וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה לא פורשת מהסופר ליג, ריאל תורחק מהצ'מפיונס?

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 20:17

באנגליה יוזמים שינוי בתקנון שימנע מהקבוצות להצטרף ליוזמות חדשות, ברצלונה: "סירוב להצטרף היה מסתבר כטעות היסטורית"

פלורנטינו פרס יושב ראש הסופר ליג המיועד/רויטרס

אחרי שהיוזמה המהפכנית להקמת הסופר ליג טלטלה את הכדורגל העולמי וקרסה אחרי 48 שעות בפארסה בינלאומית, ראשי אופ"א ו-12 הקבוצות מנסים להעריך את הנזקים - הכספיים והתדמיתיים. גם היום (חמישי) נמשיך לעקוב אחר התגובות והעדכונים מהכדורגל האירופאי בעדכונים שוטפים.

  • 20:14: ברצלונה לא פורשת מהסופר ליג ופרסמה הודעה רשמית בניסיון להבהיר את עמדתה: "הדירקטוריון של המועדון קיבל, מתוך דחיפות בשל המצב הכלכלי, את ההצעה להיות 'מועדון מייסד' בסופר ליג - מפעל שתכליתו לשפר את האטרקטיביות והאיכות של הכדורגל... ההחלטה נעשתה מתוך הרגשה שסירוב להצעה להצטרף לפרויקט הזה, עלול להיות טעות היסטורית. יחד עם זאת, ברצלונה, כמועדון שתמיד היה שייך לחבריו, תפעל אחרי אישור סופי של האוהדים. לאור תגובת הקהל, ברצלונה מרגישה שיש לנתח יותר טוב את המצב והסיבות למחאה, וצריך לשפר את מתווה המפעל".
  • 19:10: מגזין "טיימס" האנגלי מדווח: הפרמיירליג תשנה את התקנון בימים הקרובים במטרה להבטיח שאף קבוצה לא תוכל להירשם בעתיד לליגה אירופית שאינה תחת המטריה של אופ"א. התקנון ישונה כך שקבוצה שתירשם לליגה כזאת, תורחק מיידית מהפרמיירליג.
  • 16:39: לפי "גאזטה דלו ספורט", קבוצות בכירות ביבשת פנו לאופ"א בדרישה להשעות את יובנטוס וריאל מדריד מליגת האלופות לשנה אחת, בגלל מעורבותם של פלורנטינו פרס ואנדראה אניילי בהקמת הסופר ליג.
  • 16:15: למרות ההצהרות של לאפורטה, נשיא הליגה הספרדית חבייר טבאס טוען: "הסופר ליג מתה. הקבוצות האנגליות והגרמניות לא ייכנסו לליגה יותר שוב. בואו נהיה ריאליים, היוזמה הזו כבר מתה. לברצלונה יש יותר מדי בעיות בשביל שתיקח את כל הקבוצות על הגב עכשיו. הם צריכים למצוא דרך לשלם את החובות שלהם ולעבוד קשה כדי לבנות קבוצה תחרותית בעונה הבאה".
  • 16:10: נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה התייחס לראשונה לקריסת המפעל. "זה בלי ספק הכרחי שהקבוצות הגדולות יביעו את דעתן בנוגע לחלוקת הכספים, נדבר עם אופ"א בנושא. הקבוצות הגדולות תורמות המון ואנחנו צריכים להיות חלק משמעותי מחלוקת ההכנסות. אנחנו פתוחים לדיון עם אופ"א, אני חושב שתהיה הבנה. צריך עוד קצת משאבים כדי להפוך את כל זה לשואו". כשנשאל מדוע קבוצתו טרם פרשה, בניגוד לתשע קבוצות אחרות, השיב: "יש לחץ על קבוצות אחרות, אבל ההצעה נותרה כשם שהיתה. חייבים לקחת את כל הדברים בחשבון כשמקבלים החלטות".
אוהדי מנצ'סטר יונייטד מפגינים. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הפגינו למרות הנסיגה וההתנצלות. אוהדי יונייטד/אתר רשמי, מתוך טוויטר
  • 11:40: למרות שנסגה מרעיון הסופר ליג, אוהדי מנצ'סטר יונייטד הפגינו היום נגד משפחת גלייזר ששולטת בקבוצה. כעשרות אוהדים הגיעו למתחם האימונים בקרינגטון עם שלטים נגד משפחת גלייזר.
  • 10:45: אלכסנדר צ'פרין נשיא אופ"א התראיין בסלובניה וביקר בחריפות את את כל המיזם הזה של הסופר ליג: "מבחינתי הסופר ליג מעולם לא הייתה קיימת, זה היה ניסיון ליצור ליגה לעשירים שמנוגדת למסורת, לערכים ולהיסטוריה של הכדורגל. אמרתי לנציגים שלי בקונגרס: "תנו לי 24 שעות והליגה הזו תחדל מלהתקיים".
  • 6:30: קפטן ברצלונה ג'רארד פיקה התייחס שוב באריכות לסופר ליג ולהתנגדותו לליגה הסגורה, והסביר: "לטווח הארוך זה לא טוב. המספרים לא יסתדרו. ה-10 מיליארד שהבטיחו מהסופר ליג, אי אפשר יהיה לקבל אותם בלי לקחת מהליגות המקומיות וההנבחרות. תוך כמה שנים הסופר ליג לא הייתה מותירה פירור לליגות ולנבחרות. אתה הורס ככה מערכת שלמה.
  • "עם זאת, זה לא נורמלי שהמועדונים הגדולים מפסידים 300-200 מיליון יורו בשנה, והקבוצות שלמטה מאוזנות, כי ההכנסות שלהן מבוססות על שידורים. צריך למצוא איזון". עוד הוסיף פיקה ש"כיום יש יותר מדי משחקים, יותר מדי. הלוז מלא, זה שיגעון. לדוגמה, ליגת האומות. מעטים יודעים מה זה בכלל. סוחטים יותר מדי מהפרה".

עוד בוואלה!

אחרי ליברפול: גם יונייטד התנצלה בפני האוהדים || יובנטוס, אינטר, מילאן ואתלטיקו פרשו מהסופר ליג

לכתבה המלאה
רומן אברמוביץ' הבעלים של צ'לסי. GettyImages
בטח ביו"ר שלו, ושילם מחיר. אברמוביץ'/GettyImages
  • 1:00: "דיילי מייל" מדווח: "הבעלים של צ'לסי רומן אברמוביץ' רותח. הוא בטח ביו"ר ברוס באק ובישיקול הדעת שלו, אבל נדהם מהתגובות השליליות ומהכעס הציבורי, וכעת דואג שזה יפגע במוניטין שלו ובמורשת שלו, על אף שהוא עצמו היה זה שחזר בו מההחלטה והחליט לסגת".
  • 00:40: אחרי ההתנצלויות של ראשי מנצ'סטר יונייטד וליברפול על ההתנהלות סביב ההחלטה להצטרף - גם המנכ"ל של מנצ'סטר סיטי פראן סוריאנו התנצל: "הבחירות שלנו הן תמיד במטרה לסייע למועדון, אבל הפעם כשלנו ולא הזכרנו לעצמנו את הקשר הבלתי נשבר והייצרי שבין האוהדים שלנו לקבוצה, ועל הצורך לזכות בהצלחה ולעבוד עבורה. ההנהלה מצרה על ההחלטה, שמנוגדת ל-DNA של המועדון".
  • 00:26: באנגליה תוהים לגבי הנזק הכלכלי ל-12 הקבוצות. כל קבוצה כבר הפסידה כ-10 מיליון יורו, ששילמה על ההצטרפות הראשונית לסופר ליג, אבל ייתכן שזו רק ההתחלה, לאור האפשרות שהליגות המקומיות ואופ"א יתבעו אותן על הפרות הסכמים ועזיבה חד צדדית של המסגרות. כעת השאלות הגדולות היא איך הקבוצות יתקבלו בליגת האלופות (ריאל מדריד, צ'לסי וסיטי אמורות לשחק בחצי הגמר), איזה עונש או קנס יקבלו, האם ייתבעו, או האם בכלל יצליחו לנצל את המשבר כדי להוציא יותר כספים מאופ"א במסגרת חוזים והסדרים חדשים - כשפתיחת הליגה והאיום יהוו פתח למשא ומתן מחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully