וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע קבוצות בליגת העל בכדורסל תחת איום הטילים, העונה תקוצר?

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 16:51

במנהלת הליגה לא ממהרים לקבל החלטות לגבי העונה שתצטרך להיגמר עד ה-15 ביוני, אך מנהלים שיחות פנימיות על אפשרויות התמרון שלהם. חבר דירקטוריון: "אם המצב יימשך, לא נוכל להשלים את העונה כמו שתכננו"

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי מול שחקן הפועל תל אביב רג'י אפשואו. ברני ארדוב
מה יעלה בגורל העונה? כספי מול אפשואו/ברני ארדוב

המצב הבטחוני בדרום מציב את מנהלת ליגת העל בכדורסל במצב לא פשוט קצת יותר מחודש מהתאריך בו היא צריכה לסיים את העונה, ה-15 ביוני. נכון לעכשיו שבע קבוצות בליגה נמצאות תחת איום הטילים - עירוני נס ציונה, מכבי ראשון לציון, הפועל חולון, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, בני הרצליה והפועל באר שבע, ואילו שש קבוצות נמצאות באזורים יותר בטוחים נכון לשעות אלה - הפועל ירושלים, הפועל חיפה, מכבי חיפה, הפועל גלבוע/גליל, עירוני נהריה והפועל אילת.

במנהלת החליטו היום (רביעי) לדחות את המשחק בין הפועל חיפה להפועל ירושלים, למרות ששתי הקבוצות נמצאות באזורים בטוחים יותר, כשלוואלה! ספורט נודע כי שחקנים בשתי הקבוצות פנו להנהלות וביקשו שלא לשחק הערב. בשל הלילה הקשה שעבר על העיר חולון, הוחלט לדחות את משחקה של הפועל חולון בגן נר, כשגם המשחק של הפועל באר שבע מול בני הרצליה נדחה. נכון לעכשיו מתוכנן להתקיים המשחק בין מכבי חיפה לעירוני נהריה, בעוד המשחק בין הפועל תל אביב לעירוני נס ציונה ככל הנראה יידחה.

במנהלת קיימו שיחות ראשוניות לגבי אפשרות של קיצור שיטת הפלייאוף, אם וכאשר המצב יימשך מעבר לסוף השבוע הקרוב, וזאת לאחר שבפיב"א הודיעו להם כי הם מוכרחים לסיים את העונה עד ה-15 ביוני. החשש במנהלת הוא כי גם אם המשחקים ישוחקו, חלק מהקבוצות לא יצליחו לשמור על הזרים, שהביעו חשש אך נכון לעכשיו לא רצון אקטיבי לעזוב את ישראל.

"שחקנים לא ישנו כל הלילה, מבול של טלפונים מארצות הברית, אנחנו נמצאים קרוב מאוד למצב שיהיה קשה להשלים את העונה כמו שצריך", הודה אחד מבכירי הקבוצות שנמצאים בקו האש, "אי אפשר לשחק בימים הקרובים, זה די ברור. אם יש משחקים בין קבוצות במקומות בטוחים והן רוצות לשחק, שישחקו, זה בסדר. אין הגיון בלהמשיך לשחק כשיורים עלינו".

קיילב אגאדה שחקן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
גם המשחק של באר שבע נדחה/לירון מולדובן

משחקי הבית העליון והתחתון היו אמורים להסתיים ב-23 במאי, כשאחריהם ישוחק רבע גמר הפליייאוף בשיטת הטוב מחמישה משחקים וחצי גמר וגמר הפלייאוף בשיטת הטוב משלושה משחקים. "בתקופת הקורונה היה לנו יותר קל להיות גמישים כי זו הייתה בעיה עולמית", הודה חבר דירקטוריון במנהלת, "עכשיו זו בעיה שלנו ורק שלנו. אף אחד לא יחכה לנו שנדחה את העונה בכמה שבועות. אם המצב יימשך, לא נוכל להשלים את העונה כמו שתכננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully