וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחליפו ענף": בצרפת קוטלים את אמבפה וניימאר, ונגר הופתע מה"קריסה"

שני הכוכבים ספגו אש אחרי היכולת הפושרת בהפסד לסיטי, בו אמבפה נגע בכדור פחות משני השוערים ("הפסיקו לרוץ בדקה ה-60"). ונגר: "עשו מהלכים מטופשים". פוצ'טינו ביקר את השופט על האדום לגיי

שחקן פריז סן ז'רמן ניימאר. רויטרס
פריז תהיה חייבת לכבוש לפחות פעמיים בגומלין. ניימאר/רויטרס

אכזבה גדולה נרשמה בקרב שחקני פריז סן ז'רמן לאחר שאלופת צרפת איבדה אמש (רביעי) יתרון 0:1 מול מנצ'סטר סיטי והפסידה 2:1 בתום המפגש הראשון בחצי גמר ליגת האלופות. הקבוצה של מאוריציו פוצ'טינו עלתה ליתרון כבר בדקה ה-15 לאחר נגיחה מדויקת של מרקיניוס שעלה נהדר לכדור קרן של אנחל די מריה.

עם זאת, במחצית השנייה פ.ס.ז' נחלשה וראתה כיצד קווין דה בראונה (64) וריאד מחרז בבעיטה חופשית (71) מנצלים חוסר עירנות של השוער קיילור נבאס בדרך לשני שערי חוץ וניצחון יקר מאוד לקראת משחק הגומלין באיתיחאד. בנוסף, איבדה המארחת את אידריסה גיי באדום ישיר לאחר עבירה מכוערת על אילקאי גונדואן.

עם זאת, גם בפריז, וגם במועדון האנגלי יודעים שכלום לא גמור. בחשבון הטוויטר של המועדון הצרפתי גילו אופטימיות והעלו פוסט שנפתח עם המשפט: "הכל עדיין אפשרי בחצי הגמר הזה". עוד נכתב בציוץ: "אחרי הניצחונות בברצלונה ובמינכן, יש עדיין עוד הרבה על מה לשחק. אנחנו עדיין מאמינים בחוזק שלנו! עכשיו יותר מתמיד - קדימה פריז!".

אידריסה גיי שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
השווה נתון לא מחמיא מלפני תשע שנים. גיי יורד מהמגרש לאחר ההרחקה/רויטרס

המספרים

* בלם פריז סן ז'רמן מרקיניוס כבש חמישה שערים בשתי העונות האחרונות בליגת האלופות - יותר מכל שחקן הגנה אחר.

* מעבר לכך, מרקיניוס הוא השחקן השלישי בלבד בתולדות ליגת האלופות שמבקיע גם ברבע הגמר וגם בחצי הגמר במשך שתי עונות ברציפות (או יותר). קדמו לו כריסטיאנו רונאלדו (11/12, 12/13 ו-13/14) ואנטואן גריזמן (15/16 ו-16/17).

* האלופה הצרפתית ספגה לראשונה שער בבעיטה חופשית מאז השער שכבש לרשתה ניימאר במדי ברצלונה ב-2017.

* אידריסה גיי הוא השחקן הראשון שמורחק פעמיים בקמפיין אחד של ליגת האלופות מאז אלבארו ארבלואה שהורחק פעמיים במדי ריאל מדריד בעונת 2012/13.

* ניימאר לא מצליח להבקיע כבר שישה משחקי נוקאאוט ברציפות בליגת האלופות. האחרון שלו היה בעונת 2019/20 בשמינית הגמר מול דורטומונד.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן עם מאוריסיו פוצ'טינו. רויטרס
"קשה להסביר למה הם היו טובים יותר במחצית השנייה". פוצ'טינו עם אמבפה/רויטרס

מאמן פריז סן ז'רמן מאוריסיו פוצ'טינו: "היו שתי מחציות שונות. שיחקנו טוב ועשינו עבודה טובה במחצית הראשונה אבל זה קשה להעלים לגמרי קבוצה כמו סיטי. הגיע לנו להיות ביתרון אבל הם היו טובים יותר מאיתנו ושלטו במשחק במחצית השנייה. שני השערים שספגנו היו מקריים, אבל בכל זאת היריבה יצרה יותר מאיתנו. הייתה מחצית אחת טובה לכל קבוצה".

מאמן אלופת צרפת המשיך: "קשה להסביר למה הם היו יותר טובים מאיתנו. היה קשה להתגבר על היכולת שלהם במחצית השנייה, מצבם הפיזי, הם היו יותר אגרסיביים. לא הראינו את האנרגיות שאנחנו רגילים להראות. הכרטיס האדום יכול היה להיות גם צהוב. יש עוד גומלין, ובכדורגל צריך להאמין".

שחקני פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה, ניימאר מאוכזבים. Alex Grimm, GettyImages
לא מצאו את עצמם. ניימאר ואמבפה/GettyImages, Alex Grimm

בצרפת ביקרו את קיליאן אמבפה וניימאר אחרי התצוגה החלשה. אמבפה סיים את המשחק עם 30 נגיעות בלבד בכדור - פחות מהשוערים של שתי הקבוצות - ולא בעט לשער לראשונה במשחק בו פתח בליגת האלופות.

ז'רום רוטן, שחקן העבר של פ.ס.ז' ופרשן הטלוויזיה הצרפתית כיום, האשים את אמבפה וניימאר בחוסר השקעה. "אני לא מצפה מהם לרוץ כמו משוגעים במשך 90 דקות, אבל אני מצטער - לא הגיוני שבדקה ה-50 כבר לוקח להם שלוש דקות לחזור להגנה. זה לא נורמלי! יש כאן גם בעיה מנטלית. אל תגידו לי ששחקנים כמו ניימאר, אמבפה ואפילו וראטי, עם כל האיכויות שלהם, מתעייפים בדקה ה-60 או ה-70 במשחק גורלי כזה. אם זה המצב, אני מציע להחליף ענף, כי הם לא מתאימים לכדורגל ברמות הגבוהות. אני זוכר היטב כמה הם התאמצו מול באיירן מינכן, אבל היום פשוט לא ראינו את זה".

גם ארסן ונגר ביקר את פ.ס.ז' בטלוויזיה האנגלית ואמר ש"מעניין מאוד שאחרי שער השוויון של סיטי, פ.ס.ז' פשוט קרסה מנטלית. אפשר היה לראות כמה הביטחון שלהם צנח ברגע אחד. בחצי גמר ליגת האלופות, אתה לא יכול להרשות לעצמך לאמוציות להשתלט עליך בצורה כזאת. פ.ס.ז' הייתה נמהרת, חלק מהמהלכים שלהם היו מטופשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully