וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיא: האובססיה של כריסטיאנו רונאלדו לעבור את עלי דאי

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 19:41

הכוכב הפורטוגלי התקרב לעלי דאי והשכיח את הימים הסוערים, ואומנם הנתונים ממחישים שהוא בדעיכה, אבל גם זה לא יעצור אותו מלשחק שלושה משחקים מלאים ב-6 ימים. הפרשנים מנתחים את התשוקה הגדולה, של האיש שאוהב לכבוש יותר מאשר לנצח

תקציר: צפו בשער של חלוץ נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו מול לוקסמבורג/ספורט 1

כריסטיאנו רונאלדו ממשיך בצעדי ענק אל עבר שיא הכיבושים בכדורגל הנבחרות. כוכב פורטוגל כבש אמש (שלישי) ב-1:3 על לוקסמבורג את שערו ה-103 במדים הלאומיים, וכעת הוא רחוק שבעה שערים בלבד מלעקוף את עלי דאי האיראני.

רונאלדו הגיע למשחק אחרי ימים סוערים, כשהשמועות על עתידו ביובנטוס גוברות ואחרי תקרית חריגה במשחק מול סרביה, בו השליך את סרט הקפטן בזעם וספג ביקורות. לרגע נדמה היה שהמשבר שלו יחריף לאחר שהסלסאו נקלעו לפיגור מפתיע מול היריבה החלשה, אבל שערים של דיוגו ז'וטה, פאוליניה ורונאלדו השלימו את המהפך.

"עכשיו הוא יירגע. אני בטוח שאחרי השער, הדברים יבואו לו יותר בקלות", אמר מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס על רונאלדו. השער של כוכב יובה היה הראשון שלו במדים הלאומיים ב-2021, ובכך הוא השלים רצף של 18 (!) שנים בהן כבש בנבחרת הבוגרת, בה הוא משחק מאז 2004.

מצד שני, המספרים מראים שרונאלדו נמצא בירידה. השער שכבש אתמול שם סוף לרצף של 415 דקות ללא שער בנבחרת - הבצורת הכי ארוכה שלו מאז יוני 2012. בנוסף, 10 מתוך 14 השערים האחרונים שכבש בנבחרת הגיעו מול נבחרות חלשות יחסית - לוקסמבורג וליטא.

כך או כך, נראה שהפופולריות של רונאלדו לא נפגעה כלל. אמש נחשף שסרט הקפטן שזרק במשחק מול סרביה, נאסף על ידי מנהל האצטדיון בבלגרד שהחליט לעשות בו שימוש מעניין: הוא פרסם אותו במכירה פומבית, והצהיר שהסכום בו יירכש הפריט יועבר לילד סרבי בן 6 שזקוק לניתוח יקר ונדיר בעמוד השדרה.

עוד בוואלה!

רונאלדו לאחר התקרית: "קשה לי לקבל את זה שפוגעים באומה הפורטוגלית"

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
"לאורך הקריירה הוא הפסיד אליפויות, גביעים ותארים, אבל שום דבר לא מרגיז אותו כמו לכבוש שער, ולא לראות את השופט מצביע לעבר נקודת האמצע"/רויטרס

איך הוא החמיץ את זה?!

במגזין "אתלטיק" ניסו לנתח את האובססיה של כריסטיאנו לשבירת השיא של עלי דאי. "הוא כבר הפך לנמסיס של רונאלדו", נכתב על הרצון שלו לשבור את השיא, "בשלב הזה לשבור את השיא שלו כבר הפך לצורך פסיכולוגי... הוא ישבור את השיא הזה, כי הרצון שלו חזק מדי. כרגע הוא זוכה ליותר מדי קרדיט בנבחרת בשביל לאפשר לו להיכשל במשימה. גם אם יצטרכו להכניס אותו על כיסא גלגלים מכאני במוקדמות מונדיאל 2030 מול ליכטנשטיין, הם יעשו את זה.

"רונאלדו רוצה להשלים את המשימה כמה שיותר מהר. הוא היה שמח להשיג את השיא באליפות אירופה בקיץ. לפני כן לפורטוגל מצפים שני משחקי הכנה, ולאחר מכן בטורניר עוד מקסימום שבעה משחקים. אחד ממשחקי ההכנה יהיה נגד ספרד. בבית המוקדם פורטוגל תשחק נגד גרמניה וצרפת. בכושרן הנוכחי, פורטוגל לא נראית פייבוריטית באף אחד מהמשחקים האלה.

"כל זה ממחיש את התסכול של רונאלדו מהשבוע האחרון. משחקי מוקדמות מול אזרבייג'אן, סרביה ולוקסמבורג נראו כמו הזדמנות מושלמת עבורו לכבוש, אבל זה לא קרה. לפני שהצליח לכבוש אחד מול לוקסמבורג, הוא רשם ארבעה משחקים בלי שער, בבצורת הכי ארוכה שלו מאז מינויו של סנטוס ב-2014.

"בגלל זה הייתה תגובת הטנטרום שלו אחרי השער הפסול מול סרביה. התסכול שלו היה מוצדק, אבל התחושה הייתה שהוא יותר מתוסכל מהשער שנפסל לו מאשר שתי הנקודות שנלקחו לנבחרתו. גם בתקשורת בפורטוגל ציינו את זה. 'שום דבר לא מעצבן יותר את כריסטיאנו מאשר שער שנלקח ממנו', כתב העיתונאי ברונו ויירה ב'אקספרסו', 'לאורך הקריירה הוא הפסיד אליפויות, גביעים ותארים, אבל שום דבר לא מרגיז אותו כמו לכבוש שער, ולא לראות את השופט מצביע לעבר נקודת האמצע'. כך גם היה כשפסלו לו שער במשחק ידידות נגד ספרד, שם כמעט הרג את השופט במבטיו.

"מצד שני, למטבע יש שני צדדים. הזעם הזה גם מוביל לדברים טובים. המקצוענות, הריכוז, האנרגיות, שמובילות שחקן במעמדו לשחק 270 דקות בששה ימים, בלי סיכוי שיבקש מנוחה. זו תשוקה לשבור כל שיא אפשרי.

"אז נכון, יהיה קול אם רונאלדו ישבור את הישא בגמר היורו. אבל שיא לשערים בינלאומיים בנבחרות מבוסס על גולים מכוערים במשחקי מוקדמות נשכחים. אז לך על זה רונאלדו, שום דבר לא יפגע ביוקרת ההישג. איי פארו ואסטוניה מחכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully