וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלדן הקדיש את ניצחון נס ציונה לחברו הכדורסלן שמת בתאונה: "הוא היה איתי כאן"

23.4.2021 / 17:14

גיבור ההעפלה לגמר היורופקאפ התפרץ בבכי אחרי שריקת הסיום, כשנזכר בחברו טרנס קלארק מקנטאקי: "הוא היה כמו אחי הקטן"

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים עם וויין סלדן. ברני ארדוב
איזה סיפור. סלדן חוגג/ברני ארדוב

חגיגות גדולות בעירוני נס ציונה אחרי ההעפלה ההיסטורית היום (שישי) לגמר היורופקאפ, עם ניצחון 80:81 על פארמה פרם הרוסית. לאחר שריקת הסיום, נראה היו"ר יניב מזרחי מתפרץ בבכי של התרגשות, והשחקנים חגגו במשך דקות ארוכות עם למעלה מ-2,000 הצופים שהגיעו לתמוך בקבוצה ביד אליהו. בגמר, תחכה לכתומים סטאל אוסטרוב שניצחה 66:77 את אורדאה בחצי הגמר השני.

אבל הסיפור הגדול של המשחק הוא זה של וויין סלדן: כוכב הניצחון שקלע 24 נקודות וצלף את שלשת הניצחון תשע שניות לסיום, כלל לא היה בטוח שישחק. בשעות הבוקר המוקדמות הוא התבשר שטרנס קלארק, שחקן מכללת קנטאקי שיועד להיבחר בדראפט הקרוב והיה חברו הטוב, מת בתאונת דרכים טרגית בארצות הברית.

סלדן החליט לשחק בסופו של דבר, ואת הניצחון וההצגה האישית שלו הקדיש לחברו המנוח. "איבדתי מישהו שהיה כמו אח קטן שלי. זה היה קשה. ידעתי שאני צריך לתת את הלב היום, גם אם אחטיא הרבה, ובהחלט החטאתי הרבה. הוא היה איתי הערב, אני מרגיש מבורך", אמר סלדן בסיום.

שחקני עירוני נס ציונה טל דן, וויין סלדן, פטריק מילר חוגגים. ברני ארדוב
יום מרגש בהיכל. נס ציונה חוגגת/ברני ארדוב

האיש שניצח לנס ציונה את המשחק המשיך: "קמתי ב-6 וחצי בבוקר להרבה הודעות טקסט, לא ידעתי איך להגיב, הייתי בשוק. הראש שלי רץ במחשבות כל היוןם, אני מחשיב את טרנס כאח קטן, אני מכיר אותו מגיל 5, חשבתי עליו עד תחילת המשחק, ידעתי שאני צריך לתת הכל בשבילו. החיים שלנו קצרים, אנחנו לא יודעים מתי ההזדמנות שלי תסתיים, ידעתי שאני צריך לתת הכל".

על חבריו לקבוצה ועל העלייה לגמר: "יש לנו גארדים טובים, לא קלענו טוב במיוחד הערב, אבל שמרנו על הכדור, עשינו את מה שצריך לעשות. עשינו את מה שחשוב, שחקני הפנים שלנו הצליחו לשמור חזק, שיחקנו את הכדורסל שאנחנו רוצים לשחק. זה חשוב כל כך לנס ציונה ולמדינה, אנחנו מודים שהיינו בסיטואציה הזאת, ואנחנו מחכים לראות אותם שוב ביום ראשון".

מאמן נס ציונה בראד גרינברג: "זה היה משחק קשוח מאוד, הם קבוצה מאומנת וחזקה, זה היה צמוד ל-40 דקות, הובלנו ביתרון יפה, אבל לא שלטנו יותר מדי במשחק כדי לשמור על היתרון. היינו בבעיית עבירות, לא שמרנו על הקליעה שלהם מבחוץ, ובסוף עשינו עבודה טובה על זה, יש להם שחקנים שקשה לשמור עליהם".

עוד בוואלה!

הישג נפלא: עירוני נס ציונה עלתה לגמר היורופקאפ עם 80:81 על פארמה פרם

לכתבה המלאה
טל דן, עירוני נס ציונה, עם בראד גרינברג. ברני ארדוב
"הנוכחות של טל חשובה". גרינברג עם טל דן/ברני ארדוב

על ווין סלדן אמר גרינברג: "ווין היה מצוין בלי הכדור, הוא יכל לייצר לנו מומנטום ולתפוס כדורים חשובים. איבדנו רק 5 כדורים מול קבוצה גדולה הגנתית, צריך לתת קרדיט לפטריק, בריאן ו-ווין". על ההקרבה של טל דן: "הנוכחות של טל חשובה, אם הוא תורם באופן נורמלי כמו שהוא עושה בדרך כלל, מוסר מדהים, שחקן עם אייקיו כדורסל גבוה, הוא ניסה לשחק למרות הפציעה שלו ואז הוא נחתך". על האווירה בהיכל: "הקהל היה מדהים, השחקנים הרגישו את זה יותר ממני, וזה לא רק כי אני לא שומע טוב. זה דוחף אותם קדימה".

שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, בירך את נס ציונה על ההעפלה לגמר: "אני מבקש לברך את נס ציונה על ההישג המרשים. הרבה נשמה, כישרון ומאמץ הביאו את נס ציונה לניצחון והרבה כבוד לכדורסל הישראלי. שמחתי להיות היום במשחק ולראות מקרוב את רוח הלחימה של השחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully