וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם השם: באדי בייהם משכיח את השערוריות שהכתימו את שמו של אביו

22.3.2021 / 13:30

ג'ים בייהם ויתר על פרישה והמשיך לעונתו ה-45 בסירקיוז כדי לאמן את בנו, וקיבל הצגה מהסרטים בטורניר המכללות. הפריצה המאוחרת, הטיפ המנצח מהאלוף לשעבר והנאום המרגש: "אבא שלי הוא אחד המאמנים הטובים בכל ענפי הספורט"

באדי בייהם שחקן מכללת סירקיוז/מתוך טוויטר

שלוש שנים אחרי המועד בו היה מיועד לפרוש מאימון, ג'ים בייהם שוב הפך הלילה למאמן המדובר ביותר בארצות הברית, ולשם שינוי רק בהקשרים חיוביים. בגיל 76, אחרי שורת שערוריות שהטילו צל על מורשת מפוארת של 45 (!) שנים רצופות כמאמן סירקיוז, הוא הצליח לרגש את עולם הספורט עם העפלה מפתיעה לסוויט סיקסטין של טורניר המכללות בזכות גיבור מפתיע - בנו הצעיר באדי.

הגארד שקלע 18 נקודות למשחק בשנתו השלישית במדי האורנג' התעלה בשבועיים האחרונים, ואחרי שהפגיז 30 נקודות (כולל שבע שלשות) בסיבוב הראשון של הריקוד הגדול מול סן דייגו סטייט, הלילה הוא כיכב עם 25 נקודות, 22 מתוכן במחצית השנייה, בניצחון המפתיע על ווסט וירג'יניה החזקה ששלח את הכתומים שבקושי העפילו לטורניר לשמינית הגמר, בתקווה להעניק לסיפור של אביו סוף טוב למרות הכול.

באדי בייהיים שחקן מכללת סירקיוז. Sarah Stier, GettyImages
הסיפור של טורניר המכללות עד כה. באדי בייהם/GettyImages, Sarah Stier

בייהם הוא מאמן המכללות הוותיק ביותר וחבר היכל התהילה של הכדורסל האמריקאי. הוא הגיע לסירקיוז כשחקן ב-1963, חזר כעוזר מאמן בשנת 1969, ומחזיק ברציפות במשרת המאמן הראשי מאז 1976. יש לו ברזומה ארבעה פיינל פורים, כולל אליפות אחת בלתי נשכחת ב-2003 עם כרמלו אנתוני, וגם שלוש מדליות זהב אולימפיות ושתי זכיות באליפות העולם כעוזר מאמן בנבחרת ארצות הברית, אבל מחוץ לפרקט השם שלו הוכתם לא מעט פעמים בשנים האחרונות.

ב-2011 פוטר עוזרו הוותיק ברני פיין לאחר שנחשפו מקרי התעללות מינית שלו בכמה שחקנים. ב-2015 נענשה סירקיוז על ידי ה-NCAA על כך שהציעה תמורה כספית לשחקנים שהצטרפו למכללה, ובנוסף עזרה בצורה לא חוקית לכוכב פאב מלו כדי שיוכל לשחק בשורותיה. כתוצאה מכך נמחקו 101 ניצחונות ממאזן המכללה בתקופה של שבע שנים. ב-2019 היה מעורב בייהם בתאונת דרכים קשה שבה דרס למוות אדם שעמד בצד הדרך לאחר שרכבו כמעט התנגש ברכב אחר, וזוכה מכל אשמה בשל תנאי הדרך והמהירות בה נסע.

עוד בוואלה!

טורניר המכללות: המדורגת ראשונה אילינוי הודחה, גם קייד קאנינגהאם בחוץ

לכתבה המלאה
ג'ים בייהיים מאמן מכללת סירקיוז. Sarah Stier, GettyImages
מורשת ארוכה עם לא מעט כתמים. ג'ים בייהם/GettyImages, Sarah Stier

אז מה גרם לו לדחות את הפרישה המיועדת ב-2018? כנראה הגעת בנו לקרייר דום. לבייהם יש שלושה ילדים מאשתו השנייה, כולם שחקני כדורסל - הבכור ג'ימי משחק בקורנל, ג'יימי משחקת ברוצ'סטר, ואחיה התאום באדי שכלל לא היה מיועד לאף מכללת דיוויז'ן 1 עד שנתו האחרונה בתיכון, בה זינוק משמעותי ביכולתו גרם לו לקבל הצעה מגונזאגה, כשבעקבותיה החליט לשחק תחת אביו בסירקיוז.

"שאלתי הרבה הורים שאימנו את הבנים שלהם, והלכתי על זה", הסביר בייהם. "על המגרש אני 90 אחוז המאמן שלו, ו-10 אחוז אבא שלו". ההתחלה לא היתה מרשימה עם 6.8 נקודות למשחק כמחליף בשנת הפרשמן שלו, אבל בשנתו השנייה הוא השתלב בחמישייה וזינק ל-15.3 נקודות למשחק. העונה הוא כאמור כבר רשם 18 נקודות למשחק, כולל 3.2 שלשות למשחק, ושיא קריירה של 31 נקודות ברבע גמר טורניר ה-ACC מול וירג'יניה.

ג'ים בייהיים מאמן מכללת סירקיוז עם בנו באדי בייהיים. Sarah Stier, GettyImages
"על המגרש אני 90 אחוז המאמן שלו, ו-10 אחוז אבא שלו". ג'ים ובאדי בייהם/GettyImages, Sarah Stier

סירקיוז העפילה בקושי לטורניר המכללות בזכות סיום חזק לעונה מאכזבת, ואחרי ניצחון נאה בסיבוב הראשון היה נדמה שהסיום הצפוי יגיע הלילה מול ווסט וירג'יניה. במחצית הראשונה בייהם הצעיר קלע רק שלוש נקודות, אבל התפוצץ בהמשך בזכות הטיפ שקיבל מגרי מקנמרה - עוזר המאמן כיום ולשעבר אחד מכוכבי האליפות ב-2003 וגם אחד הזרים המאכזבים בקריירה של פיני גרשון בימיהם המשותפים באולימפיאקוס. "החטאתי הרבה זריקות פנויות", סיפר באדי. "אבל ג'י מאק אמר לי במחצית 'לא אכפת לי אם תחטיא 200 זריקות, רק תמשיך לזרוק'". זה נגמר עם 25 נקודות וסנסציה משפחתית.

האמוציות במשפחת בייהם הם דבר שבשגרה, ואחרי הניצחון שיגר הבן נאום הגנה על אבא שלו: "הניצחון הזה אומר הכול בשבילי. ראיתי הרבה דברים שכתבו נגדו, כולל דברים משוגעים שהוא לא הצליח ב-10 השנים האחרונות. אתם יודעים כמה אנשים היו חולמים להגיע במשך עשור פעמיים לפיינל פור, פעם נוספת לאליט אייט ועוד פעמיים לסוויט סיקסטין? אני חושב שזה די טוב. מעולם לא הייתה לו עונה של יותר הפסדים מניצחונות, והוא ממשיך להצליח. הוא אחד המאמנים הטובים ביותר בכל ענפי הספורט, אין אף אחד יותר טוב ממנו. אני חושב שהוא ממשיך להוכיח את זה. אין הרגשה טובה יותר מלהביא אותו לעוד סוויט 16, זה רק מראה כמה גדול הוא וכמה מהגדולה שלו עדיין שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully