וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתעלות: מכבי תל אביב נוטה להשאיר את אנטה ז'יז'יץ' ולהיפרד מדראגן בנדר

31.3.2021 / 7:05

הקרואטים המושמצים הובילו את הצהובים לניצחון יוקרתי על ברצלונה, אבל רק אחד מהם צפוי להמשיך בעונה הבאה. במקביל, במועדון מנסים להרגיע את הגזרה עם אילת וניבו וממשיכים לחזר אחרי דווין בוקר. וגם: ההוכחה לאפקט של הקהל, והמטרה שנותרה ביורוליג

מאמן ברצלונה שרונאס יאסיקביצ'יוס. דני מרון
גם הוא נזכר באפקט של הקהל בהיכל. שאראס/דני מרון

1. מכבי תל אביב קיבלה אמש (שלישי) רגע של נחת בעונה הלא טובה שלה, כשניצחה 94:99 את ברצלונה ביד אליהו בהארכה. הצהובים שכבר איבדו רשמית את סיכוייהם להעפיל לפלייאוף, ישחקו עוד ארבעה משחקי יורוליג עד סוף השבוע הבא, אך מסיימים את העונה בצורה מעוררת הערכה עם ניצחון שני רצוף ועם יכולת משופרת.

שחקני מכבי תל אביב נראו מחויכים אחרי הניצחון. שבעה מהם קלעו בספרות כפולות, כשמעל כולם אנטה ז'יז'יץ' עם 24 נקודות ו-8 ריבאונדים ודראגן בנדר עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 חסימות ו-4 אסיסטים. אנג'לו קלויארו רשם את משחקו הטוב ביותר בתקופה האחרונה, עומרי כספי היה טוב בדקות שלו על הפרקט והצהובים הצליחו לנצח משחק צמוד עם החלטות טובות בסיום הארכה וגם טעות טיפשית של ניקולה מירוטיץ' מברצלונה לקראת הסיום.

"הרגשתי בסדר גמור בתקופה האחרונה. אני תמיד מוכן להתמודד ובא לעבוד הכי קשה כדי לנסות לעזור לקבוצה לנצח", אמר בסיום אנג'לו קלויארו, "קיבלנו את האוהדים שלנו הערב, וזה היה משמעותי. הפסדנו העונה את כל המשחקים הצמודים האלה, וכשיש קהל זה הבדל משמעותי".

בקבוצה הודו ש"למרות שמדובר בניצחון לפרוטוקול בלבד, להשלים סוויפ על ברצלונה בעונה כזו, זה ציון דרך יפה. היינו רוצים להיות עדיין בתמונת המאבק על הפלייאוף, אבל זה לא קרה ונצטרך לחיות עם העונה הזאת".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
איך העונה הייתה נראית עם קהל בהיכל? שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

עיקרי הדברים

  • במכבי תל אביב טוענים אחרי הניצחון על ברצלונה: העונה הייתה נראית אחרת עם קהל בהיכל
  • הקרואטים המושמצים סיפקו הצגה, אנטה ז'יז'יץ' טוען: "בכנות, לא קראתי את מה שכתבו עליי"
  • הצהובים נוטים להשאיר את ז'יז'יץ', שחתום לעונה נוספת. סיכוי נמוך שדראגן בנדר ימשיך
  • המטרה הנוספת של הצהובים עד סוף העונה: למנוע ירידת מתח שתשפיע על המאבקים בליגה

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ברצלונה 94:99 בתום הארכה

לכתבה המלאה

2. כאמור, זה היה הערב של הקרואטים. אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר "המושמצים" - כפי שכונו בפי חלק מהאנשים בסביבת המועדון אחרי המשחק - היו המצטיינים ובסיום אף חגג בנדר עם חברו על הפרקט בעוד זה נבחר לשחקן המצטיין.

"בכנות, לא עקבתי אחרי התקשורת בתקופה האחרונה. הייתי מרוכז במשחק שלי, בניסיונות להשתפר יום אחרי יום", אמר ז'יז'יץ'. "ידעתי שאני איכנס לכושר טוב. לאחרונה אני משחק טוב. לשחקנים יש עליות וירידות וזה בסדר, הם אנושיים. אני בטוח שבמשחק אחר מישהו אחר יתעלה".

במועדון פירגנו לשניים ובצוות המקצועי אמרו: "היינו שם עבורם לא מעט במהלך העונה, אבל גם הם היו שם אחד בשביל השני. זה ידוע ששחקנים גבוהים פורחים מאוחר יחסית, והיה פה איזשהו הימור עליהם. הלכנו על שני שחקנים צעירים בעמדות הפנים, אבל הם לא הסיבה היחידה שלא הגענו לפלייאוף. זה רחוק מהמציאות".

לז'יז'יץ' יש חוזה לעונה נוספת על סך של יותר ממיליון דולר ואילו לבנדר אין חוזה. המגמה במכבי בתקופה האחרונה היא להשאיר את ז'יז'יץ' ולהביא מחליף לאותלו האנטר לעונה הבאה, כמו גם גבוה שלישי שיוכל לשחק גם בעמדה 4. לגבי בנדר, למרות התקופה הטובה שלו, גורמים במכבי הודו כי הם מתקשים לראות כיצד ימשיך לעונה נוספת.

שחקן מכבי תל אביב דראגן בנדר עם אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
רק אחד מהם צפוי להמשיך. ז'יז'יץ' ובנדר/דני מרון

3. הכותרת הנוספת של מכבי תל אביב מהמשחק הייתה החזרה של הקהל. לראשונה העונה היו 3,000 אוהדים של מכבי במשחק יורוליג, כששעות בודדות לפני ההתמודדות הכריזו במועדון על מכירת כל הכרטיסים. האווירה בהיכל הייתה נהדרת, והאוהדים דחפו את השחקנים והפעילו לחץ גדול על השופטים.

בקבוצה דיברו לא מעט בתקופה האחרונה על האפקט של הקהל, ואתמול הוא הורגש היטב. "האוהדים של מכבי הם מההכי טובים שיש. הם היו השחקן השישי שלנו, הם דחפו אותנו, הם אחת הסיבות המרכזיות שניצחנו. במשחקים צמודים כשיש לך תמיכה של אוהדים זה קל יותר, זה נותן לך תמיכה ומקשה על היריבה", הודה אנטה ז'יז'יץ', "השנה הפסדנו כל כך הרבה משחקים בנקודה או שתיים, ואם מסתכלים על הטבלה, היינו צריכים להיות במקום אחר לגמרי".

למכבי מחכים עוד שני משחקי בית עד לסיום העונה - נגד וילרבאן ביום ראשון הקרוב, ויומיים לאחר מכן מול חימקי מוסקבה שהוקדם לשעה 18:00 בשל משחק העונה בכדורגל בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. במועדון מקווים כי האווירה תישמר במשחקי הבית האחרונים וכי הקבוצה תסיים את העונה עם עוד שני ניצחונות בהיכל.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
בראש בליגה. ספרופולוס/דני מרון

4. נקודה נוספת שחזרה ועלתה בימים האחרונים במכבי - גם לאחר המשחק אמש - היא הרצון לסיים את העונה בצורה החזקה ביותר. אנשי המועדון הודו כי לפעמים לסיום עונה שלילי או חיובי יש השפעה על המשך משחקי הליגה המקומית או אפילו על פתיחת העונה האירופית הבאה.

"אנחנו רק רוצים להראות את האופי שלנו ושאנחנו יכולים לשחק נגד כולם ולנצח את כולם. ננסה לנצח כמה שיותר משחקים וליהנות תוך כדי", אמר ז'יז'יץ' ואילו המאמן יאניס ספרופולוס הוסיף בנושא: "אנחנו רוצים להילחם הכי חזק שאנחנו יכולים בשביל המועדון שלנו, בשביל מכבי, בשביל האוהדים, בשביל הבעלים, בשביל עצמנו. אנחנו רוצים לסיים את העונה הכי חזק שאנחנו יכולים".

הצהובים ייצאו בשעות הצהריים לבלגרד למשחק נגד הכוכב האדום מחר (21:45, שידור ישיר בספורט 5), כשהמטרה הברורה היא לחזור עם ניצחון מהאולם בו רשמו את הפסד החוץ האחרון לפני פרוץ הקורונה.

ג'יילן ריינולדס, מכבי תל אביב, מול דווין בוקר, חימקי מוסקבה. דני מרון
חזק על הכוונת. דווין בוקר, מימין/דני מרון

5. במועדון ממשיכים לא להתייחס באופן רשמי לנושא ג'וש ניבו מהפועל אילת. בקבוצה הדרומית שוקלים להגיש תלונה לאיגוד הכדורסל נגד מכבי אם יתברר להם כי הידיעה שהשחקן קיבל הצעת חוזה לשנתיים נכונה.

גורמים במכבי סיפרו אמש כי ניבו, שעל מועמדותו פורסם בוואלה! ספורט אחרי ההפסד לאנאדולו אפס לפני שבועיים, הוא שם שעלה וכי נעשו בירורים לגביו, אך לא יותר מכך. במקביל במועדון ממשיכים לחזר אחר מספר שחקני פנים נוספים מהיורוליג ביניהם דווין בוקר מחימקי מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully