וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים הם לא פלייסטיישן: סערת הפוסט של מונס דאבור על הר הבית

9.5.2021 / 13:00

האמירה של חלוץ נבחרת ישראל על סערת הר הבית עוררה זעם רב ברשת, בהתאחדות כבר שיגרו אזהרה פומבית, ובסביבתו ניסו להסביר: "גם בין היהודים יש מיליונים שלא מבינים מה יש כעת לכמה משפחות של מתנחלים להיכנס לגור בשכונה ערבית". אז מה עמד מאחורי הפוסט?

מונס דאבור בפוסט על אירועי הר הבית. חשבון האינסטגרם של מונס דאבור, צילום מסך
מונס דאבור בפוסט על אירועי הר הבית/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של מונס דאבור

124 אלף עוקבים יש למונס דאבור באינסטגרם. כמעט 10,000 לייקים קיבל הפוסט שלו אתמול. הפוסט שיחייב אותו בקרוב להסביר לציבור הישראלי מה רצה לומר. האם הפך לקיצוני? האם אנחנו כציבור יהודי מגזימים בתגובה שלנו? האם בסך הכל רצה לזעוק איזו זעקה שהתחבאה בקרבו ולא חשב על השלכות דבריו?

מלים יכולות להרוג וחשיבותן גדולה. "אלוהים רואה הכל והוא ישלם לבני העוולה", כתב פחות או יותר בתרגום לעברית והוסיף תמונה של מסגד אל אקצא בסוף שבוע שהיה רותח על גבול פיצוץ שאין ממנו דרך חזרה.

תמוה שדווקא דאבור נפל לבור הזה שחכמים יודעים שאסור ליפול אליו. הוא הרי בחור אינטליגנטי. אחד שמקבל חיבוק ממרבית אוהדי הכדורגל בישראל ולבטח מהתקשורת שמראיינת אותו אחרי כל גול באירופה ועושה לו הרבה כבוד. ביקשתי היום מיושב ראש קבוצה ערבית בליגה הלאומית להסביר למה התכוון דאבור. להיכנס לראש שלו. הוא מכיר היטב את דאבור ואת משפחתו ובטוח יודע לנפק ביאור לצעד של חלוץ נבחרת ישראל. "מי שלא מבין שאסור להכניס פוליטיקה לספורט, לא יוכל להחזיק כאן מעמד ולכן אני לא אכנס לזה", ברח מהפרשה כמו מאש.

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. דני מרון
"הוא לא התכוון לפגוע ביהודים". מונס דאבור/דני מרון

אבל יש אחרים הקרובים לדאבור שהסבירו: "מונס לא התכוון לפגוע ביהודים, לא בישראל ולא בשום דבר כוללני", אמר. "הפוסט שלו התייחס רק לקבוצה המצומצמת של היהודים שהחליטו דווקא עכשיו להתנחל בשייח' ג'ראח. לא היתה שום כוונה לפגוע ברגשותיהם של היהודים או הישראלים שנפגעו. הרי גם בין היהודים יש מיליונים שלא מבינים מה יש כעת לכמה משפחות של מתנחלים להיכנס לגור בשכונה ערבית".

דאבור מקבל מאז אתמול אלפי הודעות. חלקן קשות, חלקן תומכות, חלקן רק מנסות להבין ממנו מה עבר עליו. מקורב אליו סיפר: "כמו שאתם מקבלים מאות סרטונים של ערבים המכים יהודים, גם אצלנו בחברה הערבית מופצים עשרות סרטונים של שוטרים מתעמתים עם ערבים ולא עם יהודים. כל התעמולה הזו בסוף מחלחלת ושבתה פנימה גם את מונס".

עוד בוואלה!

דאבור: "ביקשתי להביא את מחאתי על שימוש מופרז בכוח, עיוותו את כוונתי לגמרי"

לכתבה המלאה

מסקרן יהיה לראות כיצד תחליט לפעול ההתאחדות לכדורגל. שם ודאי ירצו שהגל הזה יעבור ומקסימום ישלחו את דאבור בפעם הבאה שהנבחרת תתכנס להסביר שלא התכוון לפגוע במדינת ישראל וברגשות הציבור היהודי.

בינתיים שיגרה ההתאחדות אזהרה פומבית בתגובה לפרשה: "ההתאחדות לכדורגל מצפה מכל ספורטאי, ודאי משחקני נבחרת, להקפיד להתבטא באופן שתורם לאחדות, לפיוס ולרגיעה. השחקנים, דמויות מובילות ומודל לחיקוי, חייבים להכיר בהשפעתם על השיח ולהיות מודעים היטב לתוצאות פרסומים יזומים על ידם שיש בהם להעמיק שסעים וקיטוב. דווקא בימים מורכבים, בעלי פוטנציאל נפיץ במיוחד, חובה על כל אחד להקפיד שבעתיים על כל פרסום מעורר מחלוקת. ככל שההתאחדות לכדורגל תמצא ששחקני נבחרות לא הפנימו את מעמדם ואת תפקידם, היא תפעל נגדם במישור המשמעתי. להיות חלק מנבחרות הייצוג, גאוות מדינת ישראל, זאת זכות גדולה שבצידה אחריות עצומה".

דאבור גדל בבית אמיד מאוד בנצרת. סבו היה מקבלני הבניין המצליחים בצפון ועשה כל חייו עסקים עם יהודים. קיפוח ועוני הוא לא חווה ועד כמה שידוע, מעולם גם לא נחשב לדתי. מגיל 18 דאבור הוא חלק בלתי נפרד מהחברה היהודית עת עבר לשחק במכבי תל אביב. גם כשנסע לקריירה באירופה, סחף אחריו עשרות אלפי מעריצים שאולי נפגעו אמש והבוקר מהפוסט שלו. לא ברור איך ייצא מזה.

אם יתנצל, יקבל בוז מהחברה הערבית. אם יתעלם, אולי לא יסלחו לו כאן אצלנו ויש כאלה שכבר מיהרו לתפוס טרמפ על הפוסט ולקרוא להשעייתו מהנבחרת. בפלייסטיישן החביב עליו ושבו הוא מצטיין הוא בטח היה מצליח לארגן איזה תרגיל שהיה מוציא אותו מהתסבוכת, אבל החיים הם לא משחק מחשב ושוב יילמד הלקח עד הבא בתור שיעשה טעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully