וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש - המרוויחים והמפסידים ממינוי נאגלסמן וסוגיית לבנדובסקי

הרננדז, קימיש וגורצקה יקבלו תפקידים משמעותיים, סליהאמידז'יץ' ו"שחקניו" ירוו נחת, תומאס מולר עשוי לזוז מהעמדה שלו ומה מתכננת באיירן מינכן לגבי החלוץ הפולני המצטיין שלה ויורשו, שעשוי להיות ארלינג הולאנד?

תקציר: מיינץ - באיירן מינכן 1:2/ספורט1

שבוע סוער מאוד עבר על באיירן מינכן אחרי ההודעה על מינויו של יוליאן נאגלסמן, שיחליף בקיץ את האנזי פליק בתפקיד מאמן הקבוצה. בתקשורת הגרמנית עסקו בהרחבה במינוי, במשמעות שלו על סגל השחקנים ויחסי הכוחות במועדון.

בניגוד ליחסים המתוחים שהיו לו עם פליק, הפעם המנהל המקצועי חסן סליהאמידז'יץ' קיבל את המאמן בו חשק ועכשיו בבאיירן מאמינים שהסגל ייבנה יותר בהרמוניה לעומת מה שהיה עד כה. בנוסף לנאלגסמן, סליהאמידז'יץ' כבר השלים את רכישתו של דאיו אופמקאנו, שמשתף עם המאמן פעולה בלייפציג, ובבאיירן משחק גם ניקלאס זולה, ששיחק תחת נאגלסמן בהופנהיים. ההחתמה של נאגלסמן גם מסמלת את תחילת העברת הכוח מקרל היינץ רומניגה לאוליבר קאן. זו הייתה ההחלטה הגדולה הראשונה של שוער העבר המועדון. זו הייתה החתמה ראשונה של מאמן לצמד קאן את סליהאמידז'יץ' ללא התערבות של אולי הנס או רומניגה.

לגבי פליק: המאמן משך עניין מצד מספר מועדונים גדולים באירופה, אבל הוא צפוי להתמנות למאמן נבחרת גרמניה וההודעה על כך תצא עוד לפני היורו. המו"מ בין הצדדים צפוי להיות מהיר ונוח ופליק עשוי לקחת איתו אל הנבחרת את שני עוזריו מבאיירן מינכן: דני רוהל ומירוסלב קלוזה.

יוליאן נאגלסמן מאמן ר.ב. לייפציג. רויטרס
ישנה את השיטה לכזו של שלושה בלמים? נאגלסמן/רויטרס

שני שחקנים שהגיעו ונחשבים לשחקנים של סליהאמידז'יץ' הם מרק רוקה ובונה סאר, שלא קיבלו יותר מדי דקות תחת פליק. השניים מקווים להזדמנות חדשה תחת נאגלסמן. בעקבות העימות בין המאמן למנהל המקצועי, "שחקני בראצו (כינויו של סליהאמידז'יץ')" זכו לפחות קרדיט. מי שנחשב למנצח הגדול מחילופי המאמנים הוא לוקאס הרננדז. הבלם/מגן הצרפתי, שהיה נהדר בחודשים האחרונים, צפוי להפוך למנהיג של הקו האחורי, במיוחד לאור העזיבות של דייויד אלאבה וג'רום בואטנג. נאגלסמן משחק לפעמים עם שלושה בלמים ובמערך הזה עמדת הבלם בצד שמאל היא אידיאלית עבור הרננדז.

מי שעלול לסבול מחילופי המאמנים הוא בנז'מן פבאר. הצרפתי הוא מגן טבעי ברביעייה אחורית וייתכן שעמדת הקיצוני במערך של שלושה בלמים תקשה עליו. בצד השני, אלפונסו דייויס צפוי ליהנות מאוד מעמדת הקיצוני השמאלי. אריק- מקסים שופו מוטינג, שיישאר, יודע שהוא משחק רק כשרוברט לבנדובסקי פצוע או לא מקבל מנוחה. החלוץ מקווה לשחק אפילו לצד לבנדובסקי תחת נאגלסמן.

תומאס מולר היה אחד המרוויחים הגדולים תחת פליק ותמיד שיחק בעמדה המועדפת עליו מאחורי החלוץ. נאגלסמן עדיין בונה על מולר מבחינה מקצועית ומנהיגותית, אבל העמדה שלו עשויה להיות גמישה יותר ולא העמדה הקלאסית של מולר. קינגסלי קומאן נהנה מיתרון על פני סרג' גנאברי ולירוי סאנה תחת פליק אחרי שכבש את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות והציג יכולת מצוינת. למרות זאת, קומאן גילה חוסר יציבות בשבועות האחרונים ואצל נאגלסמן המאבק בין שלושת הקיצוניים האיכותיים האלה יתחיל מאפס.

יוזואה קימיש שחקן באיירן מינכן. רויטרס
הוא וגורצקה יתבססו כמנהיגים. קיממיש/רויטרס

מנואל נוייר (שמבוגר ממאמנו החדש(, רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר, דייויד אלאבה, יוזואה קימיש ולאון גורצקה הם המנהיגים של הסגל כרגע. אלאבה יעזוב בקיץ. נאגלסמן לא ישנה הרבה מבחינת ההיררכיה, לפחות בהתחלה, אבל יתחיל לבחון את הדברים לקראת העתיד. קימיש וגורצקה צפויים לקבל תפקיד משמעותי יותר.

נשיא באיירן הרברט היינר אמר השבוע: "הייתה לנו תקופה מוצלחת עם האנזי פליק ואנחנו אסירי תודה כלפיו. יוליאן נאגלסמן הוא בווארי ותמיד הדגיש כמה שבאיירן יקרה לליבו. אני שמח שהכול התרחש מהר. באיירן היא אחת הקבוצות הטובות באירופה וזקוקה למאמן ברמה גבוהה. השגנו את זה עם החתמתו של נאגלסמן. היינו צריכים להגיע לסיכום עם ר.ב. לייפציג כי יוליאן נאגלסמן היה תחת חוזה. אל תאמינו למספרים שפורסמו, אלה רק שמועות".

כרגע לא צפויות החתמות בכסף גדול בבאיירן מינכן, אלא אם תצליח למכור את אחד השחקנים שלה בסכום משמעותי. האלופה הגרמנית הייתה שמחה למכור את הקשר קורנטן טוליסו, שחוזהו נגמר ב-2022. עם זאת, במועדון מודעים לכך שיהיה קשה להשיג תמורתו מחיר גבוה בשל הנטייה שלו להיפצע. פלוריאן נויהאוס מבורוסיה מנשנגלדבאך כנראה לא יגיע אל הקבוצה בקיץ הקרוב וזוכה להתעניינות גם מצידה של ליברפול.

רוברט לבנדובסקי חלוץ באיירן מינכן עם ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
זה שיבוא וזה שיילך בקיץ הבא? לבנדובסקי והולאנד/GettyImages

סוגייה נוספת היא זו הקשורה לעתידו של רוברט לבנדובסקי. על פי הדיווחים בגרמניה, סוכנו של החלוץ הפולני פיני זהבי דיבר עם הבוסים בבאיירן לפני כמה שבועות לגבי עתידו של הלקוח שלו. במועדון אמרו לסוכן שאין להם כל כוונה למכור אותו בקיץ הקרוב. זהבי רוצה להמשיך לדון עם באיירן בנושא בסוף העונה. הסוכן, ששיחק תפקיד משמעותי במו"מ עם דייויד אלאבה שעלה על שרטון, רוצה להעביר את לבנדובסקי למועדון אחר כי הוא יודע שהחלוץ יוכל להרוויח יותר כסף. באיירן לא תמכור את לבנדובסקי הקיץ, אבל הנושא יחזור להיות רלוונטי כנראה בקיץ הבא.

מה עוד קורה בקיץ הבא? מגיע הזמן בו הסעיף של חלוץ בורוסיה דורטמונד ארלינג הולאנד יכול להיות מופעל והוא יוכל לעבור לכל קבוצה שתעמוד בסעיף השחרור שלו. באיירן בוחנת את המצב, אבל כרגע אף אחד במועדון לא מוכן לדבר על העניין כי מדובר בנושא רגיש. בבאיירן יראו מה קורה בקיץ הבא בעניין הזה ובהחלט ייתכן שהולאנד יהפוך לרכש הגדול הראשון של עידן נאגלסמן. בינתיים סוכנו של הולאנד מינו ראיולה הכחיש את הדיווחים לפיהם איים על בורוסיה דורטמונד שיעביר את הלקוח שלו לבאיירן אם קבוצתו הנוכחית תסרב למכור אותו בקיץ הקרוב. ראיולה אמר שמדובר בפייק ניוז ושאין לו מושג מאיפה זה מגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully