וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלב ירד למקומות שלא היה בהם": נס ציונה חוגגת עלייה לגמר היורופקאפ

עודכן לאחרונה: 24.4.2021 / 11:00

היו"ר מזרחי דמע, הכוכב סלדן התעלה ביום קשה וטל דן שיחק עם סיכות מהדק לראשו. עירוני נס ציונה עלתה לגמר היורופקאפ שם מחכה להם לא פחות מכוכב נבחרת סוריה. בקבוצה מבטיחים: "כל נס ציונה תגיע למשחק"

שחקני עירוני נס ציונה טל דן, וויין סלדן, פטריק מילר חוגגים. ברני ארדוב
עונה שלא תישכח. שחקני נס ציונה חוגגים/ברני ארדוב

1.

עירוני נס ציונה העפילה אתמול (שישי) לגמר היורופקאפ בתום ניצחון דרמטי 80:81 על פארמה פרם הרוסית בחצי הגמר שנערך ביד אליהו ותפגוש מחר (21:00, שידור ישיר בספורט 5) את סטאל אוסטרוב הפולנית בניסיון להפוך לקבוצה השלישית בתולדות הכדורסל הישראלי שמניפה תואר אירופי.

לעיני 3,000 כתומים ביציעים הצליחו השחקנים של בראד גרינברג להתאושש מפיגור 8 ברבע השלישי, בעיית עבירות של מספר שחקני מפתח ופציעה של הקפטן טל דן כדי לצאת עם הניצחון בזכות שלשת ניצחון של גיבור היום - ווין סלדן.

"בשלשה של סלדן הלב שלי ירד למקומות שהוא לא היה בהם, וכשזה נגמר, תחושה מדהימה. בכיתי, כן, התרגשתי מאוד", סיפר בסיום המשחק יו"ר נס ציונה יניב מזרחי ונמרוד לוי, אחד המצטיינים בשורות הקבוצה עם 14 נקודות הוסיף מצידו: "כל המשחק דיברנו על זה שאחנו צריכים להמשיך עם מה שאחננו עושים, להמשיך עם ההגנה שלנו, לעשות את המהלכים הגדולים. ווין קלע את השלשות, והצלחנו להמשיך למרות המומנטום שלהם".

בסיום המשחק נשארו אנשי נס ציונה במשך דקות ארוכות לחגוג עם הקהל ביד אליהו שסירב ללכת הביתה ולאחריו יצאו למלון כפר המכבייה שם שוהות כל הקבוצות החל מיום רביעי, קיבלו את השבת בקידוש והלכו למנוחה כשרוב השחקנים מודים כי התקשו להירדם מהאמוציות של המשחק. היום בצהריים תחזור הקבוצה ליד אליהו לאימון המסכם לקראת הקבוצה הפולנית.

בקבוצה מעריכים כי כל 4,000 הכרטיסים למשחק הגמר ימכרו, כשכבר אתמול מאות כרטיסים שנשארו רק לגמר נמכרו לאוהדים שנשארו בבית במשחק הגמר: "מעולם לא ראיתי משחק של נס ציונה עם כזו כמות של קהל, זה קהל שעודד ודחף לכל אורך המחצית השנייה, אנחנו צריכים את הקהל בגמר באותה אנרגיה של החצי השני ובכמויות יותר גדולות, אף אחד לא נשאר בבית, כל נס ציונה מגיעה לגמר", הוסיף היו"ר מזרחי.

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים עם וויין סלדן. ברני ארדוב
סיפור ספורטיבי ואנושי נוגע ללב. סלדן חוגג/ברני ארדוב

2.

כאמור, גיבור המשחק היה וויין סלדן שעלה למשחק שעות אחרי שגילה כי חברו טרנס קלארק הלך לעולמו לילה קודם לכן בארצות הברית בתאונת דרכים. קלארק בן ה-19, שחקן אוניברסיטת קנטאקי עד לאחרונה, הכריז כי ייצא לדראפט והיה צפוי להיבחר בין הסיבוב הראשון לשני, אלא שהתוכניות שלו נקטעו. שחקנים רבים בארצות הברית הכירו את הכישרון הצעיר, כששחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון אף קרא אמש לאנשי ה-NBA לאפשר לאחת הקבוצות לקרוא בשמו של קלארק בערב הדראפט ולהגשים את חלומו.

סלדן סיפר לאנשי נס ציונה בארוחת הבוקר את הטרגדיה האישית שעבר, והיה נראה טרוד מאוד, אלא שעל הפרקט הוא רשם את הופעתו הטובה ביותר בישראל - 24 נקודות, כולל 4 מ-6 מחוץ לקשת, למרות 3 מ-14 ל-2 נקודות. "מגיע לווין כל כך הרבה, יש לו יום קשה היום אחרי שחבר שלו מת ומגיע לו הניצחון הזה", אמר נמרוד לוי והיו"ר מזרחי הוסיף: "ווין נמצא בתקופה טובה מאוד בתקופה האחרונה, הוא מסתגל לכדורסל האירופאי וזאת התוצאה. הוא שחקן ברמות מאוד גבוהות, כולנו ידענו את זה, שמח בשבילו שהוא הצליח לשים את המקרה המצער בצד ונלחם כמו אריה".

עוד בוואלה!

סלדן הקדיש את ניצחון נס ציונה לחברו הכדורסלן שמת בתאונה: "הוא היה איתי כאן"

לכתבה המלאה
טל דן, עירוני נס ציונה. ברני ארדוב
שיחק עם תחבושת גדולה לראשו. טל דן/ברני ארדוב

3.

גיבור נוסף בערב הזה, שיכל בקלות להיות הגיבור הטראגי, היה הקפטן טל דן. דן עלה חבוש בידו אחרי שנפצע במשחק נגד הפועל חיפה אך הצליח לשחק. במהלך הרבע השני הוא ספג מכה קשה בראשו שהחל לדמם על הפרקט, ובמשך דקות ארוכות המשחק הופסק כשעובדי יד אליהו מנקים את כתמי הדם. דן ירד לחדר ההלבשה וחזר אל הפרקט כשהוא חבוש בראשו בתחבושת גדולה ומגושמת, והצליח לשחק כמה דקות נוספות במחצית השנייה.

"טל דן רושם סיפור היסטורי, לעצמו, לילדים, לנכדים ולכל נס ציונה. הוא פתח את הראש ולא תפרו אותו, ודפקו לו סיכות מהדק לראש כי לא יכלו לתפור אותו. הוא אריה והוא כותב את סיפור חייו", סיכם היו"ר מזרחי שגילה כי לאחר הפציעה שלח לו אחד מאוהדי הקבוצה, כירורג במקצועו, הודעה כי הוא ביציע והציע לרדת לחדר ההלבשה לטפל ולתפור את דן. לאחר המשחק דן נתפר בראשו וצפוי להיות כשיר לחלוטין להתמודדות מחר. מי שטיפל בסופו של דבר בטל דן הוא רופא הקבוצה, ד"ר יובל לוטן, שהעמיד אותו על הרגליים.

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים עם וויין סלדן. ברני ארדוב
אוסטרוב מפרידה בינם לבין תואר היסטורי/ברני ארדוב

4.

מי שעומדת בין נס ציונה לתואר היא סטאל אוסטרוב, הקבוצה היחידה שגברה עליה העונה ביורופקאפ. הניצחון של אוסטרוב אמש, 66:77 על אורדאה הרומנית, לא הפתיע איש, שכן היא נחשבה פייבוריטית ברורה להתמודדות. במשחק הראשון בין הקבוצות, שהיה לפרוטוקול בלבד בשלב הבתים בבועה בפולין, שיחקה נס ציונה דקות ארוכות עם המחליפים.

הסגל של הפולנים כולל לא פחות משבעה זרים, כשאחד מהם, טוריאן גרין, אקס בני הרצליה, ממעט לשחק ולא שותף בחצי הגמר. הכוכב של הקבוצה הצטרף במהלך העונה, טריי קל, שקלע 19 נקודות בחצי הגמר, ושמייצג החל מהקיץ הקודם את נבחרת סוריה. הגארד כריס סמית' רושם עונה מצוינת גם כן, כששחקנים מובילים נוספים הם הרכז ג'יימס פלורנס ושני שחקני הפנים - יוסיפ סובין, שהיה חלק מהסגל הרחב של נבחרת קרואטיה והפורוורד השבדיה המוכשר דנזל אנדרסון. השחקן המוקמי המוביל הוא שחקן נבחרת פולין יאקוב גרבאץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully