וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בג'ודו: ששון הפסיד בקרב על הארד, פלצ'יק הודח ואיבד את התואר

18.4.2021 / 19:57

יום מאכזב למשלחת הישראלית בליסבון: המדליסט האולימפי נוצח בקרב דרמטי על ידי קרפאלק הצ'כי, אלוף אירופה הפסיד בשמינית הגמר, גם קוכמן ולניר הודחו מוקדם. פלצ'יק נבחר לספורטאי השנה של איגוד הג'ודו האירופי

אורי ששון לאחר ההפסד בקרב על הארד באליפות אירופה בג'ודו/איגוד הג'ודו

אליפות אירופה בג'ודו 2021, שמתקיימת השנה בליסבון, ננעלה הערב (ראשון) אחרי קרבות הגמר במשקלים הגבוהים. המשלחת הישראלית לבירת פורטוגל זכתה בשלוש מדליות ביומיים הקודמים של התחרות והציפייה הייתה לעוד פודיום הערב, אבל זה לא קרה. אורי ששון הפסיד בקרב על הארד, פיטר פלצ'יק אכזב והתאכזב עם הדחה בשמינית הגמר וגם לי קוכמן וענבר לניר סיימו את דרכם מוקדם.

אורי ששון אמר: "אני מסכם את היום הזה עם תחושת החמצה מאוד גדולה, בטח באליפות אירופה שהייתי מרחק נגיעה ממדליה. יש הרבה דברים טובים לקחת, אבל כמו תמיד גם הרבה דברים לשפר. השאיפה היא לזכות במדליה אולימפית נוספת ואמשיך להתאמן בכל הכוח כדי לעשות את זה".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, סיכם: "אליפות מוצלחת שלנו, עם מדליות והתמודדויות על מדליה, הצלחות וגם תגלית של מתן, אבל בעיקר, וזה מה שחשוב - לקחים שנוכל להפיק לגבי העתיד. יש לנו מטרות גדולות יותר והאליפות הזו תשמש אותנו עבור המטרות הללו. כשזה מגיע לצד מדליות והישגים, זה מתוק יותר ושמח".

הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק (משמאל) עם סיריל מארה. ברני ארדוב
המאזן כבר עומד על 0:5 לצרפתי. פלצ'יק עם מארה/ברני ארדוב

מעל 100 ק"ג, גברים | אורי ששון

שמינית גמר: ששון עלה אוטומטית לשמינית הגמר וגבר על איי מריניץ' הסלובני עם איפון בתוך שש שניות בלבד (!). יופי של פתיחה של ששון.

רבע גמר: היריב הבא של ששון כבר היה הרבה יותר קשה והישראלי הפסיד ונשלח לבית הניחומים. גוראם טושישווילי הגאורגי, אלוף אירופה פעמיים בעבר ואלוף העולם ב-2018, לא השאיר לששון סיכוי וגבר עליו עם איפון אחרי 44 שניות.

בית הניחומים: ששון לא התקשה לגבור בפעם החמישית בקריירה (מול הפסד בודד) על דניאל אלרשטורפר האוסטרי, שהפתיע בעצם ההגעה שלו למעמד הזה. ששון השיג איפון אחרי קרוב לשלוש דקות והבטיח כרטיס לקרב על הארד.

הקרב על מדליית הארד: ששון התעמת לוקאש קרפאלק, שניצח אותו בשלושת המפגשים הקודמים, וגם הפעם. אחרי עונש לכל צד, הצ'כי השיג יתרון עם ווזארי, אבל ששון הגיב עם ווזארי משלו שש שניות לסיום ושלח את הקרב לניקוד זהב. קרפאלק סיפק ווזארי נוסף אחרי 20 שניות וניצח. ששון נותר עם שתי מדליות במסגרת אליפות אירופה - כסף בבאקו 2015 וגם בקאזאן 2016.

עוד בוואלה!

אליפות אירופה בג'ודו: טוהר בוטבול זכה במדליית הכסף, שגיא מוקי השיג את הארד

לכתבה המלאה
אורי ששון, גרנד פרי תל אביב. Ariel Schalit, AP
רק כמעט. ששון/AP, Ariel Schalit

עד 100 ק"ג, גברים | פיטר פלצ'יק

סיבוב ראשון: פלצ'יק שהתייצב על המזרן כאלוף אירופה מהשנה שעברה, פגש תחילה את בויאן דושן הסרבי ושמר על מאזן מושלם נגדו בתחרויות בוגרים (0:3 אחרי היום). הקרב אמנם נמשך כמעט 4 דקות, אבל לבסוף דושן הוזהר שלוש פעמים ופלצ'יק השיג ניצחון ומקום בשלב הבא.

שמינית גמר: היריב הבא של פלצ'יק היה הצרפתי הוותיק סיריל מארה ואלו היו חדשות רעות. מארה בן ה-33 גבר על הישראלי בכל 4 הקרבות הקודמים ביניהם והיום הספיקה לו פחות מדקה כדי לנצח את אלוף אירופה. פלצ'יק נראה מופתע מאוד מהחלטת השופטים להעניק למארה איפון אחרי פחות מדקה, אבל דבר לא שינה את השורה התחתונה: הדחה בשלב מוקדם.

פלצ'יק יכול להתנחם בפרס ספורטאי השנה של איגוד הג'ודו האירופי לשנת 2020, אותו קיבל במעמד נשיא האיגוד סרגיי סולובצ'יק. אחרי שהפך לישראלי הראשון שזוכה בתואר, אמר פלצ'יק: "כבוד גדול עבורי לייצג את ישראל ולזכות בפרס המכובד הזה. אני רוצה להודות לכל הצוות שלי, ועכשיו זה הזמן להסתכל קדימה לעבר המטרות הבאות ובראשן אולימפיאדת טוקיו".

פיטר פלצ'יק מקבל את פרס ספורטאי השנה של איגוד הג'ודו האירופי לשנת 2020 מנשיא האיגוד סרגיי סולובצ'יק. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
הישראלי הראשון שמקבל את הפרס. פיטר פלצ'יק/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 90 ק"ג, גברים | לי קוכמן

סיבוב ראשון: קוכמן פגש את רולאנד גוז ההונגרי בסיבוב הראשון וגבר עליו באיפון כשעל השעון 53 שניות לסיום הקרב.

שמינית גמר: בסיבוב הבא המתין לקוכמן לאשה בקאורי. השניים נפגשו בדוחא מוקדם יותר השנה והגאורגי ניצח והתוצאה לא הייתה שונה הפעם. בקאורי הצליח להטיל את קוכמן על הגב כשעל השעון 2:09 דקות והישראלי סיים את דרכו.

עד 78 ק"ג, נשים | ענבר לניר

שמינית גמר: ענבר לניר עלתה אוטומטית לשמינית הגמר, אבל התקשתה מול ביאטה פאקוט הפולנייה והפסידה באיפון אחרי קצת פחות מדקה ורבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully