וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנצ'סטר יונייטד מתמוגגים מקבאני וזועמים על הלו"ז הצפוף

השדים האדומים חזרו לגמר אירופי לאחר ארבע שנים בזכות 5:8 בסיכום הכללי על רומא, החלוץ "שחקן על". סולשיאר: "הלו"ז בלתי אפשרי". כל המספרים והתגובות

תקציר: רומא - מנצ'סטר יונייטד 2:3/ספורט1

חיבוקים וחיוכים נרשמו אמש (חמישי) בקרב שחקני מנצ'סטר יונייטד בתום מפגש הגומלין בחצי גמר הליגה האירופית מול רומא. השדים האדומים הפסידו 3:2 לג'אלורוסי אך זה לא שינה דבר הודות לניצחון הענק 2:6 מהמפגש הראשון באולד טראפורד. אדינסון קבאני הוותיק שכבש צמד במשחק באולד טראפורד הוסיף עוד צמד היום והעלה את מאזנו ל-16 שערים ב-15 המשחקים האחרונים.

כעת, השדים האדומים שבים לגמר הליגה האירופית לראשונה מאז עונת 2016/17, אז גם זכו במפעל המשני של אופ"א לאחר ניצחון 0:2 על אייאקס. עבור המאמן אולה גונאר סולשיאר מדובר בגמר ראשון שלו כמאמן מנצ'סטר יונייטד, זאת לאחר שהודח ארבע פעמים במעמד חצי הגמר בארבעה מפעלים שונים (פעמיים בגביע הליגה, פעם אחת בגביע האנגלי ועוד פעם אחת בחצי גמר הליגה האירופית, בעונה שעברה).

מאמן מנצ'סטר יונייטד אולה גונאר סולשיאר עם פול פוגבה. רויטרס
גמר ראשון כמאמן מנצ'סטר יונייטד. סולשיאר עם פוגבה/רויטרס

מספרים

* מייסון גרינווד הפך לשחקן האנגלי הצעיר ביותר בתולדות מנצ'סטר יונייטד, והשלישי בכל הזמנים שמגיע ל-100 הופעות בהרכב הפותח (בגיל 19 ו-217 ימים).

* לאחר שתחת שרביטו של אולה גונאר סולשיאר ספגה מנצ'סטר יונייטד הדחות בחצי גמר גביע הליגה, חצי גמר הגביע האנגלי ובחצי גמר הליגה האירופית, לראשונה מעפילים השדים האדומים לגמר עם המאמן הנורבגי על הקווים.

* אדינסון קבאני כבש לא פחות מ-16 שערים ב-15 משחקיו האחרונים בליגה האירופית, כולל 14 שערים בעשרת המשחקים האחרונים בהם פתח בהרכב במפעל המשני באירופה.

* מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה השנייה בליגה האירופית שהצליחה לכבוש שמונה שערים ומעלה בשני המשחקים בשלב חצי הגמר. הקודמת שעשתה זאת הייה אלאבס שניצחה 1:9 בסיכום שני המפגשים את קייזרסלאוטרן בעונת 2000/01.

* מנצ'סטר יונייטד העפילה לגמר השמיני שלה במפעל אירופי בכיר. הקבוצה האנגליה שנטלה חלק ביותר גמרים אירופיים היא ליברפול (14).

אדינסון קבאני שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
לא מפסיק לכבוש בתקופה האחרונה. קבאני/רויטרס

תגובות

המאמן אולה גונאר סולשיאר אמר בסיום: "זה מרגיש נהדר. שיחקנו טוב מאוד במשחק באולד טראפורד ושם למעשה עשינו את העבודה והבטחנו את העלייה לגמר. אני אף פעם לא אוהב להפסיד, במיוחד בצורה שבה זה קרה, אבל זה ידוע שהמשחק היום הולך להיות משחק פתוח, עם הזדמנויות לשתי הקבוצות. זה היה משחק כדורגל מוזר". התלונות היחידות של המנג'ר הן על לוח המשחקים העמוס של יונייטד (משחק ליגה בראשון, שלישי וחמישי): "מבחינה פיזית זה בלתי אפשרי עבור השחקנים הללו, נצטרך להיות מוכנים".

מאמן השדים האדומים היה מרוצה מהעלייה הראשונה שלו לגמר כמאמן יונייטד: "זה היה מאמץ קבוצתו. היו לנו עליות ומורדות. המחצית השנייה הייתה מאכזבת, אבל לפחות עלינו לגמר. אנחנו מסתכלים קדימה לעבר ה-26 במאי. זה יהיה משחק אחד בו הכול יכול לקרות, ונתכונן היטב". על אדינסון קבאני אמר המנג'ר: "הסיבה שהגענו לכאן היא כי יש לנו חלוץ שכבש ארבעה שערים במפגש הזה. הוא הוכיח שוב מדוע אנחנו רוצים שהוא יישאר כאן, הוא מקצוען אמיתי וכולם יכולים ללמוד ממנו".

הקפטן הארי מקגווייר אמר בסיום: "זה הישג נהדר. זה אמנם מאכזב שהפסדנו במשחק הגומלין, אבל עשינו עבודה נהדרת במשחק הראשון והיינו בעמדה מצוינת. התחלנו את המשחק לא כל כך טוב. הם הפעילו לחץ של אחד על אחד לקראת הסיום וזה הפך את המשחק לכזה שנע מרחבה לרחבה. אפשרנו להם יותר מידי הזדמנויות במחצית השנייה. אנחנו צריכים לשפר את זה, אבל ההישג שעשינו הוא נהדר. עכשיו אנחנו צריכים להגיע לגמר ולהשיג את התואר".

על אדינסון קבאני: "התנועה שלו וצורת העבודה הן פשוט מצוינות. אנחנו יודעים שזה מה שיש לו ושזה מה שהוא ייתן לנו. הגול השני שלו הוא שער טיפוסי, הוא עושה דברים כאלה כל הקריירה. הוא שחקן על מבחינתנו".

גם שחקן העבר אואן הארגריבס החמיא לחלוץ הוותיק: "כל שחקן יונייטד לשעבר או אוהד רוצה את הארי קיין או ארלינג הולאנד, אבל הסכומים הללו לא ריאליים בשוק הנוכחי. אני חושב שאדינסון עשה עבודה נהדרת, תנו לו חוזה חדש ולא צריך לשלם דמי העברה".

חברו לפאנל פול סקולס אמר: "יונייטד קבוצה שצריכה חלוץ על לחמש שנים. אני מדבר על קיין או הולאנד. קבאני קצת ידעך בגלל גילו המתקדם. אני לא רואה את מרסיאל, גרינווד או רשפורד כחלוצים מרכזיים, הם יותר שחקני כנף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully