וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בגביע המלך: "מי כבר זוכה לשחק שני גמרים תוך שבועיים? נבוא ליהנות"

איניאקי וויליאמס מוכן לקראת הגמר הבאסקי ההיסטורי של אתלטיק בילבאו, שלא זכתה בגביע מאז 1984, מול ריאל סוסיאדד שמחכה לתואר מאז 1987. דויד סילבה: "מלא מוטיבציה להביא תואר למועדון" (22:30)

תקציר: לבנטה - אתלטיק בילבאו 2:1/ספורט 1

גמר כזה ספרד עוד לא ראתה. אתלטיק בילבאו וריאל סוסיאדד ייאבקו מחר (שבת, 22:30) על זכייה בגביע המלך לשנת 2020, כשנה אחרי מועדו המקורי ובגמר הבאסקי הראשון אי פעם. למרות הדחייה הממושכת, משבר הקורונה עדיין לא מאפשר את חזרת הקהל למגרשים, וכך המפגש ההיסטורי באצטדיון לה קרטוחה בסביליה ייערך ללא אוהדי שתי הקבוצות.

ריאל סוסיאדד מקווה לזכות בתואר ראשון מאז 1987, אז עברה את בילבאו בחצי הגמר והניפה את הגביע השני שלה, בעוד יריבתה שזכתה בסופרקופה לפני כחודשיים וחצי, מחכה לתואר גדול מאז הדאבל ב-1984. לבילבאו יש 23 זכיות בגביע המלך, אבל היא הפסידה בכל ארבעת הגמרים האחרונים שלה, כאשר שלושה מהם היו מול ברצלונה ב-12 השנים האחרונות. את בארסה היא גם תפגוש בגמר 2021, שבועיים בדיוק אחרי הגמר הזה.

אתלטיק בילבאו חוגגת ניצחון בגמר הסופרקופה. רויטרס
הניפו את הסופרקופה באמצע ינואר. שחקני אתלטיק בילבאו/רויטרס

יותר מ-2,000 אוהדי בילבאו ליוו את אוטובוס הקבוצה ביציאה מהעיר והפרו בכך את הנחיות הסגר, וגם בסן סבסטיאן לבשו חג לקראת הגמר הראשון של המועדון מאז 1988 (הפסד 1:0 לברצלונה). ריאל סוסיאדד בונה על הדומיננטיות שהפגינה בניצחון 0:1 בסן מאמס בערב השנה החדשה, אז מנעה מאתלטיק לבעוט אפילו פעם אחת למסגרת.

הדבר גרם לפיטוריו של גאיסקה גריטאנו, ובמקומו הגיע מרסלינו שהוביל כאמור את הקבוצה לזכייה בסופרקופה אחרי ניצחונות על ריאל וברצלונה, ובליגה הפסיד רק לאתלטיקו ובארסה. המאמן כבר זכה בגביע המלך עם ולנסיה ב-2019, כך שמבחינתו מדובר במשימה של הגנה על התואר

עוד בוואלה!

ערב חד-פעמי: לקראת הדרבי ההיסטורי בגמר הגביע הספרדי

לכתבה המלאה

מרסלינו יודע שיש לו אפשרות להיות מחזיק הגביע בשלוש שנים רצופות, ואמר: "אני מודע לזה, אבל אנחנו לא משחקים בשביל זה. אני לא מנצח, הקבוצה מנצחת. השחקנים והאוהדים מנצחים. זו לא שאיפה אישית שלי. הגורל הציב אותי כאן ויש לי הזדמנות לתרום מהיכולת שלי כדי להשיג את המטרה. אנחנו לא מדברים כרגע על ברצלונה ב-17 באפריל. מבחינתי יש רק גמר אחד באופק, והוא מול ריאל סוסיאדד. אני לא רואה שום דבר מעבר לניצחון מחר".

המאמן צפוי להמשיך עם ההרכב שרץ בתקופה האחרונה, כשבהתקפה ראול גרסיה ואיניאקי וויליאמס. "אין פייבוריטית במשחק הזה, יהיה גמר יפהפה", הבטיח וויליאמס. "ריאל סוסיאדד קבוצה נהדרת שעושה עונה טובה מאוד. אנחנו במומנטום טוב והראנו שלכל יריבה קשה לנצח אותנו. מי כבר זוכה לשחק שני גמרים ברצף תוך שבועיים? אנחנו רוצים ליהנות מזה".

מנגד, לריאל סוסיאדד יש רשימה לא קצרה של פצועים, אליה הצטרף שוב אסייר יראמנדי, אבל הקפטן מיקל אויארסבאל ואלכסנדר איסק חזרו כשירים ממשחקי הנבחרות וצפויים לפתוח. דויד סילבה, שזכה עם ולנסיה בגביע ב-2008, עשוי להתחיל על הספסל אבל הבהיר: "אני מלא מוטיבציה, אני רוצה להביא תואר לריאל סוסיאדד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully