וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבור: "ביקשתי להביע את מחאתי על שימוש מופרז בכוח, עיוותו את כוונתי לגמרי"

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 18:16

חלוץ נבחרת ישראל ניסה להסביר את הפוסט השנוי במחלוקת: "קרוב משפחה שלי נפצע בעימותים, כמוסלמי מאמין אני נגד כל אדם שפוגע או מנסה לפגוע במסגד אלאקצא. הזהות הדתית שלהם מעולם לא עניינה אותי"

שחקן נבחרת ישראל מונס דאבור. ברני ארדוב
"הפסוק שהעליתי מהקוראן בפוסט כולל את כל בני האדם". מונס דאבור/ברני ארדוב

מונס דאבור ניסה להבהיר היום (ראשון) את הכוונה מאחורי הפוסט שפרסם אתמול ועורר סערה. בהודעה שפרסמה ההתאחדות לכדורגל לבקשתו של חלוץ הופנהיים נכתב: "ביממה האחרונה היו כאן יותר מדי אנשים שלקחו פוסט שמביע כאב ואינו קשור בשום אופן לפוליטיקה ועיוותו אותו לגמרי. ביקשתי להביע את מחאתי וכעסי על שימוש מופרז בכוח כלפי נשים וזקנים וזקנות שרק באו להתפלל ביום הכי קדוש שלנו השנה. אחד מהם הוא קרוב משפחה שלי, אדם מבוגר שהלך להתפלל וחזר הביתה פצוע".

דאבור המשיך: "דעתי ברורה וחדה, כמוסלמי מאמין אני נגד כל אדם שפוגע או מנסה לפגוע במסגד אלאקצא ולא משנה זהות הפוגע, מוסלמי יהודי, נוצרי או אתאיסט. בדיוק כמו שאני מגנה כל פגיעה במקומות הקדושים של כל הדתות. הפסוק שהעליתי מהקוראן בפוסט כולל את כל בני האדם ואני מאמין שבכל הדתות מדברים נגד עשיית עוול. יש לי חברים, אחים בלב ובנפש, יהודים, מוסלמים נוצרים. הזהות הדתית שלהם מעולם לא עניינה אותי. אני שחקן נבחרת ישראל, בחדר הלבשה שבו כולם מחבקים אחד את האחר בניצחונות ובהפסדים. החלום הגדול ביותר שלי היה ותמיד יהיה חברה שבה כולם מכבדים אחד את האחר, כואבים את כאבו ועוזרים לו בעת צרה. אינשאללה, אמן".

ברקע המתיחות בירושלים | תפילה המונית בהר הבית 8 במאי 2021. רויטרס
דאבור: "כמוסלמי מאמין אני נגד כל אדם שפוגע או מנסה לפגוע במסגד אלאקצא ולא משנה זהות הפוגע"/רויטרס

כזכור, מוקדם יותר פרסמה ההתאחדות הודעת אזהרה בה נכתב: "ההתאחדות לכדורגל מצפה מכל ספורטאי, ודאי משחקני נבחרת, להקפיד להתבטא באופן שתורם לאחדות, לפיוס ולרגיעה. השחקנים, דמויות מובילות ומודל לחיקוי, חייבים להכיר בהשפעתם על השיח ולהיות מודעים היטב לתוצאות פרסומים יזומים על ידם שיש בהם להעמיק שסעים וקיטוב. דווקא בימים מורכבים, בעלי פוטנציאל נפיץ במיוחד, חובה על כל אחד להקפיד שבעתיים על כל פרסום מעורר מחלוקת. ככל שההתאחדות לכדורגל תמצא ששחקני נבחרות לא הפנימו את מעמדם ואת תפקידם, היא תפעל נגדם במישור המשמעתי. להיות חלק מנבחרות הייצוג, גאוות מדינת ישראל, זאת זכות גדולה שבצידה אחריות עצומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully