. "הקבוצה שיותר רצתה ניצחה וזה מה שהכי כואב לי", הודה בכר. "לא באנו אגרסיביים, למרות שדיברנו על זה שמכבי תל אביב תבוא אגרסיבית. התחלנו לא רע, אבל אז הייתה ירידה".

ההחלטה של בכר לספסל את דולב חזיזה הפתיעה רבים, אך בחיפה מבינים שלא רק ההחלטה הזו השפיעה, ויודעים שרוב השחקנים בכל העמדות נראו הרבה מתחת לרמתם הרגילה. "כנראה שלא משנה איך היינו עולים ובאיזה הרכב. כנראה שלא היינו מנצחים. זה לא בגלל שחקן כזה או אחר, אלא בגלל הגישה", אמר בכר.

בניגוד לרוב המשחקים העונה, שחקני חיפה נראו עצבניים ולא שידרו קור רוח. לקראת הדקה ה-40 היה זה מוחמד אבו פאני שהחל לצעוק בטירוף לעבר חבריו: "תתעוררו! מה קורה לכם?". אבל זה עזר רק חלקית, כשגודסוויי דוניו, צ'ארון שרי ואחרים ממשיכים להיראות לא רגועים. "זה המשחק הכי חלש שלנו העונה, חד וחלק", קבע אחד השחקנים. "שום דבר לא הלך. יש משחקים שזה קורה, אבל זה לא צריך לקרות במעמד כזה".

רמי גרשון שחקן מכבי חיפה עם מוחמד אבו פאני. מאור אלקסלסי
זה הזמן להתעורר. גרשון ואבו פאני/מאור אלקסלסי

3. כבר בעוד יומיים הירוקים יצטרכו להתאושש, במשחק הליגה מול מ.ס. אשדוד. בכל מקרה הם יחסרו את מוחמד אבו פאני, בעוד דולב חזיזה צפוי לחזור להרכב. הירוקים מבינים שניצחון יקרב מאוד את האליפות, ובתרחיש של איבוד נקודות של מכבי תל אביב אף עשוי להבטיח אותה. "היינו העונה כבר בכמה מצבים עם הגב לקיר והצלחנו לצאת כמו גדולים", הזכיר אחד השחקנים. "אחרי כל הפסד מתחילים להעלות את העניין המנטלי אצלנו, אנחנו כבר רגילים לזה. אבל הוכחנו לא פעם ולא פעמיים העונה שיש לנו אופי חזק, שאנחנו יודעים לצאת ממצבים קשים. נעשה את זה גם הפעם".

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
נראה עצבני. שרי/מאור אלקסלסי

4. חמש פעמים פגשה מכבי חיפה את מכבי תל אביב העונה, ולא ניצחה באף אחד מהמשחקים. לאורך כל העונה ציפו בחיפה לשבור את רצף המשחקים ללא ניצחון מול היריבה המושבעת, אבל גם אתמול כשהרצף נמשך, הירוקים הבהירו שמבחינתם זה מתגמד לעומת זכייה בצלחת. "אליפות הייתה המטרה שהצבנו לבכר בתחילת העונה. זו הייתה המטרה העיקרית. אם נעמוד בה, זה הדבר היחיד שחשוב", אמרו במועדון. אותה זה הדבר היחיד שחשוב". גם בכר הפתיע אתמול כשנשאל על העניין ואמר: "אליפות בלי לנצח את מכבי תל אביב? תן לי לנצח בראשון ולקחת אליפות, ואתה יודע את מה זה מעניין לי".

שחקן מכבי חיפה טאלב טואטחה. מאור אלקסלסי
בדרך החוצה. טואטחה/מאור אלקסלסי

5. מי שלא היו בסגל אמש שוב הם טאלב טואטחה ועאיד חבשי. השניים איבדו לחלוטין את מעמדם בקבוצה ואתמול אף לא הוזמנו להתכנסות בבית המלון, לאחר שקיבלו הודעה מראש שהם לא בסגל. חבשי לא יישאר בעונה הבאה וגם הסיכויים שטואטחה יעזוב גבוהים.

טואטחה וראשי המועדון צפויים להיפגש בסוף העונה, והמגן ידרוש הבהרות. הפועל באר שבע הוזכרה כמעוניינת בשחקן אם ישוחרר מחיפה, ולעומתו חבשי מנסה לצאת לחו"ל. אם הבלם לא ימצא קבוצה באירופה, מתעניינות בו קבוצות רבות בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully