וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הלילה הבלתי נשכח: סטף קרי "לא מעכל" את השיא, וחוזר להתחלה הקשה

כוכב גולדן סטייט עקף את ווילט צ'מברליין והפך לשיאן הנקודות של הקבוצה בכל הזמנים: "לחשוב מה עברתי בדרך, זה מדהים". דוראנט הצטרף למחמאות, סטיב קר מסביר: השיא אפילו לא מתחיל להסביר את האפקט שלו. וגם: דנבר מתפללת אחרי הפציעה של מארי

מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר מברך את סטפן קרי על שבירת שיא הנקודות של המועדון. Jeff Chiu, AP
קיבל ברכות מהשותפים לדרך. קרי/AP, Jeff Chiu
דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס, חוגג עם סטפן קרי. Jeff Chiu, AP
דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס, חוגג עם סטפן קרי/AP, Jeff Chiu

סטף קרי ממשיך לבסס את מעמדו כשחקן היסטורי ב-NBA. הלילה (בין שני לשלישי) הפך קרי לשיאן הנקודות של גולדן סטייט בכל הזמנים, אחרי שעקף את ווילט צ'מברליין וטיפס למקום הראשון. על הדרך, הוא צלף 53 (!) נקודות וסחף את הווריירס לניצחון 107:116 על דנבר החזקה, באחד המשחקים המרגשים שלו בקריירה.

קרי התייצב למשחק כשחסרות לו 19 נקודות כדי להשתוות לצ'מברליין, שבשש שנותיו במדי סן פרנסיסקו ווריירס בין השנים 1959-1965 קלע 17,783 נקודות. הוא הגיע ליעד כבר ברבע הראשון בו צלף 21 נקודות, ועם סיום הרבע קיבל תשואות רמות מהקהל וברכות מממאמני ושחקני גולדן סטייט, שראו אותו הופך לגדול שחקני הקבוצה אי פעם ב-12 השנים שלו במפרץ.

"אני רק מתחיל לעכל את כל מה שקרה לי ב-12 השנים האחרונות, כל השחקנים ששיחקתי איתם, כל המאמנים שאימנו אותי, הבעלים, האוהדים. היו לי חוויות מדהימות כאן, ולשבור את השיא הזה, זה לא פחות מדהים. בכל פעם שאתה שומע את השם של ווילט צ'מברליין, אתה יוצא מנקודת הנחה שאי אפשר לגעת בשיאים שלו. אמנם שיחקתי כאן שש שנים יותר ממנו, אבל עדיין המחשבה שעקפתי אותי, מופרעת לגמרי", אמר קרי. "זו חוויה סוריאליסטית. מדהים לחשוב שאני משחק כאן כל הקריירה, מדהים לחשוב כמה עברתי כאן. זה משוגע".

סטיב קר היה שותף למסע של קרי בשבע השנים האחרונות. איתו, קרי והווריירס עשו קפיצת מדרגה והפכו לאלופים. עכשיו קר מסתכל במבט לאחור ומודה: "זה מדהים. סטף עושה דברים שאף אחד לא עשה מעולם. אף אחד לא קלע כמוהו. הוא יכול לקלוע מכל מקום, בכל זמן, בכל סיטואציה, מול כל שומר, וזה די משוגע. קשה להאמין שהוא קולע זריקות כמו שהוא קולע".

קר הוסיף ש"זה הישג פשוט מדהים, וזו עדות להשפעה העצומה שהייתה לו על הקבוצה ב-12 השנים הללו. לעקוף את ווילט צ'מברליין זה לא פשוט, הוא חולש על רוב השיאים של ה-NBA. אבל סטף אגדה בפני עצמה".

יחד עם זאת, קר טוען ש"גם שבירת השיא לא מצליחה לספר את כל הסיפור, כי מה שסטף נותן לקבוצה הוא הרבה מעבר לנקודות. ההשפעה שלו על חבריו לקבוצה, על הקהילה, על הארגון, על סגנון המשחק. כמה ייחודי הוא בתור אישיות. הוא שינה את המשחק, הוא נתן השראה לשחקנים צעירים שרוצים להגיע ל-NBA, וגרם להם להפוך לקלעים טובים יותר. זה הישג מדהים, אבל זה רק עוד הישג אחד ברשימה של הישגים שהופכים את סטף לשחקן היסטורי".

גם קווין דוראנט, חברו של קרי בגולדן סטייט לשעבר, בירך ואמר הלילה: "עם העבודה שהוא משקיע במשחק, ידעתי שזה עומד להגיע מתישהו. בצורה שבה הוא משחק, לשבור שיאים מרגיש כמו דבר מובן מאליו. זה היה רק עניין של זמן, ולראות אותו עושה את כל זה בקבוצה אחת לאורך כל הקריירה, זה מיוחד", אמר KD, שכזכור דילג בין אוקלהומה סיטי, גולדן סטייט וברוקלין מתחילת הקריירה.

עוד בוואלה!

ברוקס מעודד את דני אבדיה: "יש לילות כאלה, אני אוהב את הגישה שלו"

לכתבה המלאה

גם כריס מאלין בירך את סטף

קרי נזכר בציוץ מ-2009, שהפך לנבואה

ועדיין יש מי שמשוכנע: ניפוץ השיא רק מוכיח כמה צ'מברליין היה גדול

בזמן שקרי חגג את השיא ההיסטורי, נעתקה הנשימה של אוהדי דנבר. ג'מאל מארי סובב את הקרסול השמאלי בצורה מדאיגה בדקה האחרונה של המשחק, צנח לפרקט ונאנק מכאבים. הוא סירב לרדת מהמגרש באלונקה ודידה החוצה בעזרת חבריו, אולם בדנבר הודו שהפציעה עלולה להיות קשה - מה שעלול לפגוע קשות בשאיפות של הקבוצה שנראתה לאחרונה כמועמדת לגיטימית לאליפות.

"כולם בחדר ההלבשה שלנו היו בדאון רציני", הודה מאמן דנבר מייק מאלון, שדיבר על הפציעה ב"קול רועד". "עדיין אין תשובות סופיות, ונצטרך לחכות לתוצאות של הבדיקות מחר כדי לדעת מה המשמעות. בכל מקרה, התחושות נוראיות. אנחנו מתפללים עבור ג'מאל, ומקווים שנקבל חדשות טובות לגביו". על מידת החשש מהפציעה אפשר היה ללמוד מהאיחולים שמארי קיבל משלל שחקני NBA בטוויטר, שהביעו דאגה מכך שמארי ייעדר תקופה ארוכה וימנע מהנאגטס להגיע רחוק בפלייאוף.

שחקן דנבר נאגטס ג'מאל מארי אחרי שנפצע. Jeff Chiu, AP
דנבר חוששת: הפציעה תשבש את העונה כולה? מארי שרוע על הפרקט/AP, Jeff Chiu
שחקן דנבר נאגטס ג'מאל מארי אחרי שנפצע. Jeff Chiu, AP
סירב לרדת באלונקה. מארי/AP, Jeff Chiu

"ממש עצוב לראות את ג'מאל בכאבים כאלה. הוא לוחם גדול ואני בטוח שהוא ייאבק גם עם הפציעה הזאת. נקווה מאוד שזה לא רציני מדי", אמר ניקולה יוקיץ', שפיתח את מארי אמון כמעט עיוור. "כולנו מבינים מה המשמעות של ג'מאל לקבוצה שלנו. הוא ה-איש שלנו", הוסיף מייקל פורטר ג'וניור. "הוא וניקולה הביאו את הקבוצה הזו לגבהים חדשים, וברור שאנחנו זקוקים לו, אבל קודם כל אנחנו מתפללים לשלומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully