ניימאר עם אנחל די מריה שחקני פריז סן ז'רמן. רויטרס
ניימאר עם אנחל די מריה שחקני פריז סן ז'רמן/רויטרס

בחזרה ל"חור המסריח"

4.5.2021 / 14:30

השוד המבהיל בפריז לפני כחודש וחצי החזיר את אנחל די מריה לאותה פריצה שגרמה לו לברוח ממנצ'סטר ב-2015 ולאשתו להעניק לעיר את כינוי הגנאי שבכותרת. הביקור הנוכחי עם פ.ס.ז' ידיף ניחוחות טובים יותר?

"הוא גם מבשל וגם כובש - מה עוד אפשר לבקש משחקן?", החמיא לואי ואן חאל באוקטובר 2014 לרכש הנוצץ אנחל די מריה, אחרי שהוביל את מנצ'סטר יונייטד ל-1:2 ביתי על אברטון עם שער ובישול, והחזיר את המועדון לטופ 4 בפרמיירליג אחרי יותר משנה. זה היה שער הליגה השלישי של הקשר הארגנטינאי בשבעה מחזורים בלבד. בהמשך, התברר שזה גם היה השער האחרון שלו בעיר שגרמה לו לנוס על נפשו.

היחסים בין ואן חאל לדי מריה התערערו זמן קצר לאחר אותם דברי שבח, ושמו של המאמן תמיד עלה כאשר רכש 60 מיליון הליש"ט ניסה להסביר מה מנע ממנו להמשיך את מורשת מספרי 7 באדום, אחרי ג'ורג' בסט, בריאן רובסון, אריק קאנטונה, דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו. אבל יותר מהמאמן ההולנדי הקפדן, זו הייתה העיר האפורה שכיבתה אותו.

ועכשיו הוא חוזר אליה. שוב. בשמינית הגמר ב-2018/19 הוא בישל פעמיים וחגג בטירוף בניצחון של פריז סן ז'רמן באולד טראפורד, אבל סיים כמפסיד אחרי המהפך הדרמטי של השדים האדומים בצרפת. העונה נותר על הספסל ב-1:3 של קבוצתו במשחק החוץ מול מנצ'סטר יונייטד בשלב הבתים. הערב (שלישי) הוא קופץ לביקור בצד התכול של העיר, בתקווה שיסתיים מהר ככל האפשר. ומי יודע, אולי גם עם כרטיס לגמר.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, אנחל די מריה. GettyImages
לא רק המאמן כיבה אותו, אלא גם העיר. אנחל די מריה במדי מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

לפני כחודש וחצי, יומיים לאחר שהאריך את חוזהו בשנה נוספת עד קיץ 2022, די מריה חווה את אחד הרגעים המבעיתים שלו בפריז. בדקה ה-62 של המשחק הביתי מול נאנט, המאמן מאוריסיו פוצ'טינו ליווה את הקשר לחדר ההלבשה אחרי קריאה בהולה שקיבל מהמנהל הספורטיבי לאונרדו. הארגנטינאי עזב את פארק דה פראנס בדמעות, לאחר ששמע כי שוד התרחש בזמן שכל המשפחה בבית, וההלם הכה גם בחבריו על הדשא שספגו שער נוסף והפסידו 2:1, בתוצאה שאולי בסוף העונה תתברר כזו שעלתה באליפות.

המקרה הטראומטי הזה החזיר את די מריה ומשפחתו לימי מנצ'סטר הקודרים. שם, אחרי שהתקשה עם השפה והגישה המנצ'סטרית לחיים, הפריצה לאחוזה בינואר 2015 הייתה הקש ששבר את גב הגמל. הפורץ אמנם הוברח אז על ידי האזעקה (בניגוד לאירוע בפריז שבו נגנבו פריטים בשווי של כחצי מיליון יורו בזמן שהאישה והילדים שוהים במפלס העליון) אבל מבחינת חורחלינה קרדוסו זה היה די והותר. המשפחה הועברה לבית מלון ולאחר מכן למקום מגורים זמני. לאותה אחוזה מפוארת הם לא שבו, ובקיץ כבר העתיקו את מגוריהם לעיר האורות.

אחרי שנחת בצרפת, סיכם די מריה את השנה המסויטת באנגליה והסביר: "לא הסתדרתי עם המאמן, אז אני חושב שהמעבר לפריז היה הפתרון הטוב ביותר. אחרי הפריצה, לא היה הגיוני להישאר שם. למשפחה שלי לא היה טוב במנצ'סטר, הבת שלי סבלה. היינו חייבים לעזוב. בכנות, לא היינו מאושרים שם. החיים באנגליה קצת קשים, בטח עבור דרום אמריקאים. יש כאלה שמסתדרים ויש כאלה שהרבה יותר קשה להם להתאקלם".

אנחל די מריה ומשפחתו. Jean Catuffe, GettyImages
התחננה: כל מקום מלבד אנגליה. חורחלינה קרדוסו/GettyImages, Jean Catuffe

"אל פידאו" היה מעודן, בטח ביחס לחורחלינה. היא אפילו הצדיקה את אוהדי ריאל מדריד שהאשימו את בני הזוג בחמדנות כשעזבו ב-2014, ובאחד הריאיונות גילתה כי הזהירה מראש מפני הצעד הזה. "התחננתי בפני אנחל: כל מקום מלבד אנגליה... ושנה לאחר מכן היינו במנצ'סטר", סיפרה. "איזה חור מסריח. לא אהבתי שם שום דבר. כל האנשים נראו לי מוזרים. אתה מסתובב ולא יודע אם יהרגו אותך".

מי שנחלץ להגנת העיר היה גארי נוויל. קפטן מנצ'סטר יונייטד בעבר ופרשן מוערך בהווה, שבתחילת הדרך פרגן לדי מריה ("הוא מביא קצב, תעוזה ורגעי קסם שיכולים לשנות את המשחק") לא אהב לשמוע את הטענות החוזרות ונשנות, ותקף בדיוק לפני שנה. "הוא שיחק כמו ביוב", נצמד גם מגן העבר לז'רגון הריחות. "מהרגע הראשון הוא היה חסר עניין ורק חיפש תירוצים. צר לי שפרצו לו לבית, אבל אי אפשר להכתים עיר שלמה בגלל תקרית אחת מצערת. הוא היה פשוט גרוע".

אנחל די מריה עם קיליאן אמבפה שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים. רויטרס
מרגיש נוח ככינור שני. אנחל די מריה עם קיליאן אמבפה/רויטרס

בדרבי החוץ היחיד שלו כשחקן מנצ'סטר יונייטד, די מריה השלים 90 דקות וירד מנוצח. הוא לא הצליח להיות סופרסטאר באדום, למרות תג המחיר והציפיות הגדולות שהיו. כי הוא פשוט לא כזה. גם עם פ.ס.ז' הוא הפסיד 1:0 באתיחאד בביקור הקודם לפני יותר מחמש שנים. עכשיו הוא חוזר למגרשה של מנצ'סטר סיטי, אחרי שבישל למרקיניוס בהפסד 2:1 בפארק דה פראנס, וכשהוא מרגיש נינוח בעמדת שוליית הקוסמים. הוא עשה את זה נהדר לצד כריסטיאנו רונאלדו בריאל מדריד, אהב לסייע לליאונל מסי בנבחרת וגם בפ.ס.ז', בטח בגיל 33, השלים עם תפקידו כשחקן משנה בהצגות של ניימאר וקיליאן אמבפה.

הכדור הזה שהניח על ראשו של מרקיניוס בשבוע שעבר, העלה את מאזנו של די מריה ל-34 בישולים בליגת האלופות. רק החברים מסי (36) ורונאלדו (42) מקדימים אותו. אסיסט נוסף הערב כבר יהיה ה-104 שלו במדי פריז סן ז'רמן ויאפשר לו להיפרד מסאפט סושיץ' ולהיות שיאן המועדון הבלעדי. כמה סמלי אם זה יקרה דווקא ב"חור המסריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully