וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים רקדו על גג האוטובוס, האוהדים דרשו אולם: נס ציונה חגגה זכייה ביורופקאפ

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 7:35

הכתומים שהיממו את יריבות היורופקאפ חגגו בכיכר העירייה את הזכייה, המנכ"ל טפירו סימן לראש העיר: "ראית את הפוטנציאל". האוהדים הציעו לקרוא רחוב על שם טל דן ששיחק עם שבר באצבעות: "לא יכולתי לשבת בצד עם ג'ינס ולמחוא כפיים". בריאן אנגולה רקד עם האוהדים

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים את הזכייה ביורופקאפ/צילום וידאו: אור שקדי, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. 16 שנים לאחר שהוקמה מחדש חגגה אמש (ראשון) עירוני נס ציונה זכייה היסטורית בגביע היורופקאפ לאחר ניצחון 74:82 על סטאל אוסטרוב הפולנית בגמר שנערך ביד אליהו. בכך הפכה נס ציונה לקבוצת הגברים השלישית מישראל שזוכה בתואר אירופי אחרי מכבי תל אביב והפועל ירושלים.

עם סיום המשחק החלו החגיגות על הפרקט וביד אליהו שהמשיכו לשעות הקטנות של הלילה ברחבת העירייה בנס ציונה ולאחר מכן בחזרה במועדון בתל אביב. שחקני ואנשי הקבוצה רקדו, שרו עם האוהדים וגם שתו, כשהם זוכים לתמיכה באולם מקהל שיא עבור הקבוצה של 4,000 כתומים.

יו"ר הקבוצה יניב מזרחי הסתובב על הפרקט כמו חתן כשהוא מקבל ברכות מבכירי המדינה. הקפטן טל דן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הספורט חילי טרופר שבירכו אותו על ההישג והיה נראה המום מעצם המעמד. "לא חלמתי על זה לא בדמיונות הכי גדולים שלי, בטח לא מכדורסל, זה מטרף מה שאני חווה, זה מטורף מה שקורה כאן. העיר הזאת ענקית, הקהל הזה הוא מטורף, אין גאה ממני להיות חלק מהדבר הזה. זה לא הופיע לי בחלומות לזכות בתואר אירופי בתל אביב מול 5,000 נס ציונים, העיר בטירוף ואין כיף כזה", אמר הקפטן בסיום.

"מה שהיה כאן היה משוגע, האוהדים באו ודחפו אותנו לניצחון, הבאנו היסטוריה לנס ציונה וכולנו ניכנס להיסטוריה של נס ציונה, זה משהו מיוחד", סיפר הגארד הקולומביאני בריאן אנגולה ואילו הפורוורד ליאור קררה הוסיף מצידו כי: "לזכות בתואר אירופי, מעט מאוד אנשים עושים את זה. המועדון התחיל את זה לפני שלוש שנים, המשיך בעקביות, עשינו את העבודה הזאת, שמח בשביל כל האנשים שעומדים מאחורי המועדון הזה".

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים את הזכייה ביורופקאפ. אור שקדי, מערכת וואלה!
אופוריה בעיר. הגביע בנס ציונה (צילום: אור שקדי)/מערכת וואלה!, אור שקדי
שחקני עירוני נס ציונה לאחר הזכייה ביורופקאפ/ברני ארדוב

2. החגיגה האמיתית החלה לקראת השעה 1 בלילה ברחבת העירייה בנס ציונה לשם הגיעו כ-500 מאוהדי הקבוצה לחגוג מקרוב עם אליליהם. בעיר נס ציונה קיימים מספר ברים אך בשעה כזאת בתחילת השבוע העיר שקטה מאוד, והרעש שעשו אותם מאות נשמע עד הכניסה לראשון לציון הסמוכה.

השחקנים יצאו בתחילה עם הגביע אל גג האוטובוס של הקבוצה ורקדו עם האוהדים לפני שיצאו אליהם והצטלמו עם כל מי שדרש. לאחר הריקודים הוצגו שחקני הקבוצה על ידי כרוז הקבוצה וראש העיר שמואל בוקסר בירך את השחקנים על ההישג. לאחריו נשא דברים גם מנכ"ל הקבוצה מאיר טפירו והיושב ראש יניב מזרחי שהודו לכולם. "אני בטוח שראש העיר ראה את הפוטנציאל הזה שיש לנו להקים אולם וזה יהיה על השולחן", אמר טפירו והתייחס לקריאות של האוהדים, "מה עם אולם לעירוני?", "יש לנו ראש עיר שידחוף את העגלה הזאת. יש לנו קפטן שגדל בעיר הזאת, זה יסחוף אותנו לשנים. גרמתם לי להתרגש בפעם הראשונה מאז שפרשתי".

לאחר שהקפטן טל דן הניף את הגביע בפעם השנייה, הפעם קרוב יותר אל האוהדים החלו השחקנים הזרים לרקוד עם האוהדים לקול שירי העידוד ואחדים מהאוהדים ניסו לשכנע אותם גם לקפוץ למזרקה המקומית. בסופו של דבר מי שכן קפץ למזרקה היו מספר אוהדים.

עוד בוואלה!

בראד גרינברג: "השחקנים הרימו את כל המדינה על הרגליים". טל דן: "זה מטורף"

לכתבה המלאה
שחקני עירוני נס ציונה חוגגים את הזכייה ביורופקאפ. אור שקדי, מערכת וואלה!
רגע שיא בקריירה. שחקני נס ציונה/מערכת וואלה!, אור שקדי
שחקני עירוני נס ציונה חוגגים את הזכייה ביורופקאפ. אור שקדי, מערכת וואלה!
רחוב על שמו? דן והגביע/מערכת וואלה!, אור שקדי

3. על אף העובדה שלא זכה לקלוע במשחק הגמר, טל דן היה האיש במרכז העניינים אמש לאחר ששיחק משחק שני ברציפות עם שבר בידו ותחבושת גדולה לראשו. מספר אוהדים קראו לעבר ראש העיר שהוא צריך לקרוא רחוב על שמו של דן לאור ההישג שהביא לעיר ואחד מאנשי העירייה נשמע אומר כי "גם זה יקרה".

עם שריקת הסיום של המשחק נראו דן והיו"ר מזרחי מתחבקים במשך זמן ממושך. השניים הולכים ביחד למעלה מעשור כשדן שיחק עם הקבוצה בשתי קדנציות בליגה השנייה והעדיף להישאר בכל הזדמנות במערכת. בנס ציונה כבר מעריכים שדן, שמסיים את חוזהו הנוכחי בסוף העונה הנוכחית, יקבל חוזה חדש לשנתיים לפחות.

"מבחינתי ברגע שקיבלתי את האישור מהרופא שאני יכול לשחק, לא היה לי ספק בכלל שאני אעלה", אמר דן הנרגש לאחר הזכייה, "אני לא יכולתי לאכזב כל כך הרבה אנשים שתמכו בי לאורך כל כך הרבה שנים, אין סיכוי שלא הייתי חלק מהדבר הזה. לא דמיינתי בחייים שאני יכול לשבת עם ג'ינס ולמחוא כפיים. זה לא הייתה אופציה, רציתי לשחק בשביל הילדים שאוהבים אותי ומשחקים במועדון הזה".

"נשארנו מלוכדים וידענו שיש לנו מטרה להרים את הגביע הזה בשביל טל", סיפר ליאור קררה, "מה לא נאמר אליו, הוא איש מדהים, קפטן, שמח שעשינו את זה בשבילו".

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים את הזכייה ביורופקאפ. אור שקדי, מערכת וואלה!
הצטרפה לרשימה מכובדת, לצד מכבי תל אביב וירושלים. נס ציונה/מערכת וואלה!, אור שקדי
שחקני עירוני נס ציונה חוגגים זכייה ביורופקאפ. ברני ארדוב
אפילו ביבי התקשר. החגיגות/ברני ארדוב

4. על הפרקט כיכבו אמש שלושה שחקנים. נמרוד לוי היה המוציא לפועל של בראד גרינברג עם 21 נקודות, חלק גדול ברגעי ההכרעה, ג'רום מיינסי סיים עם 14 נקודות ו-13 ריבאונדים, וליאור קררה היה המפתיע מכולם עם 10 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-25 דקות, כולל פלוס מינוס של 25, הגבוה ביותר בקבוצה.

"כל הדרך שלי בקריירה התחילה בהרבה ירידות בעיקר, לא היה לי פשוט בהתחלה, אני תמיד בטוח בדרך שלי, אני אעבוד קשה, גם אם אני לא אשחק, ידעתי שההזדמנות תגיע, שמח שהיא הגיעה היום והוכחתי שאני יכול וצריך לשחק", אמר קררה הנרגש בסיום.

בריאן אנגולה פירגן לחבריו: "יש תמיד הרבה לחץ על כולנו, נימי וליאור נכנסו ועשו את מה שהם עשו. אני אומר לליאור בכל אימון, תהיה אגרסיבי תזרוק את הכדור, אני אומר לנימי כל הזמן, תהיה אגרסיבי אתה שחקן גדול. הם הורידו הרבה לחץ מאיתנו, אנחנו קבוצה עמוקה, כל ה-11 שחקנים, אנחנו יכולים לנצח הרבה משחקים כשאנחנו משחקים ככה".

קפטן עירוני נס ציונה טל דן עם יניב מזרחי. ברני ארדוב
רגע מרגש. דן/ברני ארדוב

5. לנס ציונה יהיו יומיים לנוח לפני שיחלו ביום רביעי להתכונן למשחק הליגה הבא שלהם נגד עירוני נהריה ביום חמישי שיחל את החלק האחרון של הקבוצה העונה, המסע לעבר הפלייאוף, אותו יעשו ללא טל דן. בקבוצה בטוחים כי הם יכולים לעשות הישג גם שם.

"כשבאתי לכאן אמרתי לסוכן שלי ולמאמן שיש לנו קבוצה טובה מאוד, וכשאנחנו משחקים כמו שאנחנו משחקים בתקופה האחרונה אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. המטרה שלנו הייתה לזכות בתואר הזה ועשינו את זה", אמר בריאן אנגולה, "המטרה שלנו כרגע היא להיכנס לפלייאוף ושם אנחנו יכולים להתמודד מול כל קבוצה בסדרה של הטוב מחמישה משחקים, יכולים לנצח כל קבוצה, יש לנו עוד משחק אחד בעונה הסדירה ואז עוד שישה משחקים. ניקח את זה יום אחרי יום".

ליאור קררה סיפר על התפקיד שלו החל מעכשיו: "נחגוג כמו שצריך, נהנה מהרגע כי זה לא קורה בכל יום, בעוד יומיים נתחיל להתכונן למטרות הבאות שלנו. אני רוצה לשחק ולהוכיח את היכולות שיש לי, עצוב לי שטל לא יהיה איתנו, אנחנו נתעלה וכל אחד ייתן מעצמו 200 אחוז יותר ונעשה דרך משמעותית עד לסיום הליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully