וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: שחקן הפוטבול רצח את הרופא ושני נכדיו אחרי שהוא הפסיק לו את התרופות

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 10:40

ארה"ב סוערת מתקרית הירי הטראגית: השחקן לשעבר פיליפ אדאמס רצח 5 אנשים, כולל שני ילדים, אחותו חושפת את תהליך ההידרדרות הנפשית אחרי הפרישה מפוטבול, מקורב לנרצחים מסביר את ה"מניע". וגם: התגובה המרגשת של המשפחה

זירת הירי: הבית שבו נורו חמישה אנשים על ידי שחקן הפוטבול לשעבר פיליפ אדאמס. רויטרס
זירת הירי. הטרגדיה בדרום קרוליינה/רויטרס

בארה"ב מנסים לדלות עוד פרטים על תקרית הירי הקטלנית שאירעה אתמול (חמישי) בדרום קרוליינה, כששחקן הפוטבול לשעבר פיליפ אדאמס ירה והרג חמישה בני אדם - והתאבד בסיומה של יום קשה וטראגי.

אדאמס רצח את ד"ר רוברט לזלי, 70, אשתו ברברה, 69, ושניים מנכדיהם: אדה בת ה-9 ונוח בן ה-5. כמו כן נרצח ג'יימס לואיס, 38, שעבד בבית המשפחה. אדם שישי שנורה, שהיה גם הוא טכנאי מזגנים, פונה לבית חולים במצב קשה. על פי העדויות, נשמעו מהבית כ-20 יריות.

פיליפ אדאמס, ניו אינגלנד פטריוטס. Tom Szczerbowski, GettyImages
"היה אבא טוב". אדאמס/GettyImages, Tom Szczerbowski

לאחר מסע ההרג אדאמס הסתגר בבית הוריו, שרחוק כ-2 ק"מ מזירת הרצח. המשטרה כיתרה את ביתו במשך שעות, וניסתה לשכנע אותו לצאת החוצה ופנתה אליו מבחוץ במערכת כריזה. היא אף שלחה רובוט על מנת לסרוק את הבית. במהלך השכנועים השוטרים סייעו לאמו הנכה להתפנות מהבית בצורה בטוחה. עם זאת, כאמור, הוא נותר בבית, וכשהמשטרה פרצה היא מצאה אותו ללא רוח חיים, עם כדור ירוי בראשו.

בארה"ב דווח שהרופא שנרצח בעבר טיפל באדאמס. ד"ר לזלי, רופא מוכר באזור שארלוט אחרי שניהל שני חדרי מיון בבתי חולים ופתח שתי מרפאות לטיפול נמרץ, התגורר לא רחוק מביתו הצנוע של ההורים של אדאמס, אך לא נמסר רשמית שהיה קשר ביניהם. "שום דבר לא הגיוני עבורנו כרגע", אמר אתמול דובר המשטרה המקומית, "יש לנו יותר שאלות מתשובות".

עם זאת, רלף נורמן, חבר קונגרס מדרום קרוליינה שמכיר את המשפחה, טען בריאיון עמו שלמיטב הבנתו, ד"ר לזלי סירב לתת לאדאמס תרופות, ולכן אדאמס רצח אותו. "להבנתי ד"ר לזלי טיפל בו, הפסיק לתת לו תרופות, וממה שאני מבין, בגלל זה הוא רצח אותו. אמרתי את זה למשטרה. זה לא מגיע לאף אחד, לאף אדם, לאף הורה, לאף ילד".

עוד בוואלה!

טרגדיה בארה"ב: שחקן הפוטבול לשעבר רצח חמישה אנשים, כולל שני ילדים, והתאבד

לכתבה המלאה
הבית שבו התאבד שחקן הפוטבול לשעבר פיליפ אדאמס. רויטרס
המשטרה כיתרה, השכנועים לא עזרו. הבית של פיליפס/רויטרס

אדאמס שיחק 78 משחקים בליגת ה-NFL, בשש קבוצות במשך חמש עונות. הוא נבחר על ידי סן פרנסיסקו בדראפט של 2010. כמו כן שיחק גם בניו אינגלנד, סיאטל, אטלנטה, אוקלנד וניו יורק ג'טס. הוא סיים את הקריירה באטלנטה ב-2015.

בעונת הרוקי שלו הוא עבר ניתוח בקרסול, ולא חזר לשחק, עד ששוחרר מסן פרנסיסקו. בעונה שלאחר מכן עבר שני זעזועי מוח תוך שלושה משחקים במדי אוקלנד. לא ברור עד כמה זעזוע המוח עשו נזק לגופו או למצבו המנטלי. אבא שלו אמר אחרי הטרגדיה: "אני יכול להגיד שהוא ילד טוב, הוא תמיד היה ילד טוב, אני חושב שהפוטבול דפק אותו. הוא לא דיבר הרבה".

הסוכן שלו סקוט קסטרליין סיפר שהיה אדם מבודד, גם כשחקן, אך מעולם לא היה אדם מסוכן. לדבריו, "הוא היה ילד נהדר, בחור נהדר, זה פשוט לא הוא. אין ספק שעבר עליו משהו... כל מי שהכיר אותו מזועזע עכשיו. הוא התקשה מחוץ למשחק. ניסיתי לשכנע אותו לבוא אליי לטקסס, אבל הוא סירב לעזוב כי יש לו ילד. הוא היה אבא טוב".

קווין סמית, שחקן דאלאס קאובויס לשעבר שאימן את פיליפס בעבר, טוען שהוא לא השתמש בסמים או שתה אלכוהול: "הוא לא היה שותה אפילו טיפת אלכוהול, הוא היה משוגע לסדר, בבית שלו כל דבר היה מונח במקום". סוכנו לשעבר הבהיר עד כמה הוא מופתע: "שפיליפ יירה בשני ילדים? זה לא הוא. אני לא מבין את זה. אני שבור וכואב על הקורבנות ומשפחותיהם".

אחותו של אדאמס סיפרה שלאחרונה הבריאות הנפשית שלו הידרדרה. "הייתה הידרדרות, וזה קרה מהר מאוד", סיפרה, "הייתה לו התנהגות מוזרה, לא שגרתית. לא אכנס לכל הסימפטומים, אבל משהו בו השתנה. הוא לא מפלצת. הוא פשוט התמודד עם בעיות נפשיות".

לדבריה, מי שהיה אדם מסודר ואלגנטי כל חייו החל להזניח את עצמו חיצונית לאחרונה, חזר לגור עם ההורים שלו, נעלם למשפחתו לימים ארוכים - אך עד לתקרית הטראגית לא הראה סימני אלימות. "לפעמים בוויכוחים הוא פתאום התרתח, אפשר היה להרגיש שמשהו קורה שם", סיפרה. לדבריה, הוא ניסה להוציא מהליגה פיצוי ולקבל קצבת נכות, בגלל הפציעה שגרמה לו לסיים את הקריירה, אבל לא הצליח. לאחר מכן רצה להתנתק לחלוטין מהפוטבול. "הוא לא הסכים לראות אפילו בטלוויזיה", סיפרה, "אם היינו צופים, הוא היה קם ויוצא מהחדר, או מבקש מאיתנו לכבות". לדבריה, "הוא אהב ילדים, הוא אהב לעזור לילדים נזקקים, הוא אהב ללמד, אבל לאחרונה הרגיש שהעולם כולו נגדו".

ממשפחת לזלי, שהייתה פעילה מאוד בכנסייה המקומית, נמסר: "אנחנו לא מעכלים את האובדן, ויודעים שאין תשובות שיספקו מענה ל'למה'. אנחנו בטוחים בדבר אחד: אנחנו לא מתאבלים חסרי תקווה, התקווה שלנו היא ישו, ולבנו מופנה לסליחה ושלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully