וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצערו של דני אבדיה, הוא הגיע לקבוצת ההתקפה הגרועה בתולדות ה-NBA"

כתב וושינגטון מאשים את סקוט ברוקס בקשיים של הוויזארדס: "כולם עומדים ומסתכלים על ווסטברוק בהתקפה, לצעירים אין סיכוי להתפתח בשיטה הזאת". נקודת האור? "ביל מספר שאבדיה 'רוצח' באימונים". וגם: האם הישראלי צריך לשנות את סגנון הזריקה?

דני אבדיה מדבר על ההתאקלמות ב-NBA/מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

וושינגטון ממשיכה להיות אחת הקבוצות המאכזבות של העונה. עם מאזן של 31 הפסדים לעומת 17 ניצחונות, כשהם במקום ה-14 בלבד במזרח, רחוקים מהפלייאוף ומציגים הגנה חלשה והתקפה חסרת השראה, גוברים הקולות המבקרים את המאמן סקוט ברוקס.

אמש העלה כתב הוויזארדס קווינטון מאיו פודקאסט בו האשים את המאמן במצב, וכינה את ההתקפה של וושינגטון "הגרועה בתולדות ה-NBA". "זה הכדורסל הכי נוראי שראיתי בימי חיי. כבר אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים. הגיע הזמן להחליף את המאמן, אולי גם את הג'נרל מנג'ר. הם לא מצליחים לשמור, אפילו לא קצת. בהתקפה, כולם עושים חסימות לווסטברוק ולביל ולא זזים. תפסיקו להעמיד פנים שאתם מנסים לעלות לפלייאוף - כי זה אפילו לא קרוב - ותתחילו לחשוב על הדראפט, שאמור להיות אחד החזקים שהיו בשנים האחרונות".

מאיו הוסיף: "אני לא רוצה לשמוע את סקוט ברוקס מאשים אף אחד, לא רוצה לשמוע אותו מתלונן ששחקני המשנה לא סיפקו את הסחורה, או ששחקנים אחרים לא עמדו בציפיות. לא רוצה לשמוע אותו מדבר על מאמץ, על הגנה. ההתקפה שלך היא חמישה שחקנים שעומדים ומסתכלים. ווסטברוק וביל מעמידים מספרים כאלה, רק כי בשיטה הזו, החזקים שורדים. הם שני השחקנים היחידים שמסוגלים לקלוע במהלכי אחד על אחד, כי הם סקוררים נהדרים. המספרים של שחקנים אחרים, בין היתר של דני אבדיה, נראים כל כך גרוע, כי הם לא מסוגלים לעשות כלום בסגנון הזה. זה עד כדי כך פשוט. התפקיד של ברוקס הוא לזהות את הכישרון הגולמי שיש לו בסגל, וללמוד לנצל אותו. יש שחקנים משלימים שלא מקבלים אף זריקה פנויה, כי הקבוצה פשוט לא מאומנת. הפעם הוא פשוט לא יכול להתחמק מזה. אבדיה, רוי האצ'ימורה ושאר הצעירים הם קורבנות של הנסיבות. יש להם את הכישרון ויש להם את הרצון להיות שחקני NBA טובים, אבל לצערם, הם הגיעו להתקפה הגרועה בתולדות הליגה".

אבל יש גם נקודת אור. מאיו טוען שבראדלי ביל מעביר לו פידבקים חיוביים על ההתנהלות של אבדיה. "ביל סיפר לי שדני 'רוצח' באימונים. הוא עשה העונה בית ספר לשחקנים אחרים באימונים. הוא קשוח, יש לו את זה. הוא אחת מנקודות האור של העונה. יש לו את הפוטנציאל להיות משהו מיוחד מאוד בליגה".

סקוט ברוקס מאמן וושינגטון וויזארדס. רויטרס
האשם המרכזי? סקוט ברוקס/רויטרס

האם אבדיה צריך לשנות את סגנון הזריקה? לאור הירידה באחוזים של הרוקי הישראלי, בארצות הברית יש מי שמשוכנע שכן. בבלוג BulletsForever ניתחו אמש (ראשון) את בעיית הקליעה של אבדיה, אחרי עוד משחק בו התקשה מחוץ לקשת עם 0 מ-4 מהשלוש בהפסד לדאלאס.

"לדני אבדיה היה עוד משחק קשה. נראה שהוא איבד את הביטחון ביכולות הקליעה שלו, ונראה שהוא זקוק למקצה שיפורים בסגנון הזריקה", כתבו. "בניגוד להרבה שחקנים, אבדיה זורק לסל מבלי להשתמש בכיפוף של הברכיים. בתיאוריה, מהירות השחרור שלו אמורה להיות כלי הנשק שלו, אבל מאמנים מלמדים לכופף את הברכיים מסיבה מסוימת - זה עוזר לשחרר את הזריקה בצורה נינוחה יותר, לסדר את הרגליים לפני הזריקה ולייצר יותר כוח ושטף".

עוד בוואלה!

ברוקס מרוצה מההגנה של דני אבדיה, אבל וושינגטון מחכה שיאפס את הידית

לכתבה המלאה
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. מתוך הטוויטר של וושינגטון, אתר רשמי
דרוש שינוי? אבדיה זורק/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של וושינגטון

אבדיה עומד על 22% בלבד מהשלוש מאז פגרת האולסטאר, והאחוזים הטובים של פתיחת העונה נעלמו. בשלושת המשחקים האחרונים מצבו אפילו גרוע יותר, והוא דייק ב-11% בלבד (2 מ-15). לאורך כל העונה, הוא עומד על 32.3%- מתחת לממוצע של הליגה. "בלי לכופף את הברכיים, הגוף של אבדיה לא יציב בזמן שהוא זורק והידיים והרגליים נוטים לכיוון הסל. זה גורם לו לאבד כוח ודיוק, מה שבא לידי ביטוי באחוזים שלו בתקופה האחרונה", ציינו בארצות הברית.

יש לציין שאבדיה וצוות האימון של וושינגטון נדרשו לא פעם לשאלה האם מכניקת הזריקה של הרוקי הישראלי מצריכה שינוי. מאמן הוויזארדס סקוט ברוקס אמר בפתיחת העונה: "דני קלע שלשות טוב, אנחנו לא רואים שום בעיה בסגנון הזריקה שלו ואין לנו כוונה לעשות שינוי גדול שם. כמו כל שחקן צעיר, הוא זקוק לשיפורים קטנים, אבל לא שום דבר משמעותי".


פרד כץ, כתב וושינגטון ב-NBC, נשאל על היכולת ההתקפית של אבדיה, וענה: "אני צפוי לכתוב מאמר ארוך על אבדיה בהמשך השבוע, אבל אתן לכם רמז: אני לא יודע איך להעריך את הפוטנציאל ההתקפי שלו, כי לא הייתה לנו הזדמנות לראות הרבה. הוויזארדס היללו את האיכויות שלו כשצירפו אותו, אבל הרחיקו אותו מהכדור כשהעונה התקדמה. חלק מזה זה איך שהקבוצה משתמשת בו, שדוחקת אותו בעמדת החצי פינה. במיוחד כשהוא בחמישייה עם ווסטברוק, נדרש ממנו לעשות קאטש אנד שוט. וזו מעולם לא הייתה החוזקה שלו.

"במהלך ההכנות לעונה ראינו אותו קולט ריבאונד ודוהר ויוצר מצבים בהתקפה. כעת, רק שחקן אחד בקבוצה (האצ'ימורה) מייצר פחות פיק אנד רול בקבוצה... סטטיסטיקה כזאת יכולה להעלות דגלים אדומים: כמה מהבעיות האלה קשורות לאבדיה עצמו? זה לא שהוא לוקח את המושכות כשווסטברוק או בראדלי ביל על הספסל. הוא עבר עכשיו חודש רצוף בלי ללכת לקו. לפעמים זה קורה לשחקני משנה. אבל כמה מזה קשור לאבדיה והסביבה שלו? עוד פרטים בהמשך השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully