וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולה גונאר סולשיאר: "יהיה נהדר אם נסיים את העונה הזו עם תואר"

מאמן מנצ'סטר יונייטד כבר מוכן לחצי גמר הליגה האירופית מול רומא: "עם דז'קו, כל כדור ברחבה יהווה סכנה". פוגבה התגאה: "סיפקתי בישול מושלם". וגם: ב-2018 דז'קו הקדיש שער לילד קלאפיורי, ב-2021 הוא קיבל ממנו בישול מכריע

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - גרנאדה 0:2/ספורט 1

חיוכים נרשמו אמש (חמישי) בקרב שחקני ואנשי מנצ'סטר יונייטד לאחר שזו שבה למעמד ארבע הגדולות של הליגה האירופית שנה שנייה ברציפות. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר השלימה את העבודה עם 0:2 קליל על גרנאדה, זאת לאחר שניצחה 0:2 גם במשחק הראשון שנערך בספרד. כעת מקווים בשדים האדומים ללכת עד הסוף במפעל בו הודחו בעונה שעברה בחצי הגמר מול סביליה, ולהשלים זכייה שנייה בהיסטוריה של המועדון במפעל המשני באירופה.

השדים האדומים יפגשו את רומא בחצי הגמר, לאחר שהאיטלקים שרדו מותחן מול אייאקס. הקבוצה של פאולו פונסקה הגיעה עם יתרון 1:2 ממשחק החוץ באמסטרדם, נקלעה לפיגור ביתי אך הצליחה לצאת בשן ועין עם 1:1 מהמשחק לאור שער שוויון של אדין דז'קו בדקה ה-72, ועלתה לאחר 2:3 בסיכום שני המשחקים. סגירת מעגל מרגשת נרשמה במשחק אמש באולימפיקו, כשהמגן שבישל לבוסני את שער השוויון ריקרדו קלאפיורי, היה על סף סיום הקריירה בעקבות פציעה לפני שלוש שנים, אז דז'קו הקדיש לו את השלושער שכבש במשחק ליגה זניח כדי לרומם את רוחו. כעת היה שותף המגן למהלך שסידר לחבריו מקום בארבע האחרונות של הליגה האירופית.

המספרים

* אדינסון קבאני כבש אמש והשלים שנה 11 ברציפות בה הוא מבקיע במפעלים האירופיים.

* מנצ'סטר יונייטד עלתה אמש בפעם ה-18 בתולדותיה לשלב חצי גמר אירופי. הקבוצה היחידה שהייתה במעמד ארבע האחרונות באירופה יותר מהשדים האדומים היא ליברפול (19).

* השדים האדומים ניצחו בפעם השלישית ברציפות בשלב נוקאאוט במפעל אירופי בכיר מבלי שספגו שער. מנצ'סטר יונייטד משליה לראשונה רצף כזה מאז אפריל 2008.

* רומא עלתה לארבע הגדולות של מפעל אירופאי לראשונה מאז עונת 2017/2018 אז הייתה בחצי גמר ליגת האלופות, ותהיה לראשונה בחצי גמר המפעל המשני באירופה מאז 1991.

* אדין דז'קו הוא השחקן הרביעי בלבד שמבקיע 30 שערים ומעלה עבור מועדון איטלקי בליגת האלופות ו/או הליגה האירופית. קדמו לו אלסנדרו דל פיירו עבור יובנטוס (46 שערים), פיליפו אינזאגי עבור מילאן (36) ואנדריי שבצ'נקו עבור מילאן (33).

עוד בוואלה! ספורט

הליגה האירופית: ארסנל עלתה לחצי הגמר. גם מנ' יונייטד, ויאריאל ורומא בארבע האחרונות

לכתבה המלאה
מאמן מנצ'סטר יונייטד אולה גונאר סולשיאר עם חואן מאטה. רויטרס
שנה שנייה ברציפות בחצי גמר הליגה האירופית. סולשיאר עם מאטה/רויטרס

התגובות

המאמן המנצח אולה גונאר סולשיאר אמר בסיום: "גרנאדה הגיעו לשחק והראו אגרסיביות, ומצד שני שלחו הרבה שחקנים קדימה. במשחקים מסוג זה היינו צריכים להגן. סיימנו עוד משחק ללא ספיגה, עשינו מהלכים טובים, ניצחנו 0:2 - נגיע למשחק הליגה בשבת עם ביטחון. הייתי חייב להחליף את פול פוגבה כדי לשמור אותו להמשך העונה".

לקראת חצי הגמר הוסיף: "אנחנו מקווים להעפיל לגמר. אם נצליח לסיים את העונה הזו עם תואר, זה יהיה נהדר. אנחנו בחצי הגמר, מצפה לנו מפגש אירופי ראוי עם רומא שזה מועדון עם היסטוריה מפוארת. הלך לנו טוב מול קבוצות מאיטליה עד עכשיו ונקווה שזה ימשיך. לא ראיתי יותר מדי מהם, אבל אני יודע שהם שיחקו טוב מול אייאקס ומתגוננים היטב, כמו שקבוצות איטלקיות יודעות. כולנו מכירים גם את אדין דז'קו, אז כל כדור שיגיע אליו ברחבה יהיה מסוכן".

קפטן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש אמר בסיום: "תמיד קשה לשחק בליגה האירופית, וזה לא משנה מול מי אתה מתמודד. ידענו שלגרנאדה יש איכות ושהשחקנים שלה מסוגלים לייצר. התמודדנו איתם היטב. שלטנו במשחק והנענו את הכדור כמו שצריך". על המפגש עם רומא בחצי הגמר: "הם מאורגנים טוב בהגנה, והם יכולים לעשות לנו בעיות בהתקפה. חלק מהשחקנים שלהם שיחקו באנגליה, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. אם נעשה את הדברים הנכונים, ההזדמנויות שלנו יגיעו".

מבשל השער הראשון פול פוגבה: "עכשיו נותרו ארבע קבוצות ונשאלת השאלה, מי רוצה הכי הרבה לזכות בתואר? בסופו של דבר רק קבוצה אחת תניף את הגביע, ואנחנו יודעים מה נצטרך לעבור כדי להגיע לשם". על הבישול לקבאני: "ידעתי שהוא מאחוריי והכדור הגיע אליו בצורה מושלמת. שער יפה".

מאמן רומא פאולו פונסקה. רויטרס
לא מודאג לגבי העתיד. פונסקה/רויטרס

מאמן רומא פאולו פונסקה אמר בסיום: "סך הכול היינו תחת שליטה מול אייאקס, שהיא קבוצה עם איכויות רבות. התגוננו היטב , השחקנים הגיעו בגישה הנכונה. מעולם לא הגעתי לחצי הגמר, אז זה גורם לי לגאווה גדולה, במיוחד כשאנחנו הקבוצה היחידה שמייצגת כרגע את איטליה באירופה. זו גאווה לרומא ואנחנו שמחים מאוד".

לגבי השפעת ההישג על עתידו, אמר המאמן הפורטוגלי: "זה לא משנה דבר. אני לא יודע מי יאמן את רומא בעונה הבאה, רק שאני אהיה המאמן במשחק הבא. אני לא מודאג לגבי העתיד, כל מה שמעניין אותי כרגע זו רומא. הבעלים תמיד היו קרובים אלינו אנחנו חשים את נוכחותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully