וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשן הכדורגל המטריד טען לאיומים, עמיתתו: "אתה לא הקורבן, אלא הנשים שתקפת"

פייר מנס אולץ לחזות בקטע מצונזר שבו לעג לעיתונאית שהזכירה לו כיצד הטריד אותה מינית, ולאחר מכן הביע חרטה בשידור בפני קולגה נוספת שהבהירה: "הושפלתי, לא הותקפתי"

תקציר: צפו בפריז סן ז'רמן מביסה 0:3 את ליל בגביע, צמד לקיליאן אמבפה/ספורט 1

פרשת ההטרדות המיניות של פייר מנס, אחד מבכירי עיתונאי הספורט בצרפת, קיבלה אמש (שני) תפנית בשידור חי, כאשר פרנצ'סקה אנטוניוטי, אותה נישק בכוח וללא הסכמה מול המצלמות ב-2016, הגיעה לאולפן וניצבה מולו באותה תכנית בה האירוע קרה.

תחילה, רשת "קאנאל פלוס" הציגה את הקטע אותו דאגה לצנזר יום קודם מהסרט הדוקומנטרי של העיתונאית מארי פורטולאנו, שהוטרדה בעצמה על ידי מנס. בקטע מזכירה פורטולאנו למנס כיצד הרים את חצאיתה מול הקהל באולפן כאשר ירדו משידור, השאיר אותה בחוטיני בלבד והיא סטרה לו בתגובה. היא פנתה בזמנו למנהלי התחנה ורצתה להגיש תלונה, אבל הם שכנעו אותה לוותר על כך, שכן מנס היה חולה מאוד ולא עבד במשך חודשים ארוכים.

הפרשן המפורסם, לו כ-2.5 מיליון עוקבים בטוויטר, טען בקטע המצונזר מהדוקו (צולם לפני כמה שנים) כי הוא לא זוכר את המקרה, אבל לאחר מכן כבר אמר לפורטולאנו: "זה אני, אני לא מבין למה נפגעת. הייתי עושה את זה פעם נוספת, כמו כל בחור. חבל לי שלא באת עם מחשוף היום".

בחזרה ל-2021 ולאולפן. אנטוניוטי שעליה נכפתה הנשיקה, ביטלה את הטיעון לפיו מנס עשה זאת רק בשל התערבות עם אחד מחברי הפאנל, אבל הבהירה כי לא חשה מוטרדת אז: "מפריע לי לחזור לדבר על זה, המהומה גדולה מדי. קיבלתי הודעות מנשים רבות שחשו הזדהות. הן חוו את זה כתקיפה מינית, מבחינתי זו הייתה השפלה. יש לי כבוד רב לפייר, הוא אדם שאני מעריצה ותמיד היינו ביחסים טובים, אבל ברור שהתמונות האלה מטרידות. הוא כפה עצמו עליי ואני לא העזתי להגיב. הושפלתי, הייתי צריכה להגיד משהו אז. הייתי נבוכה מדי. אבל האירוע הזה לא מדיר שינה מעיניי. פייר בחור חכם ואני בטוחה שיתנצל ויגיד שהוא לא יעשה את זה שוב".

מנס נכח כאמור באולפן והגיב: "כמובן שלא אעשה את זה שוב, העולם השתנה. ברור שמפריע לי לראות את הסצנה עם פרנצ'סקה. כל חיי המקצועיים היו לצד נשים, ולא היו לי בעיות עם אף אחת. אשתי תומכת בי, כמו תמיד. היא אומרת שעליי לשים לב להתנהגותי. זה נורא בשבילי ובשביל משפחתי שמעליבים אותנו כרגע. יש גל של שנאה, מאיימים עליי. אני מבין את הכעס, אנשים מתמרמרים עליי בצדק, אבל חל בי שינוי מאז ההשתלה שעברתי לפני ארבע שנים וחצי. לעולם לא אחזור לעשות את זה. למזלי בערוץ שלי אוהבים אותי, הם תמכו בי גם כשגססתי. הבעתי חרטה עמוקה וכנה".

בעוד שאר משתתפי הפאנל הגיבו בסלחנות והבעת רחמים כלפי חברם לתכנית, ז'רלדין מאייה פנתה אליו ישירות ואמרה לו: "אתה לא הקורבן פה, אלא הנשים המותקפות".

עוד בוואלה!

הטרדה מינית בשידור חי: התיעוד מ-2016 שמסעיר את הכדורגל הצרפתי

לכתבה המלאה

הפרשה חצתה כצפוי את גבולות מדורי הספורט וגם מרלן שיאפה, השרה לשוויון מגדרי בצרפת, הגיבה: "התמונות של פייר מנס מנשק בכוח עיתונאית פשוט מזעזעות. זה נורא שעיתונאי ספורט מנצל את מעמדו כדי לבצע תקיפה מינית ואז עוד לטעון שקורבנותיו חסרות הומור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully