וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנזי פליק סירב לברצלונה, צ'אבי האריך חוזה באל-סאד

הקטלאנים קיוו לפתות את מאמן באיירן מינכן היוצא, אך זה הודיע כי בכוונתו לרשת את יואכים לב בנבחרת הלאומית. כוכב העבר חתם לשנתיים נוספות עם סעיף שחרור שיאפשר לו להשתחרר לברצלונה, לאפורטה אמור להיפגש בקרוב עם קומאן שמעמדו מעורער

מאמן ברצלונה רונאלד קומאן. Alberto Saiz, AP
גורלו יוכרע בקרוב? קומאן/AP, Alberto Saiz

אחרי ששמטה יתרון 0:2 ו-2:3 בדרך לתיקו 3:3 מאכזב עם לבנטה, ברצלונה מבינה: הסיכויים לזכייה באליפות שואפים לאפס. התיקו אמנם העלה את בארסה למקום השני עם 76 נקודות - אחת פחות מאתלטיקו מדריד ואחת יותר מריאל - אבל איבוד הנקודות מנע ממנה לעלות לפסגה, ושתי היריבות שלה מבירת ספרד יוכלו לפתוח עליה פער כשישלימו את המשחק החסר שלהן.

מעמדו של קומאן, מבינים כולם, רחוק מלהיות יציב. הנשיא החדש-ישן ז'ואן לאפורטה מלכתחילה קיבל אותו בירושה מקודמו בתפקיד ז'וספ מריה ברתומאו, והתוצאות האחרונות משכנעות אותו שהוא לא מי שצריך לעמוד על הקווים בעונה הבאה. לפי "רדיו קטלוניה", השניים אמורים להיפגש בשעות הקרובות, כשלאפורטה ידרוש הבהרות מהמאמן על היכולת המאכזבת והתוצאות הרעות, שככל הנראה יעלו באליפות. "כך או כך", נטען, "קומאן יסיים את העונה, אבל העונה הבאה היא סיפור אחר לגמרי. נראה מאוד הגיוני שימיו במועדון ספורים. העובדה שהנשיא לא שלח מסר תמיכה פומבי מגביר את ההערכות שההולנדי לא ימשיך".

"חלקים גדולים מההנהלה כועסים מאוד על המאמן על היכולת במשחקים האחרונים, שהביאה ליציאה ממירוץ האליפות", הוסיפו ב"ספורט". "הסגל מספיק טוב כדי להציג יכולת הרבה יותר טובה. לפני שבועיים, נראה היה שבארסה תזכה באליפות. חלקים גדולים בהנהלה מאשימים את קומאן על כך שלא ידע לעצור את הדימום. לאפורטה לא ירצה לקבל החלטה פזיזה. הוא כבר אמר בעבר שהוא סומך על קומאן, אך מאחורי הקלעים יש ספקות".

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב לשעבר. יוסי ציפקיס
שמו שוב מוזכר. קרויף/יוסי ציפקיס

כשנשאל בסיום המשחק אמש האם הוא מתכנן את עתידו בברצלונה בעונה הבאה, קומאן לא התחמק ואמר: "אני לא בעסק הזה מהיום. תמיד מפקפקים במאמן, וזה מובן לי לחלוטין למה מפקפקים בי עכשיו".

אז מי יחליפו, אם וכאשר? צ'אבי שמחוזר על ידי ברצלונה האריך רשמית את חוזהו באלד סאד לשנתיים נוספות, כשלפי דיווחים בספרד דאג להכניס סעיף שחרור מיוחד שיאפשר לו להשתחרר ולשוב לקבוצת נעוריו ללא תמורה, אם תפנה אליו בכל שלב.

אבל יש גם אפשרות נוספת שעומדת על הפרק: לפי הדיווחים האחרונים, מי שעשוי לעמוד על הקווים בקאמפ נואו בעונה הבאה הוא לא אחר מאשר ג'ורדי קרויף. אקס מכבי תל אביב אמור לקבל תפקיד ניהולי בקבוצה עם סיום חוזהו בחודש דצמבר בשנז'ן הסינית, אולם ב-ESPN טוענים שלאור הקשיים המסתמנים בהחתמה של צ'אבי או גווארדיולה, קרויף עשוי להתמנות כמאמן. כזכור, קרויף אימן את מכבי תל אביב למשך תקופה קצרה, ובשנים האחרונות צבר ניסיון נוסף בתחום כשעמד על הקווים של ליפאן ושנז'ן הסיניות.

לפי ESPN, הקטלאנים אף יצרו לאחרונה קשר עם האנזי פליק, אך איחרו את הרכבת ושמעו ממנו כי הוא פחות או יותר נעול כמאמן החדש של נבחרת גרמניה, לאחר שיואכין לב יסיים את דרכו. במהלך מסע הבחירות האחרון לאפורטה אף הציע את תפקיד המנהל המקצועי לראלף רנגניק וקיווה לפתות את יוליאן נאגלסמן, אך נכשל בשני המקרים.

בתקשורת הספרדית קטלו את הלוזריות של בארסה, והכותרת ב"מארקה" קראה: "תיקו שאין עליו מחילה הוביל להפסד האליפות". גם סרג'יו בוסקטס הודה בסיום: "מעשית, הליגה נגמרה מבחינתנו. הסיכויים לזכות באליפות נמוכים מאוד. שילמנו מחיר כבד על השגיאות שלנו. כמו בהרבה מאוד משחקים העונה, כובשים מולנו שערים קלים מדי. אנחנו שוב מסיימים את המשחק בתחושות רעות, בידיעה שגם יכולנו לכבוש יותר".

מה נשאר לשלוש המוליכות?

אתלטיקו מדריד:

ריאל סוסיאדד (בית)
אוסאסונה (בית)
ויאדוליד (חוץ)

ריאל מדריד:

גרנאדה (חוץ)
בילבאו (חוץ)
ויאריאל (בית)

ברצלונה:

סלטה ויגו (בית)
אייבר (חוץ)

עוד בוואלה!

ספרד: ברצלונה איבדה יתרון 0:2 וסיימה ב-3:3 עם לבנטה

לכתבה המלאה
שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
עוד ערב מתסכל. מסי/רויטרס

למרות שההגנה של ברצלונה שוב נחשפה במערומיה ושוב הציגה יכולת חלשה, למרות שהשחקנים שוב לא גילו מספיק אופי, קומאן, כאמור, היה הכתובת העיקרית להאשמות בסיום. בתקשורת הספרדית טענו שהתיקו אמש והעובדה שהאליפות "הלכה לאיבוד", מקרבים את העזיבה של המאמן ההולנדי בתום העונה, למרות שייצב את הקבוצה אחרי תקופה קשה ועזר לה לחזור להתמודד על תארים.

קומאן הודה ש"סיכויי האליפות מסובכים מאוד. אנחנו לא תלויים בעצמנו, וזה בעייתי. במחצית הראשונה שיחקנו כדורגל טוב, אבל אחר כך הורדנו רגל מהגז, והם מנגד העלו את המוטיבציה שלהם. לספוג שני שערים בהפרש של שלוש דקות זה לא נורמלי. לא תפקדנו בהגנה, ואני מאוכזב מאוד. אני לא מצליח להבין את התוצאה הזאת, אבל לפעמים קורים בכדורגל דברים שאי אפשר להסביר. כמאמן, לא נותר לך אלא לקחת אחריות מלאה על מה שקורה על המגרש. במחצית, דרשתי מהשחקנים לא להוריד רגל מהגז, אבל זה בדיוק מה שקרה. זה עצוב".

קומאן גיבה את סרג'י רוברטו שסיפק תצוגה חלשה גם כמגן ימני וגם כשתופקד לאחר מכן כקשר, עד שסבל מכאבים והוחלף. "זה לא הזמן להפנות אצבע מאשימה כלפי שחקנים ספציפיים. אי אפשר להאשים אף אחד באופן פרטני, כולם היו מתחת לרמתם", אמר. השחקן סובל מפציעה בירך ולא ישוב לשחק במחזורי הסיום של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully