וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקו שכולו ניצחון: בית"ר ירושלים סוף סוף גילתה מחויבות והקרבה

25.4.2021 / 6:30

יוסי מזרחי חשש מהתבזות נגד הפועל תל אביב, הימר על מהפכה בהרכב וקיבל משחק הקרבה נדיר, שהגביר את הקולות הקוראים להשאירו בעונה הבאה. סיפור האהבה בין ינקוביץ' לקהל נמשך, דגני ממשיך להיות נקודת אור, ומה עם מיכאל אוחנה? "צריך להבין את המצב שלו"

תקציר: שערי השבת בגרמניה, 24.4/ספורט1

1. לאורך כל השבוע האחרון יוסי מזרחי היה מוטרד מאוד. התיקו עם בני יהודה נתן לשחקני בית"ר את התחושה שהם נשארים בליגה, מה שגרם למאמן לערוך להם אסיפה קשה בשישי. "יש פה יותר מדי שחקנים שלא מבינים איפה הם נמצאים. במחצית השנייה נגד בני יהודה ביזיתם אותי ואת המועדון, ולא הרגשתי השבוע שמישהו מבין את זה", אמר להם. "ישחקו פה רק כאלה שירוצו על המגרש וייתנו את כל מה שיש להם, לא מעניין אותי שמות או כישרון. אנחנו בתחתית וכלום יפנימו את זה".

מזרחי לא תירגל הרכב לפני כן וכשיצא מהאסיפה אמר לבכירים במועדון: "אנשים לא מבינים את המצב. אם מחר ניראה כמו נגד בני יהודה, אנחנו נתבזה. אני הולך לעשות מהפכה, מה שיהיה יהיה. אני חייב שינוי קיצוני".

אז השינוי הצליח למזרחי, שחש שביעות רצון בפעם הראשונה העונה. בית"ר לא הלהיבה אבל בעונה הנוכחית להצמיד לקבוצה הזאת את המילה מחוייבות זה כמעט בלתי נתפס. מזרחי לקח לשיחות אישיות את סנטיאגו אוקמפוס, חלאופילו פלייטר, מתאוסיניו ואור זהבי והכין אותם לקרב. במחצית אמר המאמן לשחקנים: "עמדתם טוב אבל תצאו קדימה, תשחקו כדורגל, יש לכם הרבה יותר מה לתת בחלק ההתקפי".

יוסי מזרחי מאמן בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
ראה משהו אחר מהשחקנים. יוסי מזרחי/אודי ציטיאט

עיקרי הדברים

  • יוסי מזרחי חשש מהתבזות, הימר על מהפכה בהרכב בית"ר וקיבל משחק הקרבה ומחויבות
  • סיפור האהבה בין מרקו ינקוביץ' לאוהדי בית"ר נמשך: "קיבלו אותי מהרגע הראשון, זה פנטסטי"
  • מיכאל אוחנה מקרטע, אבל יוסי מזרחי אופטימי: "הוא יחזור להיות השחקן שקיוו שיהיה"
  • חלאופילו פלייטר כנראה לא יחזור לשחק העונה. אוקמפוס צפוי להיות כשיר למשחק הבא

עוד בוואלה!

הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים נפרדו ב-0:0

לכתבה המלאה

2. הסיפור של בית"ר אתמול הוא מרקו ינקוביץ'. עוד ייקח זמן להבין את האופי של הקשר והאם הוא מסוגל להוביל את הקבוצה, אך אהבת הקהל לה הוא זוכה היא חסרת פרופורציות ביחס לשחקן שהצטרף לא מזמן. ינקוביץ' עצבני, מתלהב, יש לו סטייל, וזה מדליק את אוהדי בית"ר. בחימום הם קראו לשלושה שחקנים בלבד - לאורי מגבו, לשחקן הבית נתנאל דלויה ולינקוביץ'. בעונה כזו עלובה, אוהדי בית"ר מחפשים את החיבור לשחקנים שמראים משהו מהלב במשחק שלהם.

כשנשאל על הקהל בסיום ענה ינקוביץ': "אני כמעט שלושה חודשים כאן, אבל מקבל אהבה מהרגע הראשון מהקהל. זה פנטסטי. הייתי זקוק לזה אחרי התקופה שעברתי באיטליה, טוב גם לשחק וגם לקבל תמיכה מהקהל".

כשהמונטנגרי נשאל על שחקנים אחרים בקבוצה סינן לו יוסי מזרחי: "אל תגיד כלום", וינקוביץ' ענה: "זה לא התפקיד שלי לדבר על שחקנים אחרים. לפעמים אני רואה דברים, מתעצבן, עושה תנועות עם הידיים, אבל זה כדי לעזור לכולם. אני משחק כדורגל עם הרבה אהבה ותשוקה, לפעמים אני משחק ממש כמו ילד וזה אולי גורם לי לא להיות ברמות הגבוהות. אחרי מה שעברתי באיטליה אני יודע מה צריך להביא לרמות האלה, אולי זה לא הסגנון שלי, אבל אני לומד".

על מה שקרה בבדיקות הרפואיות בלגיה ורשה, שויתרה על החתמתו אמר ינקוביץ': "חשבתי הרבה מה לעשות עם זה, אבל אני לא מסוג האנשים שנכנסים לדברים כאלה. הם הפיצו עליי שאני לא כשיר, שאני פצוע, למרות שזה לא היה נכון ואתם רואים את זה. זה היה מעשה לא אינטיליגנטי מצידם, אבל זאת הבושה שלהם. זה מועדון גדול עם מסורת ומאוד רציתי לבוא לשם. הגעתי, ושנייה לפני החתימה אמרו לי שהם רוצים שחקן שנמצא בכושר מיידי. זה בסדר, אבל לא הבנתי למה הפיצו לתקשורת שלא עברתי בדיקות רפואיות".

שחקן בית"ר ירושלים מרקו ינקוביץ', מול שחקן הפועל תל אביב אופק ביטון. אודי ציטיאט
רומן בהמשכים. ינקוביץ'/אודי ציטיאט

3. אוראל דגני חזר כבר במשחק נגד בני יהודה לאחר היעדרות של חודשייים בשל קרע בשריר, אבל רק אתמול חזר לעצמו. דגני התקשה פיזית במשחק החזרה והוחלף בתחילת המחצית השנייה. אתמול מול הקבוצה שבמשך שנים קרא לה בית, בזמן שהקהל שורק לו בוז בכל נגיעה ומוסיף קללות בלתי פוסקות, הוא היה עמוד התווך של הגנת בית"ר. הוא חילץ, היה ראשון לכדורים, דחף קדימה, נתן הוראות למגנים והשרה ביטחון על כל חוליית ההגנה והשוער הצעיר נתנאל דלויה. בעונה המסויטת הזאת של בית"ר, דגני הוא אחת מנקודות האור הבודדות.

אוראל דגני, שחקן בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
חזר לעצמו. דגני/אודי ציטיאט

4. במסיבת העיתונאים נשאל יוסי מזרחי על מיכאל אוחנה שנכנס כמחליף ואמר: "אני לא נוהג לדבר על שחקנים באופן אישי, אבל על מיכאל אדבר. אם לא ידעתם, הוא גם קרוב משפחה שלי. הילד הזה הוא כישרון ענק בכדורגל הישראלי, אבל הוא עבר שתי פציעות קשות, וזה לא דבר שעובר מהר, שלא חוזרים ממנו כל כך מהר. הוא ילד מקסים, מקצוען, מתאמן קשה ובשנה הבאה הוא יהיה מיכאל שהוא יכול להיות. אני צריך לחשוב איך מכינים אותו להרבה שנים, כי בית"ר צריכה אותו. זה עניין של ביטחון, החכמה שלו היא להבין שהוא צריך לשחק כדורגל הרבה יותר פשוט ולא אינדיבידואלי, כי הוא לא באותו מצב שהיה וצריך לעשות את ההתאמות. אין לי ספק שהוא יחזור להיות אותו מיכאל אוחנה ושבית"ר תרוויח אותו".

רז שטיין, לידור כהן, שחקני הפועל תל אביב ליד מיכאל אוחנה, בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
צריך להתאים את עצמו למצב החדש. מיכאל אוחנה אמש/אודי ציטיאט

5. חלאופילו פלייטר שנפצע, סובל ממתיחה וככל הנראה סיים את העונה. לעומתו, סנטיאגו אוקמפוס סובל מהתכווצות בשריר ואמור להיות כשיר כבר למשחק הבא. גם אופיר קריאף סבל מכאבים ולכן הוחלט שלא להכניסו לקראת הסיום. בנוגע לעונה הבאה, בבית"ר עדיין לא החלו במהלכים, אך כבר עכשיו ישנם לא מעט גורמים במועדון שרוצים לראות את יוסי מזרחי ממשיך כחלק מהצוות המקצועי, בכל שילוב שלא יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully