וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקן המהנה בכל הזמנים": סטף קרי הדהים, ג'ייסון טייטום הרוויח את הכבוד שלו

כוכב גולדן סטייט המשיך את הכושר המסחרר, השתווה לקובי, קולע יותר שלשות מקבוצות שלמות, וסוחט מחמאות נדירות מבראד סטיבנס: "אין הרבה דברים יותר מענגים בעולם מאשר לצפות בו". אחרי ההפסד הוא בעיקר החמיא לכישרון של בוסטון שנתן לו פייט: "הוא הפך לקטלני, לשחקן על"

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס חוגג. Michael Dwyer, AP
כושר פסיכי. קרי/AP, Michael Dwyer

סטפן קרי ממשיך את הכושר המופלא שלו, אבל לומד שלפעמים גם זה לא מספיק. הלילה (בין שבת לראשון) סיפק כוכב גולדן סטייט עוד מופע אישי מרהיב של שלשות ומהלכים בלתי אפשריים, כשצלף 47 נקודות כולל 11 שלשות מול בוסטון. לרוע מזלו, היה מי שנתן לו פייט בצד השני: ג'ייסון טייטום קלע 44 נקודות משלו, הוסיף 10 ריבאונדים, קלע גם הוא סלים גדולים ומכריעים, וסידר לבוסטון המשתפרת ניצחון שישי ברציפות, 114:119.

מבחינת קרי, זה היה המשך ישיר לשבועות האחרונים. אחרי המשחק הלילה, הוא הגיע ל-10 משחקים ברציפות עם 30 נקודות ומעלה - והפך לשחקן הראשון מאז קובי בריאנט שרושם רצף כזה בגיל 33 או יותר. הבלאק ממבה המנוח עשה זאת בדצמבר 2012, עם 10 משחקים אדירים, וכעת קרי השתווה אליו ונראה באחת התקופות הכי טובות בקריירה. בחמשת המשחקים האחרונים הוא צלף לא פחות מ-44 שלשות, ורק כדי לסבר את האוזן, בשבוע האחרון הוא קלע יותר שלשות מארבע קבוצות NBA - לקרי היו 36 צליפות מחוץ לקשת, לאורלנדו ולסקרמנטו 33, לוושינגטון 29 ולניו אורלינס 26.

"סטטיסטית, בטוח שזאת אחת התקופות הכי טובות שלי. בעונה הזו נדרשים ממנים דברים קצת שונים, ואני מנסה להתאים עצמי. הביטחון שלי בשמיים עכשיו. בורכתי ביכולת מיוחדת מאוד, ואני מנסה להתמקצע ולהתמחות בה עד הסוף. אני חושב שרואים את העבודה הקשה שאני משקיע בזה, אז אני מנסה להמשיך עם כמה שאפשר".

ובכל זאת יש קנטרנים

"זה סטף קרי", אמר סטיב קר בסיום. "אלו לא רק השלשות שלו, אלא גם הביטחון, האומץ, המוכנות להיכשל מבלי לחשוב פעמיים. הוא הולך על זה בכל פעם מחדש, בכל מהלך, בכל משחק. הוא פשוט מתחרה, לא חושב על החטאות וכישלונות, ופשוט בוטח ביכולת שעליה הוא עובד כל החיים. אני חושב שהוא בשיא היכולות שלו עכשיו".

קרי קולע ב-10 המשחקים האחרונים 39.1 נקודות בממוצע. מדובר בממוצע הגבוה אי פעם לעשרה משחקים עבור שחקן שנמצא בעונתו ה-12 או יותר בליגה, כשרק ברנרד קינג (37.2 נקודות בעונת 1990/91), דומיניק ווילקינס (36.6 ב-1993) וקובי בריאנט (36.8 ב-2009/10) מתקרבים אליו. גם בבוסטון מודים שכשהוא בזון, נשאר רק ליהנות מהחוויה.

"אין הרבה דברים יותר מהנים בעולם בתקופה הזו מאשר לצפות בסטף קרי זורק שלשה", אומר בראד סטיבנס. "יש חלק קטן בי שנהנה מזה. רוב הזמן, אני פשוט שונא לשחק נגדו. אבל וואו, כמו שאני אוהב לצפות בו משחק. הוא אולי השחקן הכי מהנה בכל הזמנים. היצירתיות שלו, הקליעה האבסולוטית...זה מדהים. כיריב שלו, אתה אף פעם לא יכול להרגיש בנוח, אתה תמיד מרגיש שהפרק הבא באגדה שלו הולך להיות נגדך".

אבל קרי קיבל כאמור תחרות של ממש הלילה, והיה מלא במחמאות לג'ייסון טייטום. "אמרתי לו בסוף המשחק שהוא סופר-קשוח", סיפר קרי. "אפשר לראות שהמשחק נראה לו הרבה יותר איטי עכשיו. הוא מגיע לעמדות שנוחות לו, בוחר את הזריקות הנכונות, מנהל את עצמו בתוך המשחק. גם הקליעה שלו מאוד השתפרה. אחרי כמה שנים בליגה, המשחק סוף סוף בא לו בקלות, והוא הפך לקטלני. עם סט היכולות שלו, הסייז שלו והשיטה שעוזרת לו, הוא בהחלט כישרון על, שחקן על".

עוד בוואלה!

וושינגטון הביסה את דטרויט ורשמה ניצחון רביעי רצוף, 3 נקודות לאבדיה

לכתבה המלאה
ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס, מתחבק עם סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. Kathryn Riley, GettyImages
אחוות כוכבים. קרי וטייטום בסיום/GettyImages, Kathryn Riley

קרי וטייטום הסתודדו בסיום המשחק, וכוכב בוסטון סיפר ש"זה היה בסך הכל כבוד הדדי בין שנינו. היו שתי הצגות גדולות, ואני שמח שניצחתי, למרות שברור שהוא אחד הגדולים בכל הזמנים. להרוויח את הכבוד שלו ולהרוויח ניצחון באותו ערב, זה אומר הרבה בשבילי".

גם סטיב קר התלהב מהדו קרב בין שני הכוכבים. "הייתי בהלם ממה שראיתי הלילה. גם מבחינת איכויות וגם מבחינת תחרותיות, זה הרגיש כמו משחק פלייאוף. שתי הקבוצות עשו הכל והתחרו כמו משוגעות, שתיהן קלעו זריקות קשות, במיוחד סטף וג'ייסון. זה היה משחק כדורסל יוצא מהכלל. כואב להפסיד, אבל אני מרגיש שהקבוצה שלי נהייתה טובה יותר הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully