וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערבי מסריח, אין לך מדינה": הקריאות שגרמו למוחמד עוואד להתפרץ

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 12:10

קללות קשות הוטחו בפניו של החלוץ שהתעמת עם אוהדי מכבי תל אביב. במכבי חיפה חוגגים: שיחת המוטיבציה שהביאה את המפנה, משחק המפתח מול אשדוד והסטטוס של ארבעת הפצועים לקראת חצי גמר הגביע

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 2:2/ספורט1

1. מיד אחרי השער של אלכסנדר פשיץ' שהכניס את מכבי חיפה להלם, סאן מנחם אסף את השחקנים במעגל. לא היה צורך במונולוג מרגש כדי להתעורר. המבטים בין השחקנים עשו את העבודה, ורגע לפני שהם התפזרו צעק ג'וש כהן לחבריו: "הכל בראש". מה שקרה לאחר מכן כבר ידוע: הירוקים מחקו את הפיגור עוד במחצית הראשונה, היו יכולים להשלים מהפך אבל בסופו של דבר סיימו בתיקו שכולו ניצחון.

רק מהמבטים אחד אל השני ידענו שאנחנו יכולים לחזור, שנעשה את זה", אמר דולב חזיזה, ושחקן אחר בקבוצה הוסיף: "ברגע שהתאפסנו על עצמנו, הבנו שאנחנו יכולים לחזור. הבנו שאם לא נעשה את זה, עונה שלמה יכולה ללכת לפח. היה ברור לנו ששער אחד יכול להפוך חזרה את המשחק וזה מה שאכן קרה".

שחקני מכבי חיפה חוגגים. אריאל שלום
דווקא בתוך ההלם הם התעוררו. שחקני מכבי חיפה/אריאל שלום

עיקרי הדברים

  • סאן מנחם יזם את שיחת המוטיבציה המאולתרת שהצילה את מכבי חיפה: "הכל בראש"
  • השחקנים הגיבו באיפוק בחדר ההלבשה: "המועדון הזה למוד סבל, עדיין אין סיבה לחגוג"
  • בקבוצה מקווים שעומר אצילי, צ'ארון שרי, בוגדן פלאניץ' וגודסוויי דוניו יהיו כשירים לגביע
  • אוהדי מכבי תל אביב קראו לעבר מוחמד עוואד לפני שהתפרץ: "ערבי מסריח, אין לך מדינה"

2. הקאמבק של חיפה הותיר את הפער שלה בפסגה על ארבע נקודות כשנותרו תשע נקודות בלבד בקופה. אבל בעוד שהקהל הירוק חגג בסיום המשחק ברחובות הסמוכים לאיצטדיון בלומפילד, בחדר ההלבשה של הירוקים האווירה הייתה רגועה בהרבה. מלבד כמה שאגות שמחה, בחיפה שמרו על פאסון.

"ברור לנו שעשינו צעד ענק לעבר האליפות, אבל אנחנו למודי אכזבות וכבר ראינו בעבר שהכל יכול לקרות. יש לנו עוד הרבה עבודה כדי להשלים את המשימה", אמרו במועדון.

הפוקוס של המוליכה יעבור כעת למשחק הגביע נגד אותה מכבי תל אביב ביום רביעי, אך בקבוצה כבר מדברים על כך שהמשחק מול מ.ס אשדוד יקבע ככל הנראה סופית את גורל האליפות.

"ניצחון על אשדוד ו-90 אחוז שאנחנו אלופים", קבע שחקן בקבוצה. "לא יהיה פשוט לעשות את זה, ואם נפסיד חלילה, הכל יהיה פתוח. אם נחשוב שכבר זכינו באליפות, נשלם על זה ביוקר".

לקראת משחק הגביע, הקבוצה נשארה לשהות במלון בתל אביב והיום תערוך אימון שחרור בחוף הים. בשלישי תערוך אימון מסכם באיצטדיון בנס ציונה. "בכל המשחקים העונה נגד מכבי תל אביב היינו יותר טובים", אמרו במועדון, "הגיע הזמן שנתרגם את זה לניצחון, ובחצי גמר הגביע זו עוד הזדמנות טובה לעשות את זה".

מי שיחזור להרכב הוא חוסה רודריגס, וגם ניקיטה רוקאביציה צפוי לשוב ל-11 של ברק בכר.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. אריאל שלום
המשימה הגדולה הבאה בליגה: אשדוד. בכר/אריאל שלום

3. מלבד דקות הפתיחה החלשות, היו עוד רגעי חרדה במכבי חיפה אתמול, על רקע הפציעות של כמה מהשחקנים. עומר אצילי וגודסוויי דוניו דיווחו על שריר תפוס וגן צ'ארון שרי ובוגדן פלאניץ' התלוננו על כאבים בסיום. בחיפה יבדקו את כל הארבעה היום אך ההערכה הראשונית אופטימית, ובקבוצה מאמינים שהארבעה יהיו כשירים לרביעי. "מי שלא יהיה מוכן במאה אחוז לא ישחק. נעשה את הרוטציות שצריך", הבהיר בכר, שיחכה עד ליום רביעי כדי לראות עד כמה הארבעה כשירים, ואם ירגיש שיש עליהם עומס, לא יפתח איתם.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. אריאל שלום
בחיפה אופטימיים. אצילי ושרי/אריאל שלום

4. כיאה למשחק עונה, הרבה עצבים נרשמו על כר הדשא ומחוצה לו. דולב חזיזה שהשתולל על השופט איתן שמואלביץ' לא פעם במהלך המשחק קיבל שיחות הרגעה מברק בכר ונטע לביא, והחשש היה שהוא עוד עשוי להיות מורחק. "אני שחקן של אמוציות, מזה אני חי", הסביר הקשר. "ברור שלפעמים אני מגזים, אבל אני עובד על זה".

מלבד חזיזה, מי שהיה עצבני במיוחד הוא מוחמד עוואד. החלוץ התחמם במחצית עם יתר חבריו אלא שמהר מאוד החל לספוג השחקן קללות קשות. עוואד בתחילה עוד ענה בעדינות לאותם אוהדים אך מהר מאוד העימות התלקח ושחקני חיפה מנעו ממנו להפוך לפיזי. עוואד טען בפני חבריו שהקהל של מכבי תל אביב קרא לעברו קריאות גזעניות, ואף הפנה את תשומת לבו של הקוון לכך. השחקן טען הבוקר בפני חבריו שמה שגרם לו להתפרצות לעבר הקהל הייתה קריאה מהאוהדים: "ערבי מסריח, אין לך מדינה". אגב, בסיום המשחק קרא אחד מאוהדי מכבי תל אביב לעוואד וחיבק אותו בניסיון לפייס אותו.

צפו בקללות הקשות שהוטחו במוחמד עוואד

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully