וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב, הכותרות לא עוסקות בכדורסל: המסע המופלא של הפועל חולון נחתם בטעם חמוץ

עודכן לאחרונה: 7.5.2021 / 8:41

הסערה שעוררה הרחקתו של סטפנוס דדאס, הגיבוי המפתיע מהאקס וויל קלייברן ("היפטרו מהשופטים האלה!") והמכשול בדרך למעבר אפשרי ליורוקאפ. הסגולים חוזרים לישראל בסיומה של העונה הטובה ביותר בתולדותיהם באירופה

סטפנוס דדאס מאמן הפועל חולון. אתר פיב"א, אתר רשמי
שוב במרכז תשומת הלב. דדאס/אתר רשמי, אתר פיב"א

"לפעמים אני מתחרט על ההתנהגות שלי, בטח. אנחנו משחקים טוב, מנצחים הרבה, ואני נותן לאנשים פתח לדבר לא על כישורי האימון שלי, אלא על דברים אחרים. וזה לא קל לי". רק אתמול (חמישי), בריאיון שהעניק לוואלה! ספורט לקראת הפיינל אייט של ליגת האלופות, דיבר סטפנוס דדאס בפתיחות על "החיסרון שלי", כפי שהוא מגדיר אותו. ודווקא ברגע השיא של העונה האירופית, זה שוב קרה לו.

3:55 דקות לסיום רבע גמר ליגת האלופות, בזמן שהפועל חולון פיגרה 73:64 וניסתה לפרוץ את החומה ולחולל קאמבק מול סן פאבלו בורגוס, דדאס הורחק בפעם הרביעית העונה. הוא קיבל שתי עבירות טכניות מהירות, נקלע לסערת רגשות, התפרץ לעבר הצלם בפינת המגרש וברדתו לכיוון חדר ההלבשה ריסק מסך טלוויזיה. אחרי ההפסד 86:77, עסקו הכותרות באתרי הכדורסל באירופה בהרחקתו של היווני.

דדאס התלונן בסיום על כך שמספר זריקות העונשין של הספרדים היה כמעט כפול מזה של קבוצתו (30 לעומת 16), אבל מעבר לשאלת השיפוט - היו לכך גם שאלות טקטיות. בורגוס, כמדיניות, חתרה פנימה וניסתה להגיע קרוב אל הטבעת ככל האפשר. רוב נקודותיה במשחק, 44, הושגו מתוך אזור הצבע, בעוד 45 אחוזים מזריקות השדה של חולון היו מחוץ לקשת השלוש.

קו הגארדים המרשים של הסגולים, שסחב אותם עד לפיינל אייט, נאלם דום דווקא במשחק החשוב מכל. בחמשת הניצחונות בטופ 16, סי ג'יי האריס, טיירוס מגי וכריס ג'ונסון היו שווים 47 נקודות בממוצע (בין 33 ל-86 בכל ערב), אבל אתמול חיברו 24 בלבד ב-7 מ-27 מהשדה. מגי, שנפצע לקראת הסיום, ייבדק בישראל.

מי שבחר לגבות את הגארד, על כך שלא קיבל שריקה לסל ועבירה לזכותו במהלך שבו נפגע, הוא וויל קלייברן. כוכב צסק"א מוסקבה, ששיחק בחולון ב-2016 ועוד קודם לכן שיתף פעולה עם מגי באוניברסיטת אייווה סטייט, צייץ בטוויטר: "ליגת האלופות, היפטרי במהירות האפשרית מהשופטים האלה! אין מצב שזה לא אנד-וואן".

מגי השיב לקלייברן שהוא נפצע, וקלייברן הוסיף: "אני בהלם ששרדת את זה. כל הגוף שלך היה בסכנה מהנפילה הזאת".

מן העבר השני, סן פאבלו נותרה נאמנה לכוח הוותיק והמנוסה שלה; עומאר קוק ואלכס רנפרו, בני 73 במצטבר, חילקו לא פחות מ-17 אסיסטים במהלך המשחק. ויטור בניטה הפציץ שיא עונתי של 26 נקודות, למרות שפגע רק ב-2 מ-9 מחוץ לקשת, וינסה להתאושש במהירות משום שכבר הערב הוא וחבריו יפגשו את שטרסבורג בחצי הגמר.

בעקבות ההדחה, חולון הקדימה את חזרתה והיא אמורה לנחות בנתב"ג בצהריים. גם ההפסד, והטעם החמוץ שבא בעקבותיו, לא ימחקו את העונה הטובה ביותר של המועדון בזירה האירופית. אחרי שלוש שנים רצופות, שבהן הקבוצה לא הצליחה לעבור שלב, היא נמנתה בין שמונה הגדולות במפעל, וניצחה בדרך את א.א.ק אתונה, ברינדיזי (פעמיים) וקרשיאקה, שרחוקה כעת שני משחקים מהגביע. הסגולים יקבלו מענק של 100 אלף יורו, השמור לארבע המודחות ברבע הגמר. זכייה בתואר שווה מיליון יורו.

עוד בוואלה!

סטפנוס דדאס: "השופטים לא באו מוכנים. לא הגיע לי להיות מורחק"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון אייזאה מיילס. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
לאן עכשיו? מיילס/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

אחרי שהדי האכזבה יחלפו, יעמדו המאמן היווני ושחקניו בפני מבחן מנטלי שלא הכירו בעבר, כשהפלייאוף בליגת העל ממתין מעבר לפינה. ביום רביעי הם יתארחו אצל גלבוע/גליל, ובמוצאי השבת הבאה יצפינו למפגש עם הפועל חיפה.

אתמול, בריאיון שפורסם כאן, הסביר דדאס מדוע הוא מעדיף שחולון תעבור ליורוקאפ, ובמסיבת העיתונאים בניז'ני נובגורוד עקץ והוסיף כי "אני לא יודע באיזה מפעל נשחק בעונה הבאה". הוא הביע את דעתו גם בשיחות עם ההנהלה, אבל להחלטת דירקטוריון מנהלת הליגה מהשבוע עשויה להיות השפעה מכרעת על המהלך. קבוצה ישראלית שתקבל כרטיס ליורוקאפ, שלא על בסיס ספורטיבי, לא תזכה למענק השמור לנציגות במפעלים האירופיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully