וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש, דיוויס או דוראנט? אוון מובלי מלהיב את ארצות הברית

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 14:01

הסקאוטים סימנו את כוכב דרום קליפורניה (19, 2.13) עוד בתיכונים והוא עשוי עוד להיבחר ראשון בדראפט הקרוב, אבל רק אביו עוזר המאמן ואחיו שמשחק איתו בקבוצה ומתקרב גם ל-NBA יודעים מי הוא באמת: "הוא אחד ויחיד"

באדי בייהם שחקן מכללת סירקיוז/מתוך טוויטר

בפעם האחרונה שאוניברסיטת דרום קליפורניה הייתה באליט 8 של טורניר המכללות, אוון מובלי עוד לא נולד. המכללה שהוציאה לא מעט שחקני NBA מובילים בשנים האחרונות, מאו. ג'יי. מאיו, דרך דמאר דרוזן, ניקולה ווצ'ביץ' ועד קווין פורטר ג'וניור ואונייקה אוקונגו, לא הייתה בטופ של טורניר המכללות מאז שנת 2001 אז כיכבו בה שני פורוורדים - בריאן סקלבריני ודיוויד בלו.

ממש כמו בסיפור ההצלחה של סירקיוז עם המאמן ג'ים בייהם ובנו באדי, גם כאן הכל עובר במשפחה. הלילה (בין ראשון לשני) מסוגלת USC לחזור לאליט 8 לראשונה מזה 20 שנה אם תגבור על אורגון, ואם תעשה זאת תהיה רשומה על השם מובלי - אוון, שחולם על הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, אייזאה, האח הגדול שאולי ייצא לדראפט הקרוב גם כן, והאבא אריק עוזר המאמן של המכללה.

שחקן אוניברסיטת דרום קליפורניה אוון מובלי. Ethan Miller, GettyImages
לא באמת הייתה אפשרות שלא יהפוך לשחקן כדורסל. אוון מובלי/GettyImages, Ethan Miller

לאוון ואייזאה מובלי לא באמת הייתה אפשרות אחרת מאשר להפוך לשחקני כדורסל. אבא שלהם אריק שיחק כדורסל מקצועני בפורטוגל, מקסיקו ואינדונזיה, ואמא שלהם ניקול הייתה שחקנית כדורסל בתיכונים. אייזאה התחבר לכדור הכתום, בעוד אוון, שגבה באופן משמעותי רק בחטיבת הביניים עד שהגיע לגובה העדכני שלו, 2.13 מטר, התנסה בדברים אחרים לפני שבחר בכדורסל.

במשך תקופה, השניים שיחקו בקבוצות חובבניות, "הם לא היו החבר'ה האלה שסומנו מגיל צעיר שיהיו מה שהם היום", סיפר מאמנם בקבוצה החובבנית, "הם היו בבית ספר שאף אחד לא שמע עליו לפני כן". אייזאה הפך בסופו של דבר לשחקן מבוקש בתיכונים, ובנקודה שבה הוא גויס למכללה שבה אביו משמש כעוזר מאמן, אוון עשה את קפיצת המדרגה שלו והפך לשחקן הכי מבוקש באמריקה, במיוחד לאור הגודל שלו והיכולת לשחק כמו גארד. השניים הודו במספר ראיונות לקראת טורניר המכללות כי המשחקים שלהם אחד על אחד בחצר האחורית הפכו אותם לשחקנים טובים יותר.

וכמובן שלמשוואה הזאת מצטרף האב אריק כעוזר מאמן. "מעולם לא חשבתי על אריק כאבא של השניים", סיפר מאמן USC אריק אנפילד, "אני לא מאמן את כולם באותה צורה, בגלל שלכל אחד יש אישיות אחרת, ואנחנו נותנים גם יד חופשית לצוות המקצועי. אנחנו מאמנים את השחקנים ולא חושבים על זה שיש ביניהם קשר". ניקול מזכירה לפעמים לאריק שהוא צריך להתייחס לשניים כבנים שלו, "זה לא קל להיות אבא מאמן", מודה אייזאה על אביו, "ראיתי הרבה שחקנים שאבא שלהם היה המאמן שלהם, וזה יכול להרוס את מערכת היחסים ביניהם, אבל אבא שלי עושה עבודה נהדרת".

עוד בוואלה! ספורט

בשם השם: באדי בייהם משכיח את השערוריות שהכתימו את שמו של אביו

לכתבה המלאה
שחקן אוניברסיטת דרום קליפורניה אוון מובלי. Ethan Miller, GettyImages
הראשון שזכה גם בתואר ה-MVP, פרשמן השנה וסנטר השנה באותה עונה. מובלי/GettyImages, Ethan Miller

בעוד אייזאה (21, 2.08) בעיקר עולה מהספסל ורשם העונה 9.5 נקודות, 7.3 ריבאונדים וחסימה למשחק שהפכו אותו לשחקן שגם הסקאוטים ב-NBA שמים אליו לב, הסיפור האמיתי הוא אוון. 16.5 נקודות, 8.8 ריבאונדים ו-3 חסימות למשחק הופכות אותו כרגע לשחקן שעל פי כל התחזיות ייבחר שני בדראפט אחרי קייד קאנינגהאם, כשיש כאלה שטוענים שייתכן שכמה קבוצות יבחרו בו אפילו לפני הגארד של אוקלהומה סטייט.

אוון הפך לשחקן הראשון בתולדות הפאק 12 שזכה בתואר ה-MVP, הפרשמן של השנה ושחקן ההגנה של השנה, כשהוא מועמד לתואר שחקן השנה במכללות, שחקן ההגנה של השנה במכללות וסנטר השנה במכללות. ההשוואות לגביו נעות בין כריס בוש, לאנתוני דיוויס ואפילו קווין דוראנט. בינתיים בטורניר המכללות הוא הצטיין בעיקר בצד ההגנתי כשקלע 17 נקודות והוריד 11 ריבאונדים בניצחון על דרייק והוסיף 10 נקודות ו-13 ריבאונדים בניצחון הענק על קנזס. "אוון מקבל את כל הפוקוס מההגנות", אומר אנדי אנפילד, "קשה מאוד לשמור אותו כי הוא יכול להיכנס עם הכדור פנימה, לקלוע מבחוץ ולשים את הכדור גם על הרצפה".

שחקן אוניברסיטת דרום קליפורניה אייזאה מובלי. Andy Lyons, GettyImages
עולה בעיקר מהספסל. אייזאה מובלי/GettyImages, Andy Lyons

אלא שכאמור מה שהופך את מובלי לכל כך מרשים זו היכולת ההגנתית, והוא החוסם הכי מרשים במכללות מאז אנתוני דיוויס. בכתבה שנעשתה עליו בספורטס אילוסטרייטד נכתב כי "הוא מאוד משמעותי בשמירה על הצבע, עם השילוב של אורך, חוכמה ורגליים מהירות שמאפשרות לו לשמור על כמה עמדות. הוא לא נכנס לבעיית עבירות ומבין את היתרונות שלו - הוא יודע איך לזהות את נקודות שחרור הכדור של היריב ומחכה שהכדור ייצא מהיד לפני שהוא קופץ וחוסם אותו". אז מה בכל זאת הבעיה? "הוא צריך להוסיף עוד משקל גוף במקומות הנכונים. הטכניקה שלו היא גם משהו שצריכים לשים אליו לב כשהוא יעשה את השינוי הפיזי".

כאמור, המומחים משווים את אוון למספר רב של שחקנים ולא מצליחים להתביית על שחקן אחד, וזה מאוד הגיוני לפי אייזאה שמסכם את מה שהוא יודע על אחיו: "ראיתי השוואות ושמעתי דברים כאלה ואחרים, אבל הם רואים רק מה שקורה על הפרקט. הם לא ראו חלק מהדברים שהוא באמת יכול לעשות, אני מאמין שברמה הבאה, איפה שיש יותר ריווח, כל שק היכולות שלו ייפתח. הוא יהיה אחד ויחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully