וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה חוגגת את ההחלטה המנצחת: "שחר צדק כשהימר על אצילי"

2.5.2021 / 6:20

המהלך שהעלה סימני שאלה והפך לסימן קריאה שאולי שווה אליפות, השדרוג ואפקט ההרתעה של ג'וש כהן, האיש מאחורי תרגילי ההתקפה שלא נגמרים והאיום של בכר על השושלת של גולדהאר. מכבי חיפה מוכנה לשבוע מכבי תל אביב, אבל יודעת: זה הזמן להנמיך פרופיל

תקציר: מכבי פתח תקוה - מכבי חיפה 2:1/ספורט1

1. ההחלטה המנצחת של שחר עם אצילי

היום זה נראה מהלך טבעי. צעד ברור שהיה צריך לקחת. אבל אז, כשיעקב שחר היה צריך להחליט אם להביא את עומר אצילי למכבי חיפה, זה בכלל לא היה פשוט. מה לא נאמר באותם ימים? ששחר לוקח משהו שמיטש גולדהאר זרק. שהמוסר במכבי תל אביב יותר גבוה מזה של מכבי חיפה. שהמשפט המפורסם על האדם שבא לפני השחקן, לא תופס כשזה מגיע להוכחה בשטח בכפר גלים. שחר היה צריך לקבל אז החלטה ממש לא קלה. אז נכון שאצילי היה כבר אחרי סגירת התיק בפרקליטות ונכון שעבר זמן מאז הפרשה ההיא בקיץ. אבל עדיין יעקב שחר היה גם יכול להתרסק עם הצעד שעשה.

מכבי חיפה נראתה אז מצוין. מכבי תל אביב הייתה אחרי פתיחת עונה רעה מאוד. הכל היה נראה סגור לאליפות ירוקה אחרי שנים ארוכות ובכל זאת הניסיון של שחר דחף אותו להבין שעונה לא מסתיימת בחודש ינואר. שעונת כדורגל היא מרתון ושצריך כלים לטווח הרחוק. והוא הביא את הכלי שאולי יביא לו את האליפות. צמד הבישולים אתמול במושבה מול מכבי פתח תקוה העמיד את אצילי על שמונה אסיסטים בפחות מחצי עונה. הוא גם היה יכול לסיים עם שער אישי אתמול, אבל תפסו את המהלך בנבדל והשער נפסל.

מכבי חיפה תבוא למשחק העונה במחזור הבא, ולא משנה מה יהיה הפער בין הקבוצות, כשיש לה עוד כלי משמעותי שיהיה איתה גם בשנים הבאות. הזמן עוד יוכיח אם ההחלטה של שחר הייתה מוצלחת במיליון אחוז, אבל בנקודת הזמן הזו, הוא יכול לסמן לעצמו וי גדול על הצעד שהיה אז שנוי במחלוקת והיום הוא לגמרי סימן קריאה מהדהד. "מה שלא יהיה בסוף, ההחלטה להביא את אצילי הייתה נכונה והיה איש אחד שהיה צריך לקחת אותה", הזכיר אמש גורם במכבי חיפה את הבוס שחגג לא מזמן 80 אביבים והבוקר הוא קרוב מאוד לאליפות שהוא כל כך רוצה.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר. דני מרון
בדרך לאליפות רביעית? ברק בכר/דני מרון

עיקרי הדברים

  • במכבי חיפה כבר מבינים: ההימור של יעקב שחר על אצילי אולי שווה אליפות
  • ג'וש כהן מציג: אפקט הרתעה שמלחיץ את היריבות, ומחפה על הטעויות בהגנה
  • המוח מאחורי התרגילים המוצלחים בכדורים הנייחים נותן לירוקים ערך מוסף
  • לקראת השבוע הגורלי מול מכבי תל אביב, בקבוצה מבינים: זה הזמן להוריד פרופיל

2. פנדל רביעי: ג'וש כהן מחפה על הטעויות בהגנה

כבר אמרו בעבר ששוער אחראי על המורל של הקבוצה. ששוער הוא 50 אחוז מהקבוצה. אם בסוף מכבי חיפה תניף את הצלחת, ג'וש כהן יתחרה ברשימה היוקרתית על תואר שחקן העונה. הפנדל הרביעי שעצר אתמול, הפעם מרגלי נאור סבג, הגיע ברגע קריטי. ממש כשם שהגיע כשעצר את הפנדל של רועי גורדנה לא מזמן באשדוד. ינון אליהו שהחמיץ מול כהן במשחק הראשון העונה בין השתיים גם במושבה, יכול לספר כמה זה מלחיץ לבעוט לשוער שאתה יודע שיש לו את היכולת לעצור את הבעיטה שלך. כהן דיבר בסיום המשחק על זה שיש לו מזל, אבל זה רחוק מלהיות רק מזל.

מעבר להכנה שנעשית מול כל קבוצה ומול בועטי הפנדלים שלה, ג'וש כהן ניחן ברגליים מאוד חזקות שמאפשרות לו לחכות עוד שבריר של שנייה כדי להבין להיכן הכדור ייבעט. הוא סומך על עצמו ולכן הוא גם הולך עוד חצי צעד לאחור לתוך השער כדי שיוכל לדחוף עם הרגליים החוצה ולא יסתכן בפסילת העצירה שלו כי לא עמד על קו השער. באליפויות קבוצה צריכה שוער, כל שכן כשההגנה שלה לא מושלמת. אתמול שוב גרם בוגדן פלאניץ' לפנדל שהיה צריך להימנע ממנו. סאן מנחם כבש שער עצמי והיו עוד כמה טעויות קטנות בהגנה. אבל כשיש לך שוער כמו ג'וש כהן בשער, יש גם מי שיציל אותך. הוא עדיין לא מסומן כאחד מגדולי השוערים ששיחקו כאן בליגת העל, אבל הוא בכיוון הנכון.

שוער מכבי חיפה ג'וש כהן. אודי ציטיאט
בדרך להפוך לאחד מגדולי השוערים בליגת העל. ג'וש כהן/אודי ציטיאט

3. רפרטואר עשיר של תרגילי התקפה

מכבי חיפה יודעת העונה לפתוח בסערה משחקים ולכבוש שערים מוקדמים שמסייעים לה מאוד בהמשך. היא גם יודעת לכבוש ממצבים נייחים ובעיקר מקרנות. אלה לא שערים מקריים. הקפיצה של מאמן השוערים גיא וייזינגר על ברק בכר בשערים שנכבשו מהקרנות, לימדה עד כמה חלקו בהכנת התרגילים במצבים הנייחים האלה הוא משמעותי. השער הראשון היה מלאכת מחשבת. נטע לביא כאילו התהלך בתוך הרחבה בלי שמירה, אבל כל הרעיון היה שיקבל את כדור הקרן החזק שטוח מאצילי ומייד ימשיך אותו לשער של אריק ינקו. למזלו הכדור שלו היה מושלם כי הוא טס לחיבורים של שוער מכבי פתח תקוה, אבל עצם התרגיל הוא העניין כאן. למכבי חיפה יש רפרטואר עשיר של כלי התקפה והיא יודעת לנצל אותם היטב.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הצוות המקצועי נותן ערך מוסף. בכר עם גיא צרפתי וגיא וייזינגר (מימין)/ברני ארדוב

4. הלחץ עובר למכבי תל אביב. בחיפה יורידו פרופיל

במכבי חיפה יכלו אמש לטפוח לעצמם על השכם גם בשל העובדה שבאו למשחק הקשה מול מכבי פתח תקוה אמש ללא דולב חזיזה וצ'ארון שרי. שני שחקנים חשובים מאוד שכל אחד מהם שחסר הוא אבידה, כך שכאשר שניהם לא יכולים לשחק יחד זו ממש צרה. ובכל זאת מכבי חיפה אספה שלוש נקודות חשובות במאבק הנהדר שיש לכדורגל הישראלי על האליפות ועכשיו כל הלחץ שוב על מכבי תל אביב.

במכבי חיפה ישמרו בשבוע הקרוב על דממה וינסו לברוח בכל מחיר מהפיכת השבוע הבא בו יפגשו פעמיים את מכבי תל אביב לשבוע גורלי, דרמטי וקריטי. כל מה שרוצים כעת במכבי חיפה הוא לדבר על עוד משחק בפלייאוף העליון. לא להכניס את השחקנים שלהם ללחץ, לא לשוות למשחק מול מכבי תל אביב קוף שצריך להוריד מהגב. לא לדבר על אליפות עם כוכבית במקרה שלא ינצחו את מכבי תל אביב.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. אודי ציטיאט
עכשיו דממה. שחקני חיפה חוגגים/אודי ציטיאט

5. בכר הוא האיום הגדול ביותר על גולדהאר

אחרי הפסקה של שנתיים, ברק בכר חזר בגדול להיות המאמן הישראלי הטוב ביותר. השנתיים הפחות טובות אחרי השנים הנהדרות בהפועל באר שבע ובקרית שמונה לא עשו אותו מאמן פחות טוב, אבל מאמן כדורגל חי כאן על זמן שאול והקרדיט שלו מוגבל מאוד.

יעקב שחר הציב לבכר בתחילת העונה את האליפות כמטרה היחידה. כל הציפיות היו עליו. מאמנים רבים התרסקו במשימה הזו בעשור האחרון אצל שחר. אבל בכר בדרכו, בצניעותו ובקסם שלו, עומד בינתיים במשימה והוא קרוב מאוד להשיג אותה. אין לו עדיין חוזה לעונה הבאה, אבל ברור שימשיך. הוא עוד ייצא כנראה לאמן באירופה, אבל בינתיים הוא פה והוא האיום הכי גדול שיש על מיטש גולדהאר ומכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully