וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאיניוס אדומייטיס: "כבר כתבו בעבר שיפטרו אותי אם אפסיד. אני האחרון שייכנע"

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 9:03

הפועל ירושלים ספגה הפסד ביתי שלישי ברציפות, אחרי שכבר פיגרה ב-25 הפרש מול הפועל תל אביב, וצנחה למקום החמישי. המאמן הליטאי: "אנחנו צריכים לחבר שני ניצחונות, אפילו מכוערים, והביטחון יחזור". ריי מקאלום סיכם את הבכורה: "הופתעתי לפתוח בחמישייה"

שחקני וושינגטון וויזארדס חוגגים עם ראסל ווסטברוק בחדר ההלבשה/מתוך הטוויטר של הוויזארדס

לפני חודש וחצי, זמן קצר אחרי ההדחה מחצי גמר גביע המדינה, גיא הראל נשאל כאן אם הוא יכול להגיד בוודאות שאדומייטיס ימשיך בתפקידו בעונה הבאה. "ההחלטה הזאת מורכבת", הודה מנכ"ל הפועל ירושלים. "הכוונה היא שכן, וההחלטה לא תיגזר רק מהתוצאות... עודד קטש נשאר בזמנו בעיקר בגלל הדרך והחיבור שלו למועדון ולאנשים".

ירושלים, עם קטש ואחריו עם אדומייטיס, רשמה העונה לא מעט רגעי שפל, אבל נראה שאמש (שני), בהפסד הביתי 95:89 להפועל תל אביב, הגיעה לקרקעית שטרם הכירה. זה לא רק ההפסד הביתי השלישי ברציפות, שדירדר אותה למקום החמישי בליגת העל; זו לא רק העובדה שהמאמן הליטאי הידרדר למאזן 5:5; וגם לא הפיגור האסטרונומי, שהאמיר ל-18 נקודות עוד במהלך הרבע הראשון, והגיע בשיאו ל-25 הפרש.

מאמן הפועל ירושלים דאינוס אדומייטיס עם ג'ייקובן בראון. דני מרון
הלחץ גובר. אדומייטיס/דני מרון

עיקרי הדברים

  • הצניחה במספרים של תומאס ובלאט
  • אדומייטיס נזכר במשברים שחווה בליטא
  • מקאלום מודה: הופתעתי לפתוח בחמישייה
  • לוח המשחקים מכין מוקשים לירושלים

עוד בוואלה

ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה 89:95 את הפועל ירושלים בארנה

לכתבה המלאה

השילוב של כל המרכיבים הללו מציב תמונה חדה וברורה: הפועל ירושלים מודל 2021, נכון לשלב זה, היא קבוצה מפורקת, והאנשים שסחבו אותה בעבר, והיו אמורים לסחוב אותה כעת - בפרט לאחר חילופי המאמנים - נראים כבויים במקרה הרע, או שאינם מצליחים לחזור לעצמם במקרה הטוב. טיישון תומאס, לדוגמה, ירד מאז השינוי על הקווים מ-14.3 נקודות בליגה ל-10.8, ומ-7 ריבאונדים במשחק ל-4.6 בלבד. מספר האסיסטים של תמיר בלאט צנח מ-8.4 ל-5, והאחוזים שלו לשלוש עמדו על 50 והפכו ל-37.

"אני האחרון שייכנע, והאחרון שלא יאמין בשחקנים האלה", אמר אדומייטיס. "יש לנו הרבה אסיפות, ואני רואה איך אנחנו מתאמנים. הלחץ עלינו, ואני צריך להוריד אותו מהשחקנים. זה חלק מתפקידי כמאמן. הייתי כבר בהרבה סיטואציות של לחץ בריטאס וילנה ובנבחרת ליטא, שאחרי הפסד כזה או אחר כולם כבר כותבים שמפטרים אותך. ידעתי שאני מגיע למצב לא קל. כואב לי שאנחנו לא מצליחים לנצח. אנחנו צריכים לחבר שני ניצחונות רצופים כדי שהביטחון יחזור אלינו, אפילו אם הם יהיו מכוערים, בתוצאה 64:65 או 50:51. אין לנו בעיה של חוסר רצון. השחקנים שואלים מה שהם אמורים לשאול, הם עובדים היטב. אי אפשר להאשים אותם".

כשנשאל מה השתבש עבור קבוצתו, ענה הליטאי בפשטות: "הדקות הראשונות. כמאמן, אני צריך לקחת אחריות על הדרך שסה הקבוצה עולה למגרש. עליי לומר את המילים הנכונות כדי שהשחקנים יקבלו מוטיבציה ויהיו אנרגטיים מהשנייה הראשונה. הרבע הראשון היה הגרוע ביותר שלנו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפתוח ככה. אחר כך השקענו הרבה אנרגיה כדי לחזור".

כריס קרמר שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. דני מרון
מה השתבש? שחקני ירושלים אמש/דני מרון

ריי מקאלום פתח בחמישייה כבר במשחקו הראשון בירושלים. "הופתעתי מזה", הוא הודה, וסיים עם 18 נקודות ו-7 אסיסטים. "התאמנתי בפעם הראשונה עם כל הקבוצה רק יום לפני המשחק, ואני עדיין לומד את השיטה ואפילו את שמות השחקנים והמאמנים. היה לי כיף לשחק מול קהל, בפעם הראשונה אחרי שנה, והתרגשתי. לצערי הפסדנו. זו העונה השמינית שלי כמקצוען, וכבר הייתי במצבים דומים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולעזור לקבוצה לחזור למסלול הניצחונות".

ספק אם חודש אפריל יהיה קל יותר עבור האדומים מהבירה. בשבוע הבא הם ייצאו למשחקי חוץ בנס ציונה ובראשון לציון, ואחריהם יארחו את מכבי תל אביב, לפני שיסיימו את הסיבוב השני במה שעשויים להיות קרבות מיקום ישירים עם הפועל חולון וגלבוע/גליל, שמדורגות כעת מעליהם בטבלה.

השתתף בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully