וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווסטברוק, לופז וברוקס מנסים לעודד את אבדיה: "גם יאניס התקשה כרוקי"

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 9:36

מאמן וושינגטון גיבה את הישראלי אחרי המשחק החלש מול שארלוט, גם השחקנים הוותיקים משתדלים לדחוף, ווסטברוק: "אני יכול לעזור לו לממש את הפוטנציאל". האחוזים הנמוכים שלו הציתו ויכוח בין כתבי וושינגטון: האם ברוקס עושה בו שימוש לא נכון?

שחקני וושינגטון וויזארדס חוגגים עם ראסל ווסטברוק בחדר ההלבשה/מתוך הטוויטר של הוויזארדס

עונת הרוקי של דני אבדיה ממשיכה להיות מאתגרת והפכפכה. דווקא כשנראה היה שהוא לאט לאט צובר מומנטום עם החזרה לחמישייה והעלייה בדקות, סיפק הרוקי הישראלי הלילה (בין שלישי לרביעי) אולי את משחקו החלש ביותר ב-NBA בהפסד 114:104 לשארלוט.

אבדיה קיבל קרדיט לא מועט מסקוט ברוקס ושיחק 32 דקות, אבל סיים אותן עם 3 נקודות בלבד כולל 1 מ-10 מהשדה ו-1 מ-7 מהשלוש, ובנוסף יצא ב-6 עבירות. אבדיה אמנם תרם את חלקו בריבאונדים (8) ואמנם הציג הגנה לא רעה, אבל שוב מיעט ליזום מהלכים בהתקפה, והפעם גם איבד את הביטחון בקליעה מבחוץ אחרי שפספס כמה זריקות יחסית פנויות.

בסיום, ברוקס גיבה את אבדיה. "ימים כאלה שכיחים מאוד אצל רוקיז. כשמסתכלים על ההיסטוריה של הליגה, מבינים שהחיים של רוקי לא תמיד קלים. זה לא היה משחק קל, וזו לא ליגה קלה", אמר כשנשאל על היכולת של אבדיה. "משחקים בליגה הזו השחקנים הכי טובים, הכי תחרותיים, הכי אתלטים. זו ליגה של 450 שחקנים מאוד שאפתניים שבאים למאבק מדי לילה, וצריך להתאים את עצמך. דני לאט לאט עושה התקדמות".

מאמן וושינגטון וויזארדס סקוט ברוקס לצד דני אבדיה, ראסל ווסטברוק. רויטרס
עושה בו שימוש לא נכון? ברוקס מתוסכל, אבדיה ברקע/רויטרס

כדי להמחיש את הנקודה, ברוקס נתלה באילנות גבוהים, והזכיר את עונת הרוקי הקשה של יאניס אנטטוקומפו. "אני לא אומר שלדני יש צ'אנס להיות MVP יום אחד, אבל גם ליאניס הייתה עונת רוקי לא קלה. כל מי שעוקב אחרי הליגה, מבין כמה קשה להיות רוקי. אם אני לא טועה, יאניס קלע בעונת הרוקי 6 נקודות בממוצע למשחק. בעונה השנייה הוא קפץ ל-12, אחר כך 17, ועכשיו הוא השחקן הכי טוב בעולם. זה חלק מהתהליך ששחקנים יכולים לעבור בליגה הזאת".

"יש לו עליות וירידות. הוא עושה צעדים קדימה, עושה צעדים אחורה, עולה, יורד - אבל ככה זה בהרבה מקרים אצל רוקיז", ברוקס הוסיף. "הוא מקבל הרבה דקות וצריך לשחק טוב יותר. היום היה לו קשה היום בשני צידי המגרש, אבל הוא צריך לאתגר את עצמו להיות טוב יותר, ואני בטוח שהוא יעשה את זה, כי הוא ילד אכפתי שעובד קשה מאוד כדי להצליח".

ברוקס המשיך: "אני נותן לו הרבה קרדיט וחושב שהוא מתאקלם בצורה יפה יחסית. כמו שאמרתי הרבה פעמים, אם הוא ימשיך לעבוד קשה יש לו סיכוי להפוך לשחקן ממש טוב בליגה. ככל שהזמן יעבור הוא יהיה יותר טוב. יש ימים שהכדור לא נכנס, ואני לא רוצה שהוא יחשוב על זה יותר מדי. באחד מפסקי הזמן אחרי שהוא ויתר על שלשה פנויה, שאלתי אותו אם הוא חושב שזו הייתה זריקה טובה והוא היסס לפני שאמר לי 'כן'. אמרתי לו, 'זאת זריקה טובה, תזכור שיש לך יכולות. אתה יכול לזרוק או לחדור. יש לך חדירה טובה לצד ימין, ואתה חייב להשתמש בה. אתה חייב להגיע לעונשין יותר'".

גם השחקנים הוותיקים של וושינגטון ממשיכים לנסות לעזור לאבדיה להשתלב. "צריך לעבוד איתו ולפענח איך הוא יכול להיות הכי טוב שהוא יכול להיות", אומר ראסל ווסטברוק. "זה מתחיל בינו לבין עצמו, אבל מישהו כמוני יכול לעזור לו להגיע לאן שהוא רוצה ולממש את הפוטנציאל".

רובין לופז הוסיף: "יש מנהיגים יותר קולניים, יש שכאלה שמנהיגים על ידי דוגמא, אבל אני מנסה לעודד את דני בהרבה מקרים, לחזק אותו כשהוא עושה פעולות טובות, להסביר לו מתי הוא עושה טעויות. זה חשוב מאוד".

עוד בוואלה!

משחקו החלש ב-NBA? וושינגטון חזרה להפסיד, 3 נקודות לדני אבדיה

לכתבה המלאה

הבלוגר בן מהיץ' השתומם במהלך המשחק מהשימוש המזערי שנעשה באבדיה בתור קלע שלשות ותו לא, גם בערב שבו בראדלי ביל לא משחק והרכז השני ראול נטו לא מתלבש, ואפשר כביכול לתת לו יותר חופש פעולה ליצור מהלכים בעצמו. "בראדלי ביל וראול נטו לא משחקים, חשבתם שדני אבדיה יקבל את הכדור? תחשבו שוב. נראה שוושינגטון בחרה בפוינט-פורוורד בגובה 2.06 מטר בגלל היכולות הלא קיימות שלו כקלע שלשות סטטי", הוא כתב.

הציוץ של מהיץ' גרר תגובה של מאט מודרנו, בלוגר נוסף של הוויזארדס, שהצדיק את ברוקס. "מה גורם לך לחשוב על אבדיה כעל פוינט-פורוורד? בעונה שעברה בישראל הוא מסר 3.7 אסיסטים פר 40 דקות. זה לא רע, אבל גם לא עונה להגדרה של פוינט-פורוורד. הוא לא יודע להשתמש ביד שמאל, ולא מסוגל לכדרר ביד הזאת כששומרים עליו צמוד. אני יכול לראות אותו משתפר בעתיד בתחום הזה ואולי הופך לפוינט-פורוורד, אבל לא כרגע. הוא עוד לא שם".

מודרנו אף ביקר את סגנון הזריקה של אבדיה. "הוא לא מכופף את הברכיים לפני הזריקה, וזה פוגע בו. למען האמת, אני חושב שהוא צריך להשתפר בהכל", כתב. "אחרי שצפיתי בו משחק במשחקי טרום העונה, חשבתי שהדבר ההגיוני ביותר הוא להעלות אותו מהספסל לפרקים של 7-8 דקות, ולאט לאט להגדיל את הדקות שלו. חששתי שאם ייתנו לו יותר מזה, הוא יתקשה, ירגיש תחושת כישלון ולא יבין שאלו קשיים של כל רוקי נורמלי. אני עדיין חושש מזה".

למודרנו הייתה ביקורת גם על ההגנה של אבדיה, אחרי ששארלוט "סימנה" אותו והלכה על מהלכי אחד על אחד מולו פעם אחר פעם. "איזו התאמה ברוקס יכול לעשות מלבד לספסל את דני? שארלוט הולכת עליו שוב ושוב כי היא חושבת שהוא החוליה החלשה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully