וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הניצחון המטורף של דונצ'יץ': "הודיני, הוציא אותנו בחיים מזה"

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 11:30

הסלובני ניצח עבור דאלאס את ממפיס עם סל אדיר: "הופתעתי שזה נכנס". פאול: "אני מוכן לשים את הכסף שלי על הזריקות שלו"

לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס. רויטרס
איזה סל. דונצ'יץ'/רויטרס

לוקה דונצ'יץ' קלע הלילה (בין רביעי לחמישי) שלשת ניצחון אדירה עבור דאלאס ב-113:114 שלה מול ממפיס. הסלובני הצליח איכשהו להגיע למצב זריקה מול השומר שלו ותוך כדי נפילה קדימה קלע את הזריקה הקשה אחרי שהכדור נמסר אליו כשהיו 1.8 שניות לסיום.

"הופתעתי מאוד שזה נכנס לי", אמר דונצ'יץ' בסיום והודה שהיה לו קצת מזל, "ההרגשה הזו של לקלוע סל כזה ולחגוג עם החברים, זו התחושה הכי טובה שיש". התחושה הזו ממש לא חדשה עבור הסלובני, שקלע כבר ארבע פעמים שלשה על הבאזר כדי להשוות או לנצח במשחק. דונצ'יץ', ששלשה שלו ניצחה עבור המאבריקס את משחק מספר 4 בסיבוב הראשון של הפלייאוף בעונה שעברה, הצטרף אל בויאן בוגדנוביץ' מיוטה כיחידים שקלעו לפחות שתי שלשות ניצחון על הבאזר בשתי העונות האחרונות. דונצ'יץ' קלע גם שלשת ניצחון מול בוסטון ב-23 בפברואר, אבל היא לא נחשבת בספירה כיוון שהייתה עוד עשירית שנייה על השעון.

"לפעמים אתה תקלע את זה ולפעמים תחטיא", אמר דונצ'יץ' שסיים את המשחק שמחזיק במאזן של 10 מ-25 בקריירה בזריקות של שוויון או עלייה ליתרון ב-30 השניות של משחקים. הוא עומד על 40% בקטגוריה הזו בעוד לברון ג'יימס (57 מ-178, 32%), קווין דוראנט (43 מ-143, 30%) ודמיאן לילארד (37 מ-106, 35%) עומדים על אחוזים נמוכים יותר, אבל כמובן שגם זרקו הרבה יותר.

לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס. רויטרס
"הופתעתי שהזריקה נכנסה לי". דונצ'יץ'/רויטרס

"הייתי חייב לקחת את הזריקה הזאת וזה מה שחשוב", אמר הסלובני, "אם הקבוצה שלי סומכת עליי ברגע הזה, אמשיך לעבוד על זה". דאלס חוותה סוג של נס הלילה. היא פיגרה 113:111 וביצעה עבירה על גרייסון אלן, שקולע מהקו באחוזים נהדרים (90.6%), כשעל השעון נותרו 3.2 שניות. אלן החטיא את שתי הזריקות ודונצ'יץ' איכשהו קלע.

"במצבים כאלה אתה מנצח פעם בירח כחול", התלוצץ מאמן דאלאס ריק קרלייל, "זה אחד הלילות המהנים האלה בהם הצלחנו להימלט. היה לנו את הודיני, הוא הוציא אותנו בחיים משם". סנטר דאלאס דווייט פאול אמר: "תסתכל על זה, זה כל מה שחשבתי. יש לי אמונה מלאה שלפחות יש סיכוי שהכדור ייכנס, אני מוכן לשים על זה את הכסף שלי".

קרלייל למד לא להמר נגד דונצ'יץ' בזריקות והודה שהוא הפסיד לו 1,000 דולר: "פעם אחת במקסיקו סיטי שילמתי לו בפזוס כי כל כך התעצבנתי. אני לא מתערב איתו יותר כי ראיתי אותו עושה הכול. ראיתי אותו זורק קליעות חלקות מחצי מגרש, ראיתי אותו בועט בכדור פנימה מ-35 מטר. בכל פעם שאנחנו מגיעים לאימון הוא יושב על שולחן ומתמתח ואז אומר 'היי המאמן, אם אני קולע האימון נגמר?' תמיד אני נותן לו מבט שאומר לו שישכח מזה כי אני יודע שהוא יקלע. הוא הולך לקלוע. הוא בחור מיוחד וייחודי מאוד כשזה מגיע לדברים האלה. הוא רואה זוויות ואפשרויות והוא מאמן בעצמו מאוד. זה מטורף".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. Sue Ogrocki, AP
גם סטיב קר בהלם. קרי/AP, Sue Ogrocki

צלף נוסף שחווה לילה מוצלח היה סטפן קרי. גארד גולדן סטייט קלע 42 נקודות ב-109:147 של קבוצתו על אוקלהומה סיטי ת'אנדר כש-25 מהן מגיעות ברבע השלישי. הוא קלע 11 מ-16 לשלוש במהלך המשחק ו-14 מ-20 מהשדה.

"אני עדיין בהלם מהקליעות שלו", הודה בסיום מאמן הווריירס סטיב קר, "זה מדהים. רמת הביטחון והיכולת שלו זה משהו מטורף. זה כל כך יפה לצפות בזה. זה אדם שנמצא בשיא היכולת שלו, שעובד קשה באימונים, לא רק על הגוף שלו אלא גם על הצד המנטאלי. זה בחור שמתפקד ברמה שמעט מאוד אנשים הצליחו להגיע אליה". זה היה המשחק השני ברציפות של קרי עם 10 שלשות לפחות, זו הפעם השנייה שהוא עושה את זה בקריירה למרות שהוא נח כל הרבע האחרון. "האמת שצחקתי איתו, אמרתי לו שהוא חוזר למגרש והוא לא הבין את הבדיחה. הוא פשוט רצה לחזור לשחק, זה כמה שהוא היה חם".

גם דריימונד גרין, שרשם טריפל-דאבל של 12 נקודות, 10 ריבאונדים ו-16 אסיסטים פרגן לקרי: "אני יכול להרגיש את זה שהוא מגיע חם. אני רק מסתכל לו בעיניים ורואה איך הוא תוקף מההתחלה, מזה אני מבין איזה לילה יהיה לו. זה קורה הרבה לאחרונה. אני מקווה שהוא יוכל להמשיך כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully