וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג נפלא: עירוני נס ציונה עלתה לגמר היורופקאפ עם 80:81 על פארמה פרם

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 18:26

איזו דרמה: הקבוצה של בראד גרינברג גברה על היריבה הרוסית הבלתי מנוצחת משלשת ניצחון גדולה של וויין סלדן בשניות הסיום, עלתה לגמר היורופקאפ ביד אליהו, ומחכה למנצחת בין אורדאה לסטאל. סלדן סיים עם 24 נקודות, נמרוד לוי הוסיף 14

וויין סלדן, עירוני נס ציונה. ברני ארדוב
משחק גדול. וויין סלדן/ברני ארדוב

הישג נפלא לעירוני נס ציונה: הקבוצה הצנועה עלתה היום (שישי) לגמר היורופקאפ, המפעל השני בחשיבות של פיב"א, אחרי שגברה 80:81 על פארמה פרם הרוסית, הפייבוריטית ללכת כל הדרך לתואר, במשחק דרמטי ומורט עצבים ביד אליהו. וויין סלדן היה הגיבור הגדול של המשחק - פחות מ-24 שעות אחרי מות חברו הטוב טרנס קלארק, שחקן מככלת קנטאקי, לו צפו עתיד גדול עד שקיפח את חייו בתאונת דרכים קטלנית.

סלדן צלף 24 נקודות והיה חתום על סל הניצחון הגדול, עם שלשה קשה שהעבירה את היתרון לנס ציונה אחרי דקות ארוכות של מתח כשנותרו פחות מ-10 שניות על השעון. ההגנה של נס ציונה הצליחה לעצור את הרוסים במהלך האחרון, חגגה את ההעפלה המרגשת לגמר, ותחכה לגמר ביום ראשון בו תפגוש את המנצחת בין אורדאה הרומנית לסטאל הפולנית.

זה היה משחק הקרבה מרשים של נס ציונה, בראשות הקפטן והסמל טל דן, שעלה לשחק למרות פציעה בידו, נחתך בראשו ונזקק לתפרים במחצית הראשונה, אבל נלחם כל הדרך לגמר. פטריק מילר הוסיף 15 נקודות למנצחת, נמרוד לוי תרם 14 וג'רום מיינסי סיים עם 10.

פטריק מילר, עירוני נס ציונה. ברני ארדוב
פתיחה חזקה. פטריק מילר/ברני ארדוב
נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. ברני ארדוב
אורח כבוד. יעקב שחר ביד אליהו/ברני ארדוב

מהלך המשחק

טל דן פתח בחמישייה עם חבישה על אף הפציעה, ונראה מלא באנרגיות בדקות הראשונות, כשהוא מצעיד את נס ציונה ליתרון 10:18. יושקביצ'יוס צלף שתי שלשות לרוסים, אבל השליטה של נס ציונה נמשכה, וההפרש הגיע לדו ספרתי, 10:20, כשנותרו ארבע דקות לתום הרבע. הרוסים השליכו עוד ועוד זריקות מחוץ לקשת, אבל נס ציונה הכתיבה את הקצב, ויחד עם מיינסי ומילר סיימו את הרבע ביתרון 21:28.

הרבע השני נפתח עם מבול שלשות של הרוסים, בראשות גריגורייב, שעזר להם לצמק למינוס שלוש בלבד, 30:27. מיינסי וסלדן שמרו את נס ציונה ביתרון, וסדרה של פעולות טובות של נמרוד לוי, קבעו הפרש שיא למארחת, 30:41. אלא שאז הרוסים הידקו את ההגנה, עשו ריצת 0:12 בעזרת עבירה טכנית של בראד גרינברג והעבירו את היתרון אליהם. המחצית הסתיימה ביתרון קל של הרוסים, 46:50.

טל דן, עירוני נס ציונה, אחרי שנפצע בפניו. ברני ארדוב
נותנים את הדם, תרתי משמע. טל דן אחרי החבלה שספג/ברני ארדוב

טל דן שנחתך בפניו ברבע השני וירד לטיפול בחדר ההלבשה, נתפר ועלה לרבע השלישי, כשהוא ממשיך את משחק ההקרבה. הרוסים המשיכו לצלוף שלשות ומיינסי ספג עבירה שלישית, אבל ריצת 0:6 של נס ציונה צימקה ל-54:55 בלבד לפארמה. היתרון של פארמה שוב גדל ל-8, אבל נמרוד לוי ואנגולה חיממו את הידיות, וריצת 3:10 של נס ציונה חתמה את הרבע וקבעה 65:68 לזכותם עם תחילתו של הרבע האחרון.

הרבע האחרון היה הגנתי, עצבני וצמוד. נס ציונה כבר עלתה ליתרון 4, 70:74, כשנותרו שש דקות לסיום אבל המשחק ההפכפך נמשך, ושלשה של וויליאמס החזירה את היתרון לצד של הרוסים עם יתרון נקודה כשנותרו שתי דקות לסיום. נס ציונה לא ויתרה, ושלשה גדולה של וויין סלדן כשנותרו תשע שניות על השעון, קבעה 80:81. הרוסים הלכו להתקפה האחרונה והחטיאו פעמיים, ונס ציונה חגגה עם 80:81 גדול בסיום.

seperator

קלעו לעירוני נס ציונה: וויין סלדן 24 (7 מ-20 מהשדה, 3 מ-14 לשתיים), פטריק מילר 15 (6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), נמרוד לוי 14, בריאן אנגולה 12, ג'רום מיינסי 10, טל דן 4, ליאור קררה 2.

הרבו לקלוע לפארמה: אדאס יושקביצ'יוס 17, לורנזו וויליאמס 13, איגירדאס ז'וקאוסקאס 11 ובוריס סאבוביץ' 10 ו-10 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully