וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מנצ'סטר יונייטד לא תספוג עונש הורדת נקודות בעקבות התפרעות אוהדיה

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 15:49

הנהלת הפרמיירליג וההתאחדות האנגלית חוקרות את האירועים שגרמו לדחיית המשחק מול ליברפול. החוקה מאפשרת הורדת נקודות לקבוצה שלא מבטיחה את בטיחות השחקנים, אבל באנגליה טוענים: הפרמיירליג החליטה על ביטול המשחק, לא הקבוצה. וגם: הממשלה מגנה

ניב דוברת מדווח על ההתפרעות של אוהדי מנצ'סטר יונייטד באצטדיון אולד טראפורד לפנ המשחק מול ליברפול, שבוטל/ספורט1

מנצ'סטר יונייטד עשויה לספוג עונש של הורדת נקודות בעקבות ההתפרעות של אוהדיה אתמול (ראשון), שגרמו לביטול המשחק של הקבוצה מול ליברפול במסגרת המחזור ה-34 בפרמיירליג. אתמול אלפי אוהדים של מנצ'סטר יונייטד התאגדו מחוץ לאולד טראפורד במחאה כנגד הבעלים, משפחת גלייזר, על התנהלותה העסקית והמדיניות ה"מנוכרת" שלה, כשפרשת הסופר ליג רק הציתה עוד יותר האיבה שהייתה בין לאוהדים כלפי הבעלים בשנים האחרונות.

אוהדי מנצ'סטר יונייטד מוחים באצטדיון אולד טראפורד. רויטרס
דעת הקהל איתם, מה עם החוקה? אוהדי יונייטד/רויטרס

האוהדים התפרעו מחוץ לאצטדיון, ובהמשך אף פרצו לאולד טראפורד, עלו על הדשא ועל השערים והציתו רימוני עשן באצטדיון, עד אשר פונו. במקביל, אוהדים רבים חיכו מחוץ למלון שבו שהו השחקנים של מנצ'סטר יונייטד, מה שלא איפשר להם לצאת בבטחה למשחק. בתחילה שעת הפתיחה שלו נדחתה, ובהמשך הודיעה הקבוצה שאחרי התייעצות עם הנהלת הפרמיירליג ועם המשטרה - אין לה ברירה אלא לדחות את המשחק ולא לקיימו ביום ראשון.

עוד בוואלה!

אוהדי מנצ'סטר יונייטד התפרעו באולד טראפורד, המשחק מול ליברפול בוטל

לכתבה המלאה

כעת באנגליה טוענים שגם הנהלת הפרמיירליג וגם ההתאחדות האנגלית עורכים חקירה, על מנת להבין מה בדיוק קרה ומיהם האחראים לאירועים. על פי חוקי הליגה, ניתן להוריד נקודות לקבוצה שלא הצליחה להבטיח את בטיחותם של השחקנים ואנשי הצוות בכניסה וביציאה לאצטדיון ומחוצה לו. ההתאחדות תוכל להטיל קנסות ועונשים אחרים, שכוללים סגירת יציעים והשעיה ממפעלים. כעת הפרמיירליג וההתאחדות יצטרכו לבחון היטב את השתלשלות האירועים ולנתחם בין שלל החוקים שנוגעים לדחייה של משחקים ובטיחות שחקנים. בין השאר, נדרש שהכניסה לאצטדיון ולחניה תהיה נקייה וחופשית ומאובטחת, דבר שכמובן לא קרה. עם זאת, באנגליה טוענים כי לא הקבוצה החליטה לדחות את המשחק אלא הנהלת הפרמיירליג, ולכן ההערכה היא שהיא לא תספוג עונש של הורדת נקודות.

יש לציין כי המחאה של האוהדים זכתה לתמיכה יחסית בתקשורת, כשדעת הקהל באנגליה כרגע נגד הבעלים של הקבוצות הגדולות שהוליכו מהלך להקמת סופר ליג - שעלול היה לפגוע בכדורגל האנגלי, ליצור פערים גדולים ולהפריד בין הגדולות לקטנות, ביוזמה שספגה ביקורת חריפה.

עם זאת, ההתפרעות הפכה למסוכנת, כאשר אבוקה נזרקה ליבר עמדת שידור, שוטר נפצע בפניו ופונה לבית חולים אחרי שהותקף בבקבוק זכוכית, וציוד הושחת. היום ממשלת אנגליה גינתה את ההתפרעות, ושר הספורט הצהיר: "בכדורגל יש רגשות ותשוקה, אבל יש דרכים למחות בלי לפגוע באף אחד ולעשות נזק. אנחנו מבינים את התסכול, אבל האלימות אתמול הייתה לא מקובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully