וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגן יוחננוב: "לא ייתכן שכספי ציבור ילכו לליגת זרים"

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 14:12

ההחלטה לעלות קבוצות מבלי לסיים את העונה ("היה אפשר לסיים את העונה על הפרקט"), הפרדת גביע המדינה ("גביע לישראל הראשונה לעומת גביע לישראל השנייה") והמאבק עם מנהלת ליגת העל ("ניסינו בדרכי נועם"). רגע לפני פלייאוף הלאומית, יו"ר מנהלת הליגה בראיון

עוגן יוחננוב יושב ראש מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל. יחצ,
"היעדר תשתיות זה כשל ממשלתי של דורות אחורה". עוגן יוחננוב/יחצ

"היה חשש רק מפאת ההגבלות שהטילה ממשלת ישראל, אבל מלבד זאת לא חששנו לרגע, כי בתחילת הדרך הבנו את גודל המאורע. קיבלנו החלטה עקרונית על אכיפה אגרסיבית וקשה, ואם ראינו הפרות קטנות גדענו את זה באיבו. אני שמח שהגענו לסוף עונה מאתגרת ומהנה שבסופה יהיו שתי עולות לליגת העל".

אחרי עונה שלוותה בחוסר ודאות ארוך, משחקים רבים שנדחו, כולל ביום המשחק, וסיום עונה מתיש כשחלק מהקבוצות משחקות כבר חודשיים פעמיים בשבוע, יצא הערב (שלישי) פלייאוף הליגה הלאומית לדרכו, כשבסיום החודש שתי קבוצות יעלו לליגת העל. בראיון מיוחד מספר עוגן יוחננוב, יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, כי שתי קבוצות אכן יעלו, על אף הקשיים והדרישות שעשויות לעמוד בדרך מצד מנהלת ליגת העל/

"היעדר תשתיות זה כשל ממשלתי של דורות אחורה. אי אפשר להאשים קבוצה מקצוענית, ספורטיבית, ולמנוע ממנה לעלות. הרצון לדרוש דרישות לא שוויניות מקבוצות שעולות ליגה, זה דבר שאין לו אח ורע, זה ההיפך הגמור מספורטיביות ושיוויוניות. לא ניתן לזה להגיע לשם, אם יעלו דרישות כאלה, נילחם בזה. בדיוק כמו שסייענו להפועל חיפה בעונה שעברה, ואם יהיה צורך נסייע לקבוצות השנה. יש קבוצות גם בליגת העל שלא עומדות באותם תנאים, שהם דורשות מהלאומית. אני סבור שזה לא יעמוד גם במבחן בית המשפט אם נגיע לשם".

בשנה שעברה העונה לא הסתיימה על הפרקט.

"ההחלטה שהתקבלה לא התקבלה על ידי מנהלת הליגה, לא היינו שותפים להחלטה הזאת, זה דבר חמור. ההחלטה התקבלה בהנהלת איגוד הכדורסל, זו הייתה החלטה שגויה, עם קצת סבלנות היה אפשר לסיים את העונה על הפרקט. בניתי השנה פרוטוקול שאם הליגה לא תסתיים על הפרקט העונה בגלל הגבלות הממשלה, אם היינו נתקלים במצב הזה היינו מפעילים אותו. הפרוטוקול אושר על ידי כלל קבוצות הליגה, ושמח שלא היה לנו צורך בו".

אנתוני פישר שחקן הפועל גליל עליון לצד טרבון יוז שחקן אליצור יבנה. גיל נוימן,
אנתוני פישר שחקן הפועל גליל עליון לצד טרבון יוז שחקן אליצור יבנה/גיל נוימן

15 קבוצות יצאו העונה לדרך בליגה הלאומית, שמונה הגיעו לפלייאוף, כשכאמור בסיומו שתי הפיינליסטיות יזכו בכרטיס לליגת העל. הליגה, שכל משחקיה מועברים בשידור ישיר, בטלוויזיה או באתר איגוד הכדורסל, הצליחה לשמור על אטרקטיביות למרות שקבוצות הליגה זוכות לתקצוב של קצת יותר מ-100 אלף שקל כל אחת, פי 20 פחות מקבוצות ליגת העל. כספים נוספים הגיעו דרך ועדת שרעבי, שמנהלת ליגת העל הייתה שותפה לה.

"נבחרתי לתפקיד לשני מטרות על. שתי עולות, שתי יורדות, זה השגנו. השנייה תקצוב קבוצות הלאומית שהיו מתוקצבות ב-0 שקל. חממת הגידול של נבחרות ישראל, לא הבינו מה החשיבות שלה. אחרי המהפכה שעשינו כולם מבינים את החשיבות של הלאומית לנבחרות ישראל וכולם מבינים את האטרקטיביות של הליגה הלאומית, היא המעניינת ביותר בכדורסל הישראלי ומשפיעה על כלל הענף. היום קבוצות הלאומית מתוקצבות על ידי משרד הספורט בסכום שמתקרב ב-2 מיליון שקל לעונה, אבל עדיין, זה טעון שיפור. החלוקה לא צודקת, הלאומית מתחזקת את נבחרות ישראל והשחקן הישראלי. אני סבור שכל המערכת צריכה לסייע כדי שהלאומית תתוקצב יותר מליגת העל, לא ייתכן שכספי ציבור ילכו לליגת זרים, בעוד הליגה הישראלית האמיתית תתקוצב בכסף קטן. התחלנו את השינוי עם השרה מירי רגב, והמשכנו עם השר חילי טרופר, אני מקווה שהמגמה תימשך וההקצבות יגדלו".

אתה מדבר על נבחרות ישראל, כמעט כל קבוצה בלאומית מחזיקה מתאזרח, חלקן שניים.

"אני אדם שמאמין בשוק חופשי ותמריצים, אבל כשיש בעיות מנסים לפתור אותן, אבל הדברים הללו לא בסמכותי. אני מנסה לפתור את המצב הקיים, הצעתי למשרד הספורט לבוא ולשנות את צורת החשיבה לגבי תקצוב הספורט בכלל, הכדורסל והליגה הלאומית בפרט. אמרתי שלא יתנו כסף בחינם, בואו נתמרץ את הקבוצות להיות על טהרת הישראלים והצעירים. היום הקבוצות מחויבות להחתים זר אחד אך לא יותר משניים, אמרתי בואו נשנה את זה. לא צריכה להיות חובה להחתים זרים. הוועדה המקצועית בראשות עמוס פרישמן מתנגדת לכך. הצעתי שבואו נתקצב על פי מספר הצעירים בסגל והדקות שהם מקבלים על הפרקט, ועל כמות הישראלים בסגל. ברגע שקבוצה תחתים רק זר אחד, היא תקבל תוספת תקציב של 300 אלף שקל, וקבוצה שלא תחתים זרים, תקבל תוספת של 900 אלף שקל. האפליה שנעשית היום מבחינת המס הישראלי, שזה גם לא בכוחותינו, גם צריך לתת עליו את הדעת. מקווה שיצאו בתוכנית מקיפה, כי רק בכוחותם לשנות את המצב הזה".

עוד בוואלה!

כדורסל לאומית: העונה הסדירה הסתיימה, נקבעו סדרות רבע גמר הפלייאוף

לכתבה המלאה
שמואל פרנקל, אולסטאר 2019. קובי אליהו
"אשמח שהוא יחזור לעסוק בדברים בענייניות ובגובה העיניים". שמואל פרנקל/קובי אליהו

בין מנהלת הליגה הלאומית למנהלת ליגת העל אין קשר, והיו לא מעט חיכוכים עם השנים. לאחרונה, במסגרת ההסכם בין מנהלת ליגת העל לאיגוד הכדורסל הוחלט גם להפריד בין גביע המדינה בליגת העל ללאומית, כשבמקביל אושר נושא שתי העולות ושתי היורדות. "ההחלטה הזאת לגבי גביע המדינה, של פיצול המפעל לגביע המדינה לזרים, גביע המדינה לישראל הראשונה, וגביע המדינה לישראלים, לישראל השנייה, הוא שערורייה בפני עצמה. ההחלטה של הוועדה המקצועית בראשות עמוס פרישמן, הורסת את עתיד ענף הכדורסל. נפעל לבטל אותה, זה עבר מתחת לרדאר, כולם צריכים להשמיע קול צעקה לפני שיהיה מאוחר מדי".

מערכת היחסים בין המנהלות לא טובה.

"אני בקשר רציף עם מרבית יושבי ראש ליגת העל, למרות ניגודי העניינים במבנה הכדורסל בישראל, הצלחנו להעביר את ההחלטה על שתי עולות ושתי יורדות, אף אחד לא ציפה שזה יקרה. המאבקים האלה, שצר לי שהגענו אליהם, הגיעו כי לא הצלחנו להגיע לזה בדרכי נועם, מאבקים שעושים בצעדים נועזים ושוברי מוסכמות, מביאים תוצאות".

יש לך איזשהו קשר עם שמואל פרנקל?

"אין לי קשר עם שמואל פרנקל, אשמח שהוא יחזור לעסוק בדברים בענייניות ובגובה העיניים, להבין שיש גוף אחד ששמו איגוד הכדורסל, הוא מנהל את הכדורסל הישראלי, ושכל אחד יחזור לפרופורציות ולגודלו הטבעי, זה יטיב עם כולם".

בספטמבר יסגור יוחננוב חמש שנים בתפקידו כיו"ר מנהלת הליגה הלאומית. "פעילות ציבורית מספקת הרבה יותר מתפקידים אחרים. הפעילות הזאת, גם אם היא לא מכניסה, כשאני רואה את ההצלחות במהלך הדרך, אני מתמלא סיפוק וגאווה. אני כאן כדי ליישם ולהביא הישגים, להגדיל את התקציב ולעצור את השינוי של גביע המדינה, אנחנו כאן כדי לשפר ולהשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully