וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילור סגרה מעגל עם אליפות מתוקה: "לא שוכחים שהפסדנו כל משחק ב-30 הפרש"

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 10:21

המאמן סקוט דרו נזכר בקבוצה ההרוסה ששיקם מפרשת הרצח ב-2003 אחרי הזכייה המדהימה בטורניר המכללות. גונזאגה מעכלת את החמצת העונה המושלמת: "נזכור את העונה כמדהימה ללא קשר לדרך בה היא הסתיימה"

דביון מיטשל שחקן מכללת ביילור. Jamie Squire, GettyImages
לפנתיאון. דביון מיטשל חוגג/GettyImages, Jamie Squire

ביילור נכנסה הלילה (בין שני לשלישי) באותיות של זהב לפנתאון של כדורסל המכללות, עם אחד הניצחונות המרשימים בתולדות משחקי הגמר. התוצאה הסופית - 70:86 על גונזאגה - לא מספרת את סיפור הדומיננטיות המוחלטת של הברס, שמחצו מהרגע הראשון את הקבוצה שלא הפסידה אף משחק העונה ואיימה לסגור עונה מושלמת ראשונה מאז אינדיאנה של בובי נייט ב-1976.

רוב הפרשנים הימרו על הבולדוגס שיעשו היסטוריה בגמר שנערך באופן פיקנטי באינדיאנפוליס, אבל בסופו של דבר גורלם היה זהה דווקא לאינדיאנה סטייט של לארי בירד, שהגיע עם מאזן נקי מהפסדים לגמר ב-1979, אך ספגה את ההפסד הראשון דווקא ברגע האמת, כשהפסידה למישיגן סטייט של מג'יק ג'ונסון בגמר המפורסם ביותר בתולדות הענף.

במכללה הטקסנית חגגו את סופו של המסע הארוך במיוחד אל התואר הראשון בתולדותיה. אי שם ב-1948 היא רשמה הופעה ראשונה ויחידה בגמר טורניר המכללות, ומאז 1950 היא לא העפילה לפיינל פור. מאז היא לא התקרבה לצמרת עולם הקולג'ים, ובתחילת המילניום היא היתה שקועה בתסבוכת של האשמות, השעיות ואפילו פרשת הרצח של פטריק דנהי על ידי חברו לקבוצה קרלטון דוטסון) עד הגעתו של סקוט דרו ב-2003.

המאמן בן ה-32 הבטיח לנקות את האורוות והבטיח שמטרת העל היא לא רק לחזור לטופ אלא ללכת עד הסוף ולזכות בטורניר המכללות. זה לקח לו 18 שנה, אבל הוא השלים את המשימה בגיל 50. "השנה הראשונה היתה נוראית. בכל משחק היריבה שלנו הייתה פייבוריטית לנצח ב-30 או 40 הפרש. חצי מהסגל היה של שחקנים זמניים, וכל הזמן רק ניסינו להגיע לפיגור של בערך 10 נקודות כדי להשאיר לעצמנו סיכוי. מדהים שניצחנו ארבעה משחקים באותה עונה. הבחורים ההם הניחו את היסודות לשיקום הקבוצה הזו".

עוד בוואלה!

ביילור זכתה באליפות המכללות אחרי 70:86 מוחץ על גונזאגה בגמר

לכתבה המלאה

כבר בשנה שעברה סומנו הברס כמועמדים לזכייה באליפות כשרשמו רצף נדיר של 23 ניצחונות לפני שטורניר המכללות בוטל בשל מגיפת הקורונה, אבל אחרי שכל שחקניהם הבכירים החליטו לחזור לעונה נוספת הם זכו להשלים את העבודה. הבכיר בהם הוא ג'רד באטלר, שהוכתר לשחקן המצטיין של הטורניר אחרי שצלף 22 נקודות בגמר, והפך לשחקן הראשון מאז כרמלו אנתוני ב-2003 שרושם לפחות 20 נקודות ו-7 אסיסטים בגמר המכללות.

בצד המפסיד היה מארק פיו, המאמן המוערך של גונזאגה שהוביל את קבוצתו לגמר שני בתולדותיה אחרי ההפסד ב-2017, ושוב סיים ללא התואר. "זו דרך קשה מאוד לסיים עונה כזו", אמר פיו. "אבל אמרתי לשחקנים שאחרי עונה של 0:31 אין שום דבר שהם יכולים לרגיש רע לגביו. וכשנסתכל לאחור על העונה הזו נזכור אותה כמדהימה ללא קשר לדרך בה היא הסתיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully