וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראד גרינברג: "השחקנים הרימו את כל המדינה על הרגליים". טל דן: "זה מטורף"

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 0:07

מאמן נס ציונה בעננים: "גאה בשחקנים הללו". הקפטן התרגש לאחר שהניף את גביע היורופקאפ: "זה לא נתפס וזו גם לא סוף הדרך שלנו". קררה: "כל ילד חולם להגיע למקומות הללו"

שחקני עירוני נס ציונה לאחר הזכייה ביורופקאפ/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה עשתה זאת! הקבוצה של בראד גרינברג ניצחה הערב (ראשון) 74:82 את סטאל אוסטרוב הפולנית בגמר היורופקאפ, אל מול 4,000 צופים משולהבים ביד אליהו, וחגגה תואר אירופי היסטורי.

טל דן, שינותח בידו ולא ישוב לשחק העונה, סיים את 2020/21 בצורה הכי מתוקה שיש. בסיום, לקח את המיקרופון והניף את הגביע עם ילד ממחלקת הנוער שהחלים ממחלת הסרטן. "אני אוהב אתכם", אמר הקפטן, "אין לכם מושג כמה. אני מאוד מתרגש, כולם, עידו פה איתי הוא מחלים מסרטן, הוא ניצח את החיים, תודה רבה לכולם, אני אוהב אתכם". בריאיון שלאחר המשחק אמר: "זה מטורף, זה לא נתפס ולדעתי זו גם לא סוף הדרך שלנו. בכל סוף השבוע הזה לא שיחקנו כדורסל טוב, בוא נגיד את האמת, מה שעבד לטובתנו זה הקהל שדחף אותנו, הלב והנשמה, ההקרבה, זה היה מטורף".

לוח התוצאות לאחר זכיית עירוני נס ציונה ביורופקאפ. ברני ארדוב
את המשחק הזה לא ישכחו בנס ציונה לעולם/ברני ארדוב
טל דן ושחקני עירוני נס ציונה מניפים את גביע היורופקאפ. ברני ארדוב
ערב מושלם. טל דן מניף גביע/ברני ארדוב
קפטן עירוני נס ציונה טל דן עם נמרוד לוי, בראד גרינברג. ברני ארדוב
כמה אמוציות. טל דן, נמרוד לוי וגרינברג/ברני ארדוב

"הקשר בין השחקנים ברבע הרביעי עשה את העבודה, הייתה תקשורת והם נלחמו, היה מאמץ מיוחד", סיכם בראד גרינברג. "השחקנים האלה הרימו את המדינה כולה על הרגליים והם עשו היסטוריה, יש להם הרבה ממה להיות גאים, אני גאה בהם. היה לי מזל שהייתי בהרבה קבוצות ובכובעים שונים לאורך 40 שנה או יותר, יש לי הרבה זיכרונות, זה ייכנס למאגר הזיכרונות כזיכרון משמעותי. אני מעריך את זה יותר בגלל המאמץ של השחקנים, לא היינו מספיק יציבים במאמץ שלנו, ושינינו משהו לפני חמישה משחקים. אני מרגיש טוב מאוד שאנחנו בנקודה הזאת, ואני גאה בשחקנים".

על טל דן אמר המאמן: "לטל יש היסטוריה עם נס ציונה, הוא גדל בעיר, הוא שיחק במועדון כל החיים שלו כמעט, הוא מרגיש קשר מיוחד ומחויבות למועדון, לאוהדים הנאמנים שלנו. הוא מרגיש מחויבות לייצג את הקבוצה הכי טוב שאפשר. הוא יעבור ניתוח וגמר את העונה, אבל זה היה חשוב בשבילו לשחק, הוא רצה רק לשחק. החברים שלו לקבוצה מכבדים אותו, כי הם יודעים שכשהוא על המגרש, הוא יילחם. זה מדבק. יש לו השפעה על הקבוצה".

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים זכייה ביורופקאפ. ברני ארדוב
מי האמין שנס ציונה הקטנה תזכה בתואר אירופי?/ברני ארדוב

נמרוד לוי, שהיה מעל כולם עם 21 נקודות, הוסיף: "אני שמח, אין לי מילים. אני עברתי תקופה לא קלה עם פציעה. אבל האמנתי שזה יגיע. אנחנו מרגישים את כל העיר מאחורינו. כולם נרתמו. אני הרגשתי שהמשחק בא אליי והתכוננתי לרגעים האלה".

ליאור קררה, שהצטרף עם יכולת מצוינת ברבע האחרון, אמר: "זה מעמד שכל מי שמשחק כדורסל חולם להיות בו. נכנסתי עם האנרגיות שלי. זה מגיע לאנשים שבמערכת כבר הרבה זמן, כמו טל דן. יש כאן הרבה חום ואהבה. כולם אוהבים להיות אחד עם השני ואלו התוצאות. זה חלום בשבילי, אני שמח שאני כאן. כל הילדים בחוץ שיש להם חלום, שיאמינו. שאבנו המון אנרגיה מהקהל שתמך בנו".

וויין סלדן אמר: "זה היה קרב, היו כמה אנשים שיכלו לזכות ב-MVP לנימי היה משחק גדול, ליאור היה מדהים ברבע האחרון, פטריק סחב אותנו ובריאן היה חם. שיחקנו נגד קבוצה נהדרת, והצלחנו בסוף להשיג עצירות שזה היה אדיר. זה נהדר, נאבקתי בפציעות בשנים האחרונות, אני מבורך שנס ציונה וגרינברג נתנו לי הזדמנות לשחק, נאבקנו בדברים העונה, אבל ברגע שנלחמים בדברים ומגיעים לראש ההר זה מרגיש נהדר".

שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, התקשר לטל דן בסיום ואמר: "ברכות עצומות, גם על הניצחון הנפלא, ובעיקר על הרוח והלחימה, הרוח שלך". הקפטן הגיב: "אתה לא יודע מה עשיתם לעיר שלנו כשהבאתם את האירוע הזה לכאן, תודה לך". טרופר: "אתם עשיתם את זה לכל המדינה, ברכות גדולות". בהודעה רשמית לעיתונות אמר שר הספורט: "ברכות לנס ציונה על ההישג המרשים ויוצא הדופן. גביע אירופי בישראל! אחרי תצוגה מרשימה בפיינל פור היורופקאפ כאן בישראל. השחקנים של בראד גרינברג המשיכו את היכולת מיום שישי כשהציגו רוח לחימה סוחפת, והראו שעם מאמץ ואמונה, אפשר להשיג הכל. הקבוצה השלישית בכדורסל שלנו שזוכה בגביע אירופי. גאווה ישראלית!"

ראש העיר שמואל בוקסר אמר: "ניצחון ענק לעירוני ולעיר נס ציונה. אני גאה בקבוצה שנתנה את הלב ובעיר שלמה שעמדה מאחוריה היום. נס ציונה, עיר קטנה עשתה היסטוריה ברמה הלאומית והוכיחה שכאשר משחקים עם הנשמה, אין מכשול שיכול לעמוד בדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully