וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בג'ודו: טוהר בוטבול זכה במדליית הכסף, שגיא מוקי השיג את הארד

17.4.2021 / 18:43

הישראלי המתחרה בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג, סיים יום תחרויות מרשים עם הפסד דרמטי בגמר לג'אקובה הקוסוברי. מוקי (עד 81 ק"ג) השיג את הארד למרות הפסד מכעיס ברבע הגמר, והקדיש את המדלית לחיילי צה"ל ונפגעי הטראומה

שגיא מוקי אחרי הזכייה במדליה באליפות אירופה/איגוד הג'ודו

אחרי מדליית הארד של גפן פרימו ביומה הראשון של אליפות אירופה בג'ודו הנערכת בליסבון, פורטוגל, מכסת המדליות של ישראל שולשה הערב (שבת). טוהר בוטבול עשה דרך נהדרת והפסיד רק בגמר עד 73 ק"ג והשיג את מדליית הכסף, ולאחר מכן אלוף העולם שגיא מוקי קיבל את מדליית הארד בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג. עידו לוין הודח מוקדם יותר. בראשון יתחרו ענבר לניר, לי קוכמן, פיטר פלצ'יק ואורי ששון.

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת ישראל, אמר: "אחרי המקום החמישי אתמול של מתן קוקלייב, ראינו היום
יום מוצלח של שגיא מוקי וטוהר בוטבול ואני שמח מאוד עבורם. הגענו לאליפות אירופה בכדי לחפש מה לשפר ואם צריך גם לתקן, כשהמטרות החשובות עוד לפנינו".

טוהר בוטבול ג'ודוקא ישראלי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
ההישג הטוב בקריירה. טוהר בוטבול/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 73 ק"ג

טוהר בוטבול סיפק הופעה מרשימה עם ארבעה ניצחונות, ולמרות הפסד בגמר קבע את הישג השיא בקריירה שלו. ארבע שנים אחרי מדליית הארד באליפות אירופה, הפעם יש לו מדליית כסף.

בוטבול פתח את התחרות עם קרב מול אלכסנדרו רייקו, הרומני שניצח אותו ברבע הגמר בגרנד פרי תל אביב בדרך לזכייה בטורניר. בוטבול היה פאסיבי מול יריבו בפתיחה וקיבל אזהרה ראשונה. שתי דקות לסיום הזמן החוקי גם הרומני קיבל אזהרה ומיד לאחר מכן בוטבול השיג ניקוד ראשון עם ווזארי וריתק את יריבו. שניות לפני סיום הקרב בוטבול השיג ווזארי נוסף ששווה איפון וניצחון. לאחר מכן הוא גבר על מרקו גוסיץ' המונטנגרי. הקרב נפתח עם שני עונשים לכל צד ואחרי דקה גוסיק כבר היה עם שני עונשים. טוהר שלט בקרב, היריב שלו ניסה רק להתחמק אבל שלוש שניות לסיום הזמן החוקי בוטבול השיג ווזארי שהעניק לו ניצחון.

ברבע הגמר פגש בוטבול את ג'ובאני אספוזיטו האיטלקי, ולמרות צבירת שני עונשים מוקדמים גילה קור רוח והפגין התקפיות שהביאה לו ווזארי כדקה לסיום. האיטלקי ניסה לקראת הסיום לספק תרגיל משלו, אבל בוטבול הגיב נהדר והשלים איפון שהעלה אותו למפגש עם בילאל צ'ילולו בחצי הגמר. הטורקי גרר את הקרב למאבק טקטי, ובוטבול סחב שני עונשים כבר מהדקה הראשונה, אבל בניקוד הזהב היה טוב יותר, כפה על יריבו עונש שלישי במהלך בו צ'ילולו טען לווזארי והשניים המתינו להחלטת השופטים, שקבעו כי בוטבול העפיל לגמר.

יריבו של בוטבול בגמר היה אקיל ג'אקובה הקוסוברי, שניצח באיפון בסיבוב השני את הישראלי הצעיר עידו לוין, לו הייתה זו הופעת בכורה במסגרת אליפות אירופה. הגמר השקול נכנס לניקוד זהב עם עונש לכל צד, ואז שני המתחרים קיבלו עוד עונש, אבל אחרי דקה וחצי של תוספת היה זה ג'אקובה שביצע ווזארי והפך לאלוף אירופה החדש. בוטבול הסתפק בסגנות.

בוטבול אמר בסיום: "יום מאוד קשה, תחושת החמצה בסוף היום אבל אני מרוצה מהדרך, המטרה הושגה. טוקיו? אני והצוות המקצועי נתחיל הכי חזק שיש ואז נגביר, מכאן אני ממשיך קדימה. מאוד מעריך את התמיכה, את החיבוק הגדול גם ברגעים הקשים וגם בהצלחות".

עוד בוואלה!

גפן פרימו זכתה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו

לכתבה המלאה
שגיא מוקי ג'ודוקא ישראלי. צילום עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו,
התנחם במדליית ארד. שגיא מוקי/צילום עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו

עד 81 ק"ג

שגיא מוקי, הפייבוריט הגדול של המשלחת הישראלית והמדורג שני בעולם, חווה אכזבה ברבע הגמר, אבל התאושש לאחר מכן בבית הניחומים וקטף את מדליית הארד.

אלוף העולם הישראלי פתח את היום מול ארני לוני. האיסלנדי עוד לא הספיק להרגיש את החלוק של מוקי, שהטיל אותו באיפון אחרי 30 שניות בתוך הקרב. לאחר מכן התמודד הישראלי עם שמיל בורכשווילי, ועשה ווזארי אחרי 56 שניות, אך הניקוד בוטל בהמשך אחרי שתי בדיקות VAR. בזמן שיריבו צבר עונשים, מוקי שלט בקרב, היה סבלני וביצע ווזארי שהפעם אושר, 48 שניות לסיום הקרב.

ברבע הגמר פגש מוקי את אנרי אגוטידזה המייצג את פורטוגל ומולו לא התמודד בעבר. מוקי, שקיווה לזכות בפעם השלישית במדליית זהב באליפות אירופה, אחרי שעשה את זה בבאקו 2015 (עוד כשהתחרה בעד 73 ק"ג) וכמובן בתל אביב ב-2018, ספג עונש שני כשנותרו פחות משתי דקות על השעון, ובחלוף עוד 20 שניות יצא להתקפת סרק שאחרי בדיקת שיפוט ארוכה הובילה לעונש שלישי, בהחלטה שנויה במחלוקת.

מוקי היה צריך להתאושש מנטלית לקראת הקרב בבית הניחומים מול אסלן לפינאגוב הרוסי, ואכן עשה את זה. אחרי שתי דקות שניהם כבר היו עם עונשים, ומוקי ניצל את המצב לווזארי כשעל השעון 1:18 לסיום הקרב ושמר על יתרונו בדרך לקרב על הארד מול איבאילו איבנוב הבולגרי. מוקי פתח את הקרב הזה בסערה, עם ווזארי אחרי תשע שניות בלבד, ובהתנהלות חכמה משך עד לסיום, למרות שני עונשים. עוד מדליה כחול-לבן.

אחרי ההישג אמר שגיא מוקי: "היה יום מתיש, בשבוע שהחל ביום הזיכרון ולאחר מכן חגיגות העצמאות, נכנסנו לסופ"ש מתוח לקראת האולימפיאדה, ואני מנסה להתעלות על האתגרים שבדרך, גם כשהדברים לא מסתדרים בגלל השיפוט הביתי, אבל שמח שהתעליתי ושעמדתי על הדוכן. ממשיכים קדימה לעבר המטרה העיקרית. זו מדליה משמעותית לקראת טוקיו כי אני מראה לעצמי ממה אני עשוי. אני בעלייה ומקווה שהטופ שלה יהיה במשחקים האולימפיים". מוקי הקדיש את הניצחון לחיילי צה"ל, חללי מלחמות ישראל ונפגעי הטראומה: "אני מקדיש את המדליה לגיבורים האמיתיים - אלה שנלחמו בגופם למען המדינה, אלה שלא נמצאים איתנו, ואלה שנמצאים איתנו ועברו טלטלה ועדיין נלחמים יום יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully