וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב: הזרים של מכבי תל אביב יטוסו לחו"ל. וייסמן וזהבי יצאו נגד איימן עודה

13.5.2021 / 0:04

האלופה הודיעה כי תאפשר לשחקניה הזרים לשהות לצד משפחותיהם, לא ברור מתי פשיץ', סבוריט, ז'ראלדש, הרננדס ובלקמן ישובו ארצה. כוכב פ.ס.וו תקף, גם החלוץ: "אתה מחבל ותומך טרור". במכבי חיפה נפרדים מסמ"ר עומר טביב

הירי הכבד לעבר ישראל מרצועת עזה ממשיך להפר גם את השגרה בעולם הספורט. אחרי שאתמול נדחה משחק חצי גמר גביע המדינה בין הפועל תל אביב לבית"ר תל אביב בת ים, במהלך היום אמורים להתקבל החלטות גם בנוגע לקיום חצי הגמר השני בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, וכן ייתכנו שינויים במועד גמר גביע המדינה בכדורסל בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון.

במהלך היום נעביר לכם את כל העדכונים מהמתרחש בספורט המקומי והעולמי בצל ההסלמה.

מנור סולומון במסר מאוקראינה: "תפסיקו עם הטילים, תפסיקו עם הטרור. תומכים בישראל"

פוסט ההזדהות של שחקן מכבי תל אביב דור פרץ בתושבי הדרום. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
פוסט ההזדהות של דור פרץ/צילום מסך, מתוך אינסטגרם
קשר מכבי חיפה חוסה רודריגס במחווה לישראל. מתוך טוויטר, צילום מסך
חוסה רודריגס תומך בישראל/צילום מסך, מתוך טוויטר

מכבי חיפה מספידה את סמ"ר עומר טביב

וגם קבוצת הכדורמים של הפועל יקנעם

הפוסט של ערן זהבי. מתוך הסטורי של ערן זהבי, צילום מסך
הסטורי של ערן זהבי/צילום מסך, מתוך הסטורי של ערן זהבי

שון וייסמן עונה לאיימן עודה

  • 00:06: ג'וליאן אדלמן, כוכב העבר של ניו אינגלנד פטריוטס מה-NFL צייץ: הלב שלי נשבר בשביל הישראלים והפלסטינים. אני יהודי גאה ואוהב ישראל, אבל לא חושב שיש לי את הכלים לנתח את כל מה שקורה. אגיד רק כזה דבר - אנשים הם לא הממשלות שלהם. אנחנו הרבה יותר דומים ממה שאנחנו חושבים".
  • 00:03: לאורך כל היום מיהרו במכבי תל אביב לסייע לכולם עם הבדיקות הנדרשות לטיסות והם יטוסו לפנות בוקר.
  • 23:57: סבוריט וזראלדש נמצאים כאן עם המשפחות שלהם וביקשו לטוס איתן כדי להחזיר אותם הביתה. פשיץ' והרננדס כבר שלחו את המשפחות הביתה לפני כמה ימים אבל עמדו על כך שהם רוצים לטוס הביתה עד יעבור זעם והמצב יחזור לשגרה.
  • 23:40: מכבי תל אביב הודיעה הלילה כי "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני איפשר המועדון לשחקניה הזרים לטוס לבתיהם בחו"ל על מנת לשהות עם משפחותיהם ולשוב ארצה לאחר שהמצב יתייצב. עובדי המועדון והצוות המקצועי נמצאים בקשר רציף עם השחקנים הזרים, דואגים ללוות אותם באופן אישי וימשיכו לעשות זאת בעיקר בימים מתוחים אלה". מדובר באלכסנדר פשיץ', אנריק סבוריט, אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס וניק בלקמן, שאמורים לטוס לפנות בוקר ולא ברור מתי ישובו ארצה. אדוארדו גררו ודניאל טננבאום אמורים להישאר לעת עתה, כשבאופק חצי גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה ביום שני.
  • 22:14: גם שון וייסמן ענה לאיימן עודה וכתב: "חביבי אתה מחבל ותומך טרור, לא יכול להיות שאתה יושב בכנסת שלנו תשאיר את התעודת זהות שלך ולך לסוריה". אמש הגיב וייסמן גם לחבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, שקרא ליהודים להגיע ללוד כדי "להגן" על היהודים האחרים. בן גביר כתב: "אם היהודי העצור מלוד, לא ישוחרר בשעה הקרובה, צריכים בלילה להגיע 100,000 איש ללוד, להגן על היהודים שהופקרו ע"י משטרת ישראל". וייסמן הגיב לו "צודק".
  • 18:41: ערן זהבי הגיב לפוסט שפרסם איימן עודה וכתב: "איך רוצים שלא יהיה בלגן במדינה הזו אם בראש מתבטאים ככה? נגד התבטאויות כאלה משני הכיוונים, אבל מי שלא רוצה להיות חלק ממדינת ישראל ולהבין שהיא תישאר מדינת ישראל והבירה שלה תהיה ירושלים, שיהיה מספיק גבר ויילך למקום אחר, שיחזיר את תעודת הזהות הכחולה עם כל הזכויות שיש לו ויילך להקים את המדינה שהוא רוצה. באמצע מלחמה להתבטא ככה נגד מדינה שאתה חי בה זה משהו שלא מקובל ואי אפשר להבין, מצטער! אתם יכולים להגיב איך שבא לכם".
  • 17:41: ממנהלת ליגת העל בכדורסל נמסר - "ועדת מנהלת הליגה התכנסה היום והחליטה כי עד יום שני ה- 17/5, משחקים יתקיימו במסגרת ליגת העל אך ורק אם הקבוצה המארחת רשאית לקיים משחק לפי הנחיות פיקוד העורף והקבוצה האורחת מסכימה לקיים את המשחק.  במידה והקבוצה המארחת לא יכולה לקיים את המשחק או שהקבוצה האורחת לא מסכימה לשחק, המשחק יידחה למועד אחר. ביום ראשון בבוקר ועדת המנהלת תתכנס שוב לדון בהמשך קיום המשחקים בהתאם למצב. על הפרק ישנה אפשרות שהקבוצות שירצו, יעברו צפונה או לירושלים והמשחקים יתקיימו באולמות בצפון או בירושלים". 
  • 17:10: חייל צה"ל שנהרג הבוקר, סמ"ר עומר טביב, היה שחקן כדורמים במועדון הפועל יקנעם. במועדון הוציאו הודעת ניחומים למשפחה. גם במכבי חיפה, אותה אהד, הגיבו לטרגדיה: "הלב נשבר. תנחומים למשפחה על האובדן הענק. לנצח תישאר בלבנו".
  • 16:55: בשל המצב וחוסר הוודאות לגבי מחזור הליגה הקרוב, הודיעה הנהלת המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו) על ביטול מחזור ההימורים במשחקי Winner 16 ומחצית Winner.
  • 16:51: סופית: גם משחקן של בני הרצליה והפועל באר שבע, שאמור היה להיערך מחר, נדחה.
  • 15:23: המשחק בין מכבי חיפה לעירוני נהריה יתקיים מחר ב-19:35. המשחק בין הפועל תל אביב לעירוני נס ציונה יידחה, ונראה גם שהמשחק בין בני הרצליה להפועל באר שבע.
  • 15:03: "ואריה אם ישאג, מי לא יירא": בית"ר ירושלים הוציאה הודעה: "מבקשים לחזק את תושבי הדרום, עם ישראל וכוחות הביטחון בשעה קשה זאת".
  • 14:25: פגיעה ישירה באצטדיון סלה באשקלון.
האצטדיון באשקלון אחרי נפילת טיל. מתוך טוויטר, צילום מסך
הפגיעה באשקלון/צילום מסך, מתוך טוויטר

דגלי פלסטין באצטדיון של סלטיק לקראת המשחק הערב

אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
העונה תסתיים ללא קהל? אוהדי מכבי תל אביב במשחק העונה/אריאל שלום
  • 13:41: סלטיק, בשורותיה משחק ניר ביטון, תפגוש הערב את סנט ג'ונסטון בשורותיה משחק גיא מלמד. לפני המשחק הודיעו ההופס שהם נענו לדרישה של אחד מארגוני האוהדים הבולטים של הקבוצה להכניס דגלי פלסטין לאצטדיון, אך בהמשך בקבוצה הסירו את הדגלים.
  • 13:20: חוסה רודריגס באקט של תמיכה: קשר מכבי חיפה החליף את תמונת הקאבק שלו בחשבון הטוויטר לדגל ישראל.
  • 13:01: דור פרץ פרסם פוסט הזדהות עם תושבי הדרום וכתב: "אחרי שטעמנו במרכז הארץ טעימה כה קטנה משגרת יום יומכם, אני מבין שמציאות חייכם היא לא חיים".
  • 12:53: אימון הערב של הפועל באר שבע בוטל.
  • 12:51: מכבי תל אביב הודיעה שאימון הערב בקרית שלום בוטל.
  • 12:18: ההתאחדות לכדורגל הורתה על ביטול משחקי הליגות החובבניות - נשים ומחלקת הנוער - עד לאחר חג השבועות, למעט משחק המבחן לעלייה לליגה הלאומית לגביו יתואם מועד עם מחזור הסיום לליגה הלאומית והודעה על כך תימסר לקבוצות.
  • 11:39: אם לא תהיה הפסקת אש בשבוע הקרוב ואם המבצע יימשך, לא יהיה קהל עד סוף העונה אלא רק ניסיון לסיים את העונה בצורה ספורטיבית ובלי צורך במשטרה שעסוקה בפעולות אחרות.
  • 11:31: לאחר דיון נוסף עם הקבוצות. החליטה מנהלת הליגה בכדורסל לדחות גם את המשחק בין הפועל חיפה להפועל ירושלים שנועד להערב. מועד חדש יפורסם בהמשך.
  • 11:30: משחקי הליגה הלאומית וליגת העל שמתוכננים לשישי ושבת הקרובים ככל הנראה יידחו. המשטרה לא יכולה כרגע להקצות כוחות שיטור למגרשי הכדורגל לסוף השבוע הקרוב ולכן קיים סיכוי גבוה וממשי שהמשחקים המתוכננים בליגה הלאומית לשישי ואלה שאמורים להיערך במוצאי שבת בליגת העל יידחו.
  • 11:28: סופית: גם חצי גמר גביע המדינה השני בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שתוכנן להתקיים בחמישי בחיפה, נדחה למועד לא ידוע. לידיעה המלאה
הסטורי של בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של משה חוגג/צילום מסך, מתוך אינסטגרם
  • 10:46: המשחק בין הפועל חיפה להפועל ירושלים ברוממה יתקיים הערב ב-19:15. שאר המשחקים שיועדו להערב מרעננה, כפר סבא, הרצליה בצפון, עד רמלה, לוד, אזור מודיעין במזרח, עד באר שבע בדרום כולל עוטף עזה ועד חופי הים התיכון במערב, כולל גוש דן ואיזור פ"ת, נדחים עקב המצב הבטחוני והקבוצות יקבלו עדכון על מועדים חדשים. נדחים גם כל המשחקים של הקבוצות מאזורים אלו שאמורים לנסוע מחוץ לאזורן. יתר המשחקים בשאר חלקי הארץ מתקיימים כרגיל.
  • 10:10: סופית - המשחק בין גלבוע/גליל להפועל חולון לא יתקיים הערב.
  • 9:59: חשש אצל חלק מקבוצות ליגת העל בכדורסל, שהזרים ירצו לעזוב מיידית את ישראל: "עוד לילה כמו אתמול, והמצב יהיה קשה מאוד". במנהלת יערכו הבוקר הערכת מצב לאור ההתפתחויות.
  • 9:40: משחק מספר 5 בגמר סל נשים בין מכבי אשדוד למכבי רמת גן לא יתקיים הערב באשדוד, אך בשל העובדה כי חלק משחקניות הקבוצות אמורות להמריא ל-WNBA כבר מחר, נחושים במנהלת הליגה לקיים את המשחק. הפיתרון המוצע? קיומו באולם החדש בחדרה.
  • 9:26: רשמית: גמר גביע המדינה בכדורסל נדחה למועד מאוחר יותר שטרם נקבע. לפי הודעת האיגוד, הכרטיסים שנמכרו למשחק יהיו תקפים למועד החדש שייקבע ומי שלא יוכל להגיע במועד החדש, יקבל החזר כספי מלא. כמו כן, לפי ההודעה המטרה היא לקיים את המשחק מול אולם מלא בחולון.
  • 8:56: שחקן העבר גארי ליניקר, שמשמש כיום כפרשן בכיר בטלוויזיה הבריטית, שיתף ציוץ של ארגון "נעמוד" - ארגון של יהודים בריטים התומך בפלסטין. "יהודים בצפון לונדון עומדים למען הפלסטינים הסובלים מאלימות", נכתב בציוץ שאותו שיתף ליניקר.
צ'יקו אופואדו בפוסט תמיכה בישראל. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
צ'יקו אופואדו פרסם פוסט תמיכה בישראל/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

עומרי כספי תיעד את ההפגזות מהממ"ד

  • 8:21: החלוץ היהודי ארגנטינאי אייל שטרכמן מבקעת הירדן, שוחח עם "קלארין", מהאתרים המובילים בארגנטינה, על המצב בישראל. "שומעים את הסירנות וההפצצות גם בתל אביב. בכל פעם ששומעים אזעקה, עליי לרוץ להסתתר במקלט. היה לנו לילה ארוך".
  • 8:15: שחקני דפורטיבו פלסטינו מהליגה הראשונה בצ'ילה עלו למשחק מול קולו קולו עם כאפיות וחולצות עם כיתובי תמיכה בפלסטין. נשיא המועדון, שהוקם על ידי פלסטינאים לפני כ-100 שנה, אמר בנושא: "פלסטין חשובה לנו מאוד. הרעיון לעטות כאפייה הגיע מהשחקנים".
  • 7:49: שחקנה של מכבי חיפה צ'ארון שרי המתגורר בנתניה יועבר על ידי הקבוצה עוד היום למלון בחיפה, שם ישוכן עם משפחתו בימים הקרובים.
  • 7:43: שני משחקי ליגת העל בכדורסל שאמורים להיערך הערב יכולים להיות משוחקים לפי הוראות פיקוד העורף מאחר שהם נערכים בחיפה ובגן נר. עם זאת, במנהלת הליגה ישוחחו עם אנשי הפועל חולון בעקבות המטח לעבר העיר, ולאחר מכן תתקבל החלטה. איגוד הכדורסל צפוי להודיע הבוקר על דחיית גמר גביע המדינה ממחר, ככל הנראה למוצאי שבת בשלב הראשון.
  • 7:20: אחרי שחגג את יום הולדתו ה-40 במשחק מיוחד עם שחקני עבר, חברים ועובדים של בית"ר ירושלים, משה חוגג חווה לילה קשה כמו שאר תושבי הדרום והמרכז. במהלך המטח לעבר גוש דן לפנות בוקר, העלה בעלי בית"ר סטורי וכתב: "3:30 לפנות בוקר, ישנים במקלט בבית שלנו בל אביב. צה"ל חייב להגן עלינו, וכל הצבועים בעולם צריכים ללמוד את העובדות או לסתום את הפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully