וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני גרמניה עלו עם הכיתוב: "זכויות אדם", במדינה ביקרו

11 השחקנים הביעו ככל הנראה מחאה על המונדיאל בקטאר, גורצקה: "המסר ברור". במדינה טענו: רוצים להראות סולדריות? תחרימו

תקציר: גרמניה - איסלנד 0:3/ספורט 1

גרמניה הביסה אתמול (חמישי) 0:3 את איסלנד בפתיחת קמפיין מונדיאל 2022. מסע הפרידה מיואכים לב, שיעזוב אחרי היורו בקיץ הקרוב, החל בצורה חיובית, אבל לא מעט מהכותרות הלכו אחרי המשחק דווקא אל המחווה שעשו השחקנים. שחקני גרמניה עלו אל המגרש כשהם לובשים חולצות שמרכיבות את המילים "זכויות אדם" כשהרמז הוא כמובן לעבר קטאר שתארח את גביע העולם הקרוב. מדובר בפעולת מחאה שנייה שננקטת על ידי נבחרת אחרי שגם נורבגיה עלתה אל המשחק מול גיברלטר עם חולצות שעליהן הודפסו המילים "זכויות אדם".

שחקני נבחרת גרמניה במפגן תמיכה למען זכויות אדם. רויטרס
שחקני נבחרת גרמניה עם הכיתוב "זכויות אדם"/רויטרס

מאמן גרמניה יואכים לב אמר על הפעולה: "אני לא הצעתי את זה, השחקנים עשו את זה לבד והדפיסו את החולצות האלה היום. זה אמור להיות סימן ראשון מאיתנו שאנחנו עומדים על זכויות האדם - לא משנה באיזה מקום בעולם. זה סימן טוב וחשוב מאוד". קשר הנבחרת לאון גורצקה, שכבש את השער הראשון במשחק, אמר: "יש לנו פלטפורמה גדולה כדי להראות שאנחנו עומדים על הערכים שלנו. המסר הוא די ברור. דיברנו על זה בינינו השחקנים. יש לנו מונדיאל לפנינו ואנחנו רוצים להבהיר לחברה שאנחנו לא מתכוונים להתעלם מזה".

עם זאת, השחקנים ספגו ביקורת כיוון שכמה מהם משחקים בבאיירן מינכן, שאחת הספונסריות שלה היא "קטאר אירווייז". אחד הצייצנים בטוויטר כתב: "גם המילה מוסר כפול היא 11 אותיות. הם החמיצו את ההזדמנות". ביקורת נוספת הגיעה מצד אלה שטענו כי זה צעד חסר כל חשיבות ואם הגרמנים באמת רוצים להראות שאכפת להם מזכויות אדם, עליהם להודיע שיחרימו את הגביע העולמי בקטאר. אחד הצייצנים כתב: "זה אומר שלא תשחקו בקטאר, שם יש הפרות חמורות של זכויות אדם? זה היה יכול להיות נהדר". כמו כן היו גם רבים שטענו כי מדובר בצעד מבורך להבעת סולידריות עם הנפגעים מהפרות זכויות האדם בקטאר וכי לא צריך להתלונן, אלא דווקא להחמיא לשחקנים שגילו אחריות חברתית.

ציוץ שהפך את הכיתוב ל"מוסר כפול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully