וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר הגביע בין מכבי חיפה לבין מכבי תל אביב נדחה

12.5.2021 / 11:13

ההתאחדות לכדורגל נענתה לבקשת הצהובים לדחות את משחק הגביע, בעקבות המצב הבטחוני והירי לעבר ישובי המרכז, הדרום והשרון

אחרי הפנייה של מכבי תל אביב בדרישה לדחות את חצי גמר הגביע מול מכבי חיפה בחמישי, בהתאחדות לכדורגל נענו לבקשה ודחו את המפגש למועד לא ידוע. "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ולאחר הערכות מצב מול כלל הגורמים ובתיאום עם שר הספורט, הוחלט לדחות גם את משחק חצי הגמר השני בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שתוכנן להיערך מחר בסמי עופר", נכתב בהודעה הרשמית. "ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות בוחנות תאריכים אפשריים להמשך משחקי הגביע והליגות המקצועניות".

"ההחלטה לדחות את משחקי חצי גמר הגביע ראויה ומובנת, כולנו מייחלים לימים של שקט", נמסר ממכבי חיפה. עוד לפני כן, במכבי תל אביב, שביטלה את האימון שנקבע לערב, פנו להתאחדות לכדורגל בדרישה לדחות את המשחק: "בצל המצב הביטחוני, אנו דורשים מההתאחדות לכדורגל לדחות את משחק חצי גמר הגביע נגד מכבי חיפה. כבר ביום שני בלילה, עם פרסום אפשרות העברת המשחק לחיפה, פנתה הקבוצה להתאחדות בדרישה להסיר מעל הפרק אפשרות זו. גם במהלך יום שלישי פנו בכירים במועדון להתאחדות והבהירו כי החלטה לקיים את המשחק תפגע באוהדי הקבוצה ותמנע מהם להגיע לצפות בו. לא ייתכן כי בתקופה בה המצב הביטחוני במדינה כה רגיש, ההתאחדות תצפה מאלפי אוהדים לעזוב את משפחותיהם ולהגיע מאזור המרכז לחיפה. זוהי ציפייה בלתי מתקבלת על הדעת, מסוכנת ומנותקת מהמציאות".

עוד נמסר מהקבוצה: "הטענה כי לא ניתן למצוא תאריך אלטרנטיבי לקיום המשחק וההתעקשות לקיים אותו בימים בהם תושבי המדינה נמצאים תחת מתקפה אינה מתקבלת על הדעת. אין סיבה ממשית שלא לדחות את מועד סיום הליגה או למצוא מועד חלופי לקיום משחקי חצי הגמר ונדמה כי מדובר בהתעקשות קטנונית שמניעיה אינם ברורים. הדברים אמורים בפרט נוכח ההחלטה שהתקבלה בתהליך לא ברור, בדרך של "הנחתה" מבלי לשתף את הקבוצות בשיקולים בזמן אמת. במצב הביטחוני בו אנו מצויים תחת מתקפה ובראש מעיינינו לשמור על ביטחוננו וביטחון הקרובים אלינו, אין היגיון בקיום המשחק במועד ובמיקום שנקבע ולכן אנו דורשים בכל תוקף לדחות את המשחק שנקבע למחר למועד אחר".

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 2:2/ספורט1

גם שחקנים במכבי תל אביב דרשו לדחות את המשחק, עוד לפני שבהתאחדות החליטו לדחותו. חלוץ הקבוצה יונתן כהן כתב על כך בחשבון הטוויטר שלו במהלך הלילה: "אין לי ארץ אחרת. זאת המדינה שלי. לא יכול להיות שיהודי יפחד להסתובב במדינה שלו, לא יכול להיות שאנחנו תחת מתקפה, לא יכול להיות ששלוש נשים ייהרגו ממתקפה חסרת תקדים, לא יכול להיות שילדים ילכו לישון בפחד, לא יכול להיות שאנחנו מפחדים לצאת מהבית. זאת המדינה שלי, בטוב וברע. כי אין לי ארץ אחרת, גם אם אדמתי בוערת. לאור הזדהות עם המצב, ובמיוחד עם תושבי הדרום, לא אשתתף במשחק ביום חמישי, עד אשר נהיה חופשיים ובטוחים בארצנו".

"במצב הזה אין ראש לכדורגל. צריך להגיד את האמת", אמר אחר חצות שחקן בקבוצה עוד בטרם צייץ כהן את דעתו. "הציפייה של כולנו לדחיית המשחק. צריך להיות יצירתיים ולמצוא את הזמן המתאים לשחק בעזרת השם בשבוע הבא כשהדברים אולי יירגעו".

איתי שכטר, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
גם הוא התבטא. שכטר/אריאל שלום

כהן הוא לא השחקן הראשון של מכבי תל אביב שמשמיע את קולו בעקבות ההסלמה. אתמול כתב איתי שכטר באינסטגרם: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, עם ישראל חי נושם ובועט. הימים ימים קשים על עם ישראל, זה לא סוד. לפני שאני שחקן כדורגל, אני ישראלי יהודי שמאמין כי זכותנו להגן על מולדתנו. אני מחזק אתכם אנשים יקרים בדרום הארץ שעומדים איתן נחושים כנגד התקפות החמאס, אני מחזק את חיילי צבא הגנה לישראל, הצבא המוסרי בעולם, וכלל כוחות הביטחון על עמידה איתנה כחומה בצורה אל מול רשע החמאס שמנסה לפגע בנו ברקטות ושאר מרעין בישין. לא יפילו את רוחנו וככל שינסו לעקר את רוחנו כך נגדל ונתחזק. מאחל בריאות איתנה לפצועים ומאחל הרבה כוח עוצמה וביטחון לכלל עם ישראל בדרום אזרחים חיילים שוטרים באשר הם, אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת..."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully