וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדובדבן שבקצפת": אחרי הניצחון, מנצ'סטר סיטי חולמת על תואר היסטורי

אחרי ה-1:2 הגדול בפריז, באנגליה יודעים ש"הקדנציה של פפ תהיה שלמה רק עם זכייה בליגת האלופות", המאמן מהלל את מחרז ש"תמיד מופיע למשחקים גדולים" ושמח מהתגובה הצוננת של שחקניו בחדר ההלבשה. דה בראונה הודה: "היה לנו קצת מזל". המספרים והתגובות

קווין דה בראונה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
היה מרוצה מאיכות הכדורגל. דה בראונה/רויטרס

מנצ'סטר סיטי חזרה הערב (רביעי) מפיגור ל-1:2 מול פריז סן ז'רמן בצרפת במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות. מרקיניוס כבש ראשון (15), אבל קווין דה בראונה (64) וריאד מחרז (71) הפכו ואידריסה גיי הורחק אחרי עבירה מכוערת (78) והאנגלים יחזרו הביתה עם יתרון משמעותי לקראת הגומלין בשלישי הבא.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מהפך גדול במחצית השנייה. גווארדיולה/רויטרס

המספרים

* קווין דה בראונה שיחק מול פריז סן ז'רמן שלוש פעמים בקריירה (בחצאי הגמר ב-2016 ובחצי הגמר ב-2021) - וכבש בשלושת המשחקים. הוא השחקן הרביעי שכובש בשלושה משחקים רצופים מול פ.ס.ז', אחרי ליאו מסי, מרכוס רשפורד וניימאר.

* ריאד מחרז כבש או בישל בכל אחד מארבעת המשחקים האחרונים שלו בליגת האלופות (בישול מול מנשנגלדבאך, בישול מול דורטמונד, שער מול דורטמונד, שער מול פ.ס.ז').

* מחרז היה מעורב ישירות ב-20 שערים בליגת האלופות (8 שערים ו-12 בישולים), למרות שפתח רק ב-26 משחקים.

* נתון שממחיש את האופי של סיטי: היא הפכה למלכת השערים בליגת האלופות העונה מהדקה ה-60 ואילך, עם 13 כיבושים כאלה.

* הרצף של סיטי נמשך: זהו ניצחון החוץ ה-18 ברציפות שלה בכל המסגרות. בזמן הרצף הזה, מספר הספיגות שלה (9) שווה למספר הפעמים בהן שמרה על רשת נקייה.

אילקאי גונדואן שחקן מנצ'סטר סיטי. Thibault Camus, AP
גיי נכנס בגונדואן בצורה אלימה/AP, Thibault Camus

קווין דה בראונה, שנבחר לשחקן המצטיין, אמר אחרי המשחק: "המחצית הראשונה שלנו הייתה פזיזה מדי, זו לא הצורה בה אנחנו משחקים. במחצית השנייה שיחקנו טוב וניסינו למצוא את השטחים בצורה סבלנית יותר. קשה מאוד לשחק נגד פריז סן ז'רמן וההתקדמות שעשינו כקבוצה הייתה טובה. בסך הכול זה היה משחק של שתי מחציות שונות. התחלנו לא רע בעשר הדקות הראשונות והחזקנו בכדור. אחרי 25 דקות שינינו דברים, לחצנו והשתפרנו. המחצית השנייה הייתה הרבה הרבה יותר טובה. השער שלי היה עם קצת מזל, אבל שיחקנו כדורגל נהדר".

כשנשאל מה נאמר להם בחדר ההלבשה במחצית ענה הבלגי: "רק לשחק יותר עם הכדור". על השער שלו אמר: "זה הגיע למקום המושלם. זה כדור קשה מאוד לשוער כי הוא מצפה שמישהו ייגע בזה. המשכנו לשחק והשער השני של ריאד עשה לנו טוב. הוא שאל אותי אם הוא יכול לקחת את הכדור החופשי ואמרתי לו 'כן, אם אתה מאמין בעצמך'. הוא כבש, אז מי אני שאגיד משהו? יש עדיין משחק ואנחנו צריכים לשמור על ריכוז".

מאמן סיטי פפ גווארדיולה אמר אחרי המשחק: "התחלנו טוב מאוד. ספגנו שער ואחריו הרגשנו את הלחץ. המחצית השנייה הייתה נהדרת בכל מובן. כבשנו שני שערי חוץ, שזה חשוב, אבל יש לנו עבודה קשה בעוד שישה ימים. ב-1:0 לא החזקנו טוב בכדור בעמדות הנכונות. למועדון הזה אין הרבה ניסיון במעמדים כאלה במפעל. כל מה שאני רוצה זה שנהיה עצמנו בגומלין. אנחנו טובים כשאנחנו משחקים בדרך מסוימת, אנחנו לא יכולים לעשות את זה אחרת. לפעמים אנחנו צריכים קצת זמן כדי להיות רגועים יותר ולהיות עצמנו. שינינו מעט בדרך שבה לחצנו במחצית השנייה. זה לא קל נגד ניימאר, אמבפה ודי מריה. אני כל כך מרוצה מההופעה".

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם ריאד מחרז. Xavier Laine, GettyImages
"לא מרגיש את הלחץ". מחרז חוגג/GettyImages, Xavier Laine

גווארדיולה הילל את כוכבי הניצחון קווין דה בראונה וריאד מחרז ואמר: "ריאד שחקן ממש טוב, הוא בכושר נפלא בתקופה האחרונה, שמחתי לראות אותו כל כך אגרסיבי. יש לו את האישיות הנדרשת ברגעים כאלה, הוא אחד שלא מרגיש את הלחץ. הוא תמיד מופיע למשחקים גדולים".

כמו כן, סיפר גווארדיולה שבמחצית ניסה בעיקר להרגיע את שחקניו. "לפעמים צריך לשדר רוגע, אולי קצת להירגע בעצמך. דיברנו במחצית על מי אנחנו. הזכרתי לשחקנים כמה טובים אנחנו, ההתאמות המקצועיות היו קטנות וזניחות, כי ידענו שהרוב תלוי באישיות של השחקנים".

גווארדיולה הוסיף: "שמחתי לראות שבחדר ההלבשה שלנו לא היו צהלות, רק רוגע. השחקנים היו כל כך רגועים, כי הם יודעים שהכל תלוי במשחק הגומלין".

גארי נוויל התלהב מההצגה של סיטי ואמר בסיום: "גווארדיולה יודע שהוא לא מוכן לעזוב את סיטי מבלי לזכות בליגת האלופות. זכייה בצ'מפיונס תהיה הדובדבן שבקצפת, ובלי זה הקדנציה שלו בסיטי פשוט לא תהיה מושלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully