וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת האחים הזו חייבת להיפסק": צפו במסר של נאתכו וסולומון

קפטן הנבחרת השתתף בסרטון שפרסמה ההתאחדות, גם כוכב שחטאר קרא: "חייבים לעצור את זה". אופיר מזרחי: "התקשורת - הסרטן של המדינה". דיא סבע: "הכל אינטרסים ופוליטיקה". כל העדכונים

ביברס נאתכו, קארין סנדל, מחמוד קנדיל ומנור סולומון מרגיעים את האווירה/ההתאחדות לכדורגל

ההסלמה בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה משפיעה רבות גם על העולם הספורטיבי שברחביו נשמעים קולות מכל קצוות הקשת. גם המתיחות בתוך ישראל, בין האזרחים היהודים לאלו הערבים, זכתה היום להתייחסות של שחקני כדורגל ואנשים מעולם הספורט המקומי.

שחקני מכבי חיפה עומר אצילי, מוחמד אבו פאני בקמפיין פיוס של אוהדי הקבוצה. באדיבות רדיו מכבי, צילום מסך
הקמפיין של אוהדי מכבי חיפה/צילום מסך, באדיבות רדיו מכבי
מסר הפיוס של הפועל תל אביב בכדורסל. האתר הרשמי של הפועל תל אביב, אתר רשמי
המסר שהוציאה הפועל תל אביב בכדורסל/אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל תל אביב
  • 20:22: קפטן מכבי חיפה נטע לביא ומאור לוי הגיעו הערב לבית משפחת טביב לנחם את משפחתו של אוהד הקבוצה עומר טביב ז"ל, שנהרג אתמול בפעילות מבצעית.
  • 20:11: "מלחמת האחים הזו חייבת להיפסק - חייבים לעצור את זה". קפטן הנבחרת ביברס נאתכו, קפטנית נבחרת הנשים קארין סנדל, שוער הנבחרת ובני סכנין מחמוד קנדיל ומנור סולומון השתתפו בסרטון של ההתאחדות לכדורגל, בניסיון להרגיע את האש.
  • 19:01: משחק מספר 5 בסדרת גמר הפלייאוף בכדורסל נשים, שאמור היה להיערך אמש, נדחה ליום ראשון הקרוב באשדוד, בכפוף להנחיות פיקוד העורף. אם לא תהיה אפשרות לקיימו, יידחה פעם נוספת, ליום רביעי הבא.
  • 18:40: שחקן אל נאסר ונבחרת ישראל דיא סבע, פרסם פוסט הקורא להפסקת האלימות: "אני לא אחד שמבין ומתעניין יותר מדי בפוליטיקה, אבל נקלענו למצב שפשוט אסור לשתוק. זה לא נורמלי כל מה שקורה במדינה! לא בקוראן ולא בתורה רשום שמותר לרצוח, להרביץ ולעשות לינץ' בבני אדם. אנחנו חיים ביחד, משחקים ביחד, עובדים ביחד. לפני שאנחנו בכלל מתייחסים לדת גזע ומין, קודם כל להיות בנאדם זה יותר חשוב. זה הכל אינטרסים והכל פוליטיקה. ומי סובל בסוף? אנחנו האזרחים. אנחנו צריכים להיות חכמים. צריכים לכבד את עצמנו ולכבד את האחר. מקווה מאוד שזה ייגמר מהר ושנחזור לחיות חיים נורמטיביים".
הפוסט התוקפני של שחקן עירוני קרית שמונה אופיר מזרחי נגד התקשורת. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של אופיר מזרחי/צילום מסך, מתוך פייסבוק
  • 18:01: שחקן עירוני קרית שמונה אופיר מזרחי שיתף בעמוד הפייסבוק שלו סרטון בו נראית העיתונאית שירית אביטן כהן מגנה את הסיקור התקשורתי המוגזם כביכול של הלינץ' בבת ים. הקשר כתב: "התקשורת שלנו זה הסרטן של המדינה!! אתם אנשים קטנים, בושה שאתם באולפן שם נקראים יהודים, בושה! אני בז לכם, אבל השם רואה הכל אל תדאגו".
  • 18:00: הפועל תל אביב פרסמה קריאה "לא לאבד את השפיות" ולעצור את האלימות. הבעלים בועז תושב אמר: "כמועדון, אנו רואים בדו קיום בחברה הישראלית נכס צאן ברזל שאסור לתת לו להימחק. כולנו צריכים לקחת נשימה עמוקה ולעצור את הטירוף הזה. תמיד ידענו לחיות אחד לצד השני, ערבים ויהודים - ואחרי שהכל ייגמר נצטרך לחזור לשפיות ולאחדות. בתקווה לימים שקטים יותר לכל עם ישראל".
  • 17:33: הפועל חולון הודיעה כי "אימון הקבוצה שאמור היה להתקיים היום בוטל. השחקנים שעשו דרכם להיכל הונחו לשוב לביתם בעקבות ירי הרקטות לעבר חולון ואזור גוש דן. הנהלת הקבוצה נמצאת בקשר רציף עם השחקנים, דואגת למחסורם ומנסה להרגיעם עד כמה שניתן ולהסביר להם את המצב וההתפתחויות. מועדון הפועל חולון מאחל לכולם ימים שקטים ובטוחים ושנזכה לשוב במהרה לשגרה".
  • 17:30: בהתאחדות "אילת", האחראית על הענפים הלא אולימפיים, מסרו: "היום נפתח מחנה האימונים במכמורת, עם ספורטאים מכל חלקי הארץ. בזמן ההתארגנות הקראטיסטיות חאלה מאהלי, אליס ביליאבסקי, ממועדון אורתודוקסי נצרת ומועדון שינדוקאן גן יבנה, מזכירות לכולנו מסר חשוב של אחדות. התאחדות "אילת" מכילה ספורטאים וספורטאיות מכל המגזרים, מאמינה ומקדמת ערכים של סובלנות, חיים זה לצד זה ושלום".
  • 16:05: אוהדי מכבי חיפה החליטו לצאת בקמפיין דרך פלטפורמת "רדיו מכבי" שלהם להפסקת האלימות והשתמשו בדוגמאות לדו קיום היומיומי שקורה במכבי חיפה. תמונות של שחקנים יהודים וערבים מהמועדון ששיתפו פעולה בכל הזמנים כשהמסר הוא: עוצרים את האלימות ביחד.
  • 15:27 - בהפועל יקנעם כדורמים פתחו את כל אימוני הקבוצות השונות במועדון בדקת דומייה לזכר שחקן המועדון לשעבר, סמ"ר עומר טביב שנפל אתמול אחרי שנורה טיל לעבר כוח צה"ל ממנו היה חלק.
  • 15:12 - אקס מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ונבחרת ישראל, לבאן מרסר, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אחיי ואחיותיי במדינת ישראל, תשמרו על עצמכם בימים אלו של אנדרלמוסיה. רציתי להגיד לכם שיש לכם את הגב שלי. הרבה אהבה!!!".
  • 14:44 - בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, יזם יחד עם משרד החוץ מבצע לתדרוך ספורטאים המייצגים את ישראל, והפיכתם למעין "שגרירים בעת חירום". הספורטאים המשתתפים בתחרויות בחו"ל קיבלו תדרוך מקיף אודות המצב הביטחוני והמסרים לקהילה הבינלאומית, בין הספורטאים שהשתתפו בפרויקט: דני אבדיה, גל מקל, גדי קינדה, אלי דסה, בן שהר, ערן זהבי, שון דוסון, שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק וברוך שמאילוב.
שיחת זום חילי טרופר וספורטאים ישראלים. זום, צילום מסך
שיחת זום חילי טרופר וספורטאים ישראלים/צילום מסך, זום
  • 14:22 - מרקו ינקוביץ' הזמין טיסה ליום ראשון הביתה למונטנגרו, בשל דחיית המשחק של בית"ר ירושלים ליום שני הוא ביקש שחרור מוקדם. בית"ר סובלת מסגל חסר מאוד וכרגע עדיין לא התקבלה החלטה בנושא.
  • 14:18 - ג'ו תומאסון מהפועל גלבוע גליל נגד החלטת מנהלת הליגה לדחות משחקים ודורש: פלייאוף עכשיו או שלחו אותנו הביתה.
  • 13:48 - לאומית כדורסל: לאור ההתפתחויות הביטחוניות ובהתאם הנחיות פיקוד העורף, נדחה מחזור המשחקים שהיה מיועד להתקיים מחר (שישי). משחקי רבע גמר הפלייאוף בין מכבי אשדוד להפועל עפולה ובין אליצור אשקלון למכבי רמת גן, עתידים להתקיים ביום שלישי הקרוב, בהתאם להתפתחויות. משחקי הבית התחתון שנדחו יתקיימו בסוף החודש.
  • 12:48 - נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, לאתר הרשמי של המועדון: "כמו רבים במדינה הופתעתי מאוד מההתפרצות הנוראה של גילויי איבה בין ערבים ליהודים שבאה לידי ביטוי בהתקפות הדדיות בימים האחרונים. בכל הזדמנות בארץ ובחו"ל, אני מציין בגאווה שהמועדון שלנו פועל בעיר של דתות שונות החיות בהרמוניה וכי רבים מכם תושבי חיפה, אוהדים נאמנים שלנו. מבני המיעוטים היו לנו תמיד שחקנים נפלאים, שהיו שותפים להישגים הרבים שלנו כמו גם ילדים שמצטיינים במחלקת הנוער של המועדון.
  • כואב לראות את ההתפתחות של הימים האחרונים. אנחנו נגד אלימות וכמונו רוב היהודים והערבים.
  • חובה על כולנו לעצור את כדור השלג הזה. ולעשות הכל כדי שחיינו המשותפים כאן יהיו טובים לכולנו, שנוכל לשמוח ביחד, בהצלחות קבוצותינו ולחגוג בשלווה את החגים שבועות ועיד אל פיטר הבאים עלינו לטובה בימים אלה. בשמי ובשם חבריי במועדון אני מאחל חג שמח לכולם".

הפוסט של יונתן כהן

פוסט של יונתן כהן באינסטגרם על המלחמה בעזה. חשבון האינסטגרם של יונתן כהן, צילום מסך
פוסט של יונתן כהן באינסטגרם על המלחמה בעזה/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של יונתן כהן

12:12: יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב, ביקר את אופן הסיקור בתקשורת הישראלית: "צופה בחדשות מאתמול ובודק מדי פעם אם לא התבלבלתי והעברתי בטעות לאל ג'זירה. ילד תמים בן 5 שניסה להגן על עצמו נהרג, חייל שניסה להגן עלינו נהרג, אבל האירוע הטראגי הוא היותר הוא הלינץ' בבת ים?? מתנגד בתוקף לכל אלימות! זה לא הלב היהודי! אבל לכו תעשו הסברה, הבעיה ההסברתית האמיתית מגיעה מתוכנו".

טיירוס מגי מהפועל חולון קורא לסיים את העונה

11:07 - בסופו של דבר, המשחק בין מכבי חיפה לעירוני נהריה לא יתקיים הערב. מנהלת הליגה הודיעה:" לאחר התייעצות עם מנהל האבטחה ברוממה ולאור האירועים באזור ביממה האחרונה, מנהלת הליגה החליטה לדחות את המשחק בין מכבי חיפה לעירוני נהריה שהיה אמור להתקיים הערב".
10:41 - במנהלת הליגה בכדורסל נמצאים בקשר עם משטרת חיפה בעקבות האירועים האחרונים בעיר. בשלב זה המשחק בין מכבי חיפה לעירוני נהריה אמור להתקיים כמתוכנן, אך ייתכן כי הוראה של המשטרה תשנה את התמונה.

פוסט עומרי אלטמן. אינסטגרם עומרי אלטמן, צילום מסך
עומרי אלטמן על האלימות בערים המעורבות/צילום מסך, אינסטגרם עומרי אלטמן
  • 9:47 - אדי גוטליב שהיה אמור להתחתן הערב, דחה את האירוע בשל המצב הביטחוני. בלם הפועל תל אביב כתב: "נעדכן על תאריך חדש בהמשך, מקווים לבשורות טובות ובריאות לכל עם ישראל".
  • 9:14 - חלק מהשחקנים במגזר הערב, דוגמת עאיד חבשי ומוחמד כליבאת, פרסמו פוסט אחיד בו נכתב בשלוש שפות: "חלאס! חייבים לעצור את האלימות!". עומר אצילי הגיב וכתב בסטורי שלו: "חלאס זה חלאס! אבל איפה אתם הכוכבים של המגזר? שום גינוי לאלימות? שום התייחסות? חלאס! חייבים לעצור את האלימות!". ".
פוסט של עומר אצילי. אינסטגרם עומר אצילי, צילום מסך
הפוסט של עומר אצילי/צילום מסך, אינסטגרם עומר אצילי
פוסט של מוחמד כליבאת. אינסטגרם מוחמד כליבאת, צילום מסך
הפוסט של מוחמד כליבאת/צילום מסך, אינסטגרם מוחמד כליבאת
  • 8:18 - שחקניה הזרים של עירוני נס ציונה, ווין סלדן, בריאן אנגולה, ג'רום מיינסי ופטריק מילר, יצאו הבוקר ביחד עם משפחותיהם ובני ביתם למלון באזור הכנרת וישהו שם לבינתיים. אימוני הקבוצה מושבתים מאז יום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully