וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי העבר של מנצ'סטר יונייטד תומכים במחאה: "הגיע הזמן לרפורמה". שוטר נחתך בפניו במהומות

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 22:27

גארי נוויל ורוי קין הביעו תמיכה באוהדי השדים האדומים, על אף ההתפרעות שהובילה לביטול המשחק מול ליברפול: "זו רק ההתחלה. זה לא הולך להיעלם". נוויל כינה את הגלייזרים כ"מסוכנים" ואמר: "היום היה כעס. מקווה שמחר זה יהפוך ליוזמה לרפורמה ורגולציה"

ניב דוברת מדווח על ההתפרעות של אוהדי מנצ'סטר יונייטד באצטדיון אולד טראפורד לפנ המשחק מול ליברפול, שבוטל/ספורט1

אנגליה סערה היום (ראשון) בעקבות ביטול המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לבין ליברפול, ביטול שהגיע לאחר מחאה המונית של אוהדי השדים האדומים, שפרצו לאצטדיון כשעתיים לפני שריקת הפתיחה ומחו כנגד משפחת גלייזר, בעלי הקבוצה. האוהדים הדליקו אבוקות, קראו קריאות גנאי, התעמתו עם אנשי אבטחה ואף ניפצו מצלמות במתחם. במנצ'סטר יונייטד לא הצליחו לפנות את האצטדיון לגמרי, כששחקני שתי הקבוצות נמנעו מלצאת מהמלונות לכיוון אולד טראפורד. בסופו של דבר יצאה ההודעה על אי קיומו של המשחק. במהלך העימותים נפצע שוטר בפניו, ופונה לבית חולים עם חתך.

שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר ופרשן "סקיי" גארי נוויל קרא לאוהדים ברחבי אנגליה "להתאחד כדי לוודא שייושמו רפורמות בכדורגל". כזכור, נוויל היה אחד הקולות המרכזיים שנשמעו בזמן המחאה כנגד כוונת 12 הקבוצות להקים את הסופר ליג, רעיון שירד מהפרק מהר מאוד בעקבות מחאה נרחבת מצד אוהדי כדורגל ברחבי העולם, ובאנגליה בפרט. קפטן מנצ'סטר יונייטד לשעבר רוי קין התייחס גם הוא למחאה: "זו רק ההתחלה".

בנוסף לאוהדים שהגיעו לאצטדיון הביתי של מנצ'סטר יונייטד, קבוצה נוספת של אוהדים הגיעה למלון בו התאכסנו השחקנים והצוות המקצועי במטרה למנוע מהם לצאת מהמלון לכיוון האצטדיון. כוחות המשטרה הגיעו לאיזור והתעמתו עם עשרות מאוהדי הקבוצה. "זוהי אזהרה לבעלי הקבוצות", אמר נוויל, "אנחנו יודעים שהאוהדים שהגיעו הפגינו בצורה שלווה. הקהל אמר את דברו, זה לא הולך להיעלם. אוהדי מנצ'סטר יונייטד לא סומכים על הבעלים, הם לא אוהבים אותם והם חושבים שהם צריכים לעזוב".

מגן העבר המשיך: "אנחנו לא רוצים לשמוע על הפרעות לסדר התקין, אבל האוהדים ספגו מספיק. התקשורת יכולה להפוך את כל הסיפור של היום לנזק שנגרם, אבל העניין המרכזי הוא שהאוהדים הציתו את הניצוץ. האם יבטלו עוד משחק בפעם הבאה כשיקרה דבר דומה?".

עוד בוואלה! ספורט

אוהדי מנצ'סטר יונייטד התפרעו באולד טראפורד, המשחק מול ליברפול בוטל

לכתבה המלאה

כאמור נוויל הביע תמיכה מלאה באוהדים, אך כשנשאל שוב על ההתפרעות ועל העימותים עם הסדרנים אמר: "יכול להיות שאידיוטים בודדים עשו דברים, אבל מה שחשוב להתמקד בו הוא אי שביעות הרצון של האוהדים שלא מרוצים מהבעלים של הקבוצה שהם אוהדים. צריך לאפשר להם להפגין, אבל תמיד יהיו כמה מטומטמים שיהרסו הכול בשביל הרוב".

חברו לשעבר של נוויל לשדים האדומים ומי ששימש כקפטן הקבוצה שהייתה בשיאה בשנות ה-90 ותחילת ה-2000 הוסיף: "זו הצהרה גדולה, ביטול המשחק", אמר האירי. "לפעמים צריך לסמן במארקר את המסר שאתה רוצה להעביר ולעשות את זה כדי שאנשים יבינו. אני מקווה שהבעלים יקחו את זה ברצינות. לפי מה שאני מבין, זוהי רק ההתחלה".

האוהדים שהגיעו טענו כי לא מדובר רק בכוונתם של בעלי הקבוצה לצרף את מנצ'סטר יונייטד לסופר ליג כסיבה לכך שהם הגיעו למחות. לפי האוהדים הם במחאה נגד הגלייזרים עוד משנת 2005, וטענו כי בעלי הקבוצה לא מתעניינים במצבה המקצועי וכי לא אכפת להם כלל מאוהדי הקבוצה. מחדל האבטחה הגדול קרה כאשר עובד של מנצ'סטר יונייטד שיתף פעולה עם ארגוני האוהדים, והשאיר את אחד השערים פתוחים, ללא נעילה, מה שאיפשר לאוהדים לפרוץ לתוך האצטדיון.

לאחר כל הסערה יצאה הודעה רשמית מטעם מנצ'סטר יונייטד בדבר דחיית המשחק: "אחרי דיונים עם המשטרה, הנהלת הליגה והמועדונים, הוחלט לדחות את המשחק מול ליברפול בגלל שיקולי בטיחות והסדרי ביטחון לאור המחאות באצטדיון היום. כעת ייערכו דיונים עם הליגה בנוגע למועד חלופי. האוהדים שלנו מלאי תשוקה למועדון, ואנחנו מודעים לזכותם להביע את עצמם ולמחות בצורה שלווה. עם זאת, אנחנו מצרים על ההתפרעויות אשר שמו בסיכון אוהדים אחרים, אנשי צוות ושוטרים. אנו מודים למשטרה על תמיכתה, ונסייע לה בחקירה".

אוהדי מנצ'סטר יונייטד מוחים באצטדיון אולד טראפורד. רויטרס
אוהדי מנצ'סטר יונייטד מוחים באצטדיון אולד טראפורד/רויטרס

לדברי נוויל, פרשת הסופר ליג רק המחישה את הניתוק של משפחת גלייזר מהכדורגל האנגלי, כשהסכימה לקחת חלק בפרויקט שיכול היה לפגוע בצורה קשה בענף. "משפחת גלייזר מתקשה לעמוד בדרישות הכספיות של המועדון, ולאוהדים נמאס", אמר נוויל, "לדעתי זה פשוט, והם יעשו הון אם ימכרו עכשו. זה הזמן הנכון, והיה המעשה המכובד לעשות.

"יש ניתוק גדול, לא רק בקרב אוהדי מנצ'סטר יונייטד, אלא בקרב כל אוהדי הכדורגל במדינה, שאומרים 'מספיק'. משפחת גלייזר עקשנית ונחושה כבר הרבה שנים, אבל הם לא עומדים בסטנדרטים. כשהם לקחו את הקבוצה ב-2004, היה לה את האצטדיון הכי טוב במדינה, אחד הטובים באירופה, מתקן האימונים הכי טוב במדינה, ואחד הטובים באירופה, קבוצה שעולה באופן קבוע לרבע וחצי גמר ליגת האלופות וזוכה באליפות פעם בשנה או שנתיים.

"ועכשיו, האצטדיון עדיין יפה אבל מאחורי הקלעים הוא חלוד ורקוב. מתקן האימונים הוא כיום לא בטופ-5 באנגליה. הם לא עלו לחצי גמר הצ'מפיונס עשר שנים, ולא זכו באליפות שמונה שנים. כל אוהדי הכדורגל צריכים להתאחד היום, כי מה שקרה לפני שבועיים היה מסוכן מאוד מאוד עבור הכדורגל. היום היה כעס. מקווה שמחר זה יהפוך ליוזמה לרפורמה ורגולציה בכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully